søsken...

KaSi80

Betatt av forumet
Har noen her erfaring med å fortelle det til de som skal få en lillesøster eller -bror? Hvor lenge ventet dere, tenker at å få vite det nå (10+6)...gjør at det blir veldig lenge å vente.

Jeg er atpåtil "nydama" til pappa, som har to barn på 10 og 13 fra før...er spent på dette...

Noen råd?

-k-

Jeg har søsken på 12 og 14. Er jo bare å fortelle dem det samtidig som til alle andre:) Mine søsken synes i alle fall det er kjempestas:)

Jeg har nok ordlagt meg litt dårlig... Jeg er nydama til kjæresten min, som har to barn fra før...

Jeg er stemor til ei som blir 11 nå. Hun har vert med på alle tre forsøk fra kroppen har fortalt meg at jeg er gravid.. Hun sier hun vil vite med en gang når jeg er gravid. For hun merker at noe er rart uansett og vil vite hva det er. Hun gleder seg mye og har vert med på begge nedturene også. Hun var med å hentet meg på sykehuset etter at jeg hadde vert å tatt utskraping. Har en veldig åpen dialog med henne og tror det er godt for oss alle.

Lillemann er jo bare 17 mnd, men ville sagt det til barna når du sier det til alle andre, bare til de først[:)] Lenge nok å vente det[:)]

3 åringen min visste lenge at jeg var gravid. Jeg aner ikke hvordan han har plukket det opp. Men han setter seg i fanget mitt og strøk meg på magen og spurte " E det bæibi inni der? " Da var jeg 7+6 ca, så det vistes jo ikke. Jeg sa bare "Eh... neeei, det er ikke det" (Hadde jo ikke tenkt å si det så tidlig) Da lo han bare av meg og sa " Jo, mamma, det E jo det da " [:)] Så spurte han hver dag en periode og til slutt måtte vi bare si det. Det var jo ingen stor overraskelse da [;)] Men han gleder seg og insisterer på at han er litt storebror allerede. Vanskelig å skjønne at det tar litt tid da. Dagen etter vi fortalte det lurte han på om ikke babyen hadde kommet ennå. Hehe [:D]

Så er jeg stemor til to jenter på 11 og 13 år. Faren ringte og fortalte dem det tidlig og så vidt vi vet så har de ikke fortalt det til noen. Og de har ikke sagt ett ord om det til oss etterpå. Så jeg vet ikke helt hvordan dette går jeg, og hvordan jeg skal gripe an situasjonen. Det er ihvertfall ingen glede å spore, noe jeg syns er merkelig, for de har jo ett kjempegodt forhold til broren sin. Jeg vet ikke om vi burde si noe til dem eller om vi bare skal la dem få tid til å fordøye det...

har to barn på 8 og 3 år, skal vente litt med å fortelle det til dem i hvertfall til etter 12 uker for å være på den sikre siden:)
tror vi bare rett og slett skal fortelle dem at di skal bli storebror og søster. og at det kanskje kan bli litt ekstra stas til storebror siden han har bursdag to dager før terminen:)

Vi har sagt d thea på litt over 2år nå,men tror ikke hun fforstår d helt enda. Forstår kanskje litt mer når magen blir større å slike ting.

Back
Topp