Søsken

Sønnen vår er bare 2 år, så jeg tenker å vente til magen er stor og det går an å kjenne spark utenpå, så det er konkret og enkelt for ham å forstå.

Sa det etter TUL i uke 12. Da hadde jenta på 4 spurt flere ganger hvorfor magen var så stor. Nå spør og graver hun masse om hvorfor den er der, hvordan den kom inn (hvorfor plantet pappa et frø inni deg mamma?), og hvordan den skal komme seg ut av magen. Akkurat den er litt vanskelig å forklare. Tips?

Sa det etter TUL i uke 12. Da hadde jenta på 4 spurt flere ganger hvorfor magen var så stor. Nå spør og graver hun masse om hvorfor den er der, hvordan den kom inn (hvorfor plantet pappa et frø inni deg mamma?), og hvordan den skal komme seg ut av magen. Akkurat den er litt vanskelig å forklare. Tips?
Hva med å si det som det er? Jeg tror alle barn lurer på det der før eller siden. Min legevenninne forteller barn sannheten, og det har de taklet helt fint. Jeg har (heldigvis) ikke fått spørsmålet selv - enda. Er lærer på 1.trinn, så er litt spent på om det kommer mange spørsmål når de får vite om babyen i magen...

Eldstejenta fikk vite det med en gang. Gutten min er 9 måneder nå så han forstår ikke noe av det, men har fortalt han det allikevel. :)

Jentene mine har fått vite det. Guttungen har litt vanskeligere for å holde på hemmeligheter, så tenker si det til han om en ukes tid når vi ikke tenker holde det hemmelig lenger for omverden. :)

Jentene mine har fått vite det. Guttungen har litt vanskeligere for å holde på hemmeligheter, så tenker si det til han om en ukes tid når vi ikke tenker holde det hemmelig lenger for omverden. :)

I signaturen din (under posten, den som bare synes fra pc eller nettleser på mobil) så har du en fin oppdatering med hvor langt du er på vei. Hvordan får du den? :D

Fortalte det til 6 og 8 åringen når vi hadde vært på ultralyd og jeg plutselig var 10 uker på vei og ikke 7..

6 åringen klarte ikke å holde seg og bhagen fikk vite det ganske kjapt. 8 åringen sa det kun til noen få venner.
Hva som overrasket meg er at begge har klart å tie ovenfor faren. Ser frem til å få det ut på lørdag :)

Jenta vår har visst det fra positiv test.. Hun har bare akkurat fylt 2 år da så hun bare peker på magen sin (ikke min) og sier baby. Vi sier bare at hun er fasinert av babyer til de som ikke vet om det [emoji23]

Back
Topp