Søsken

3smågull

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Høsthjerter 2017
Dere som har barn fra før, når tenker dere å fortelle den store nyheten til dei?
Er litt inne på tanken at om vi forteller det til 7åringen og 3 åringen nå snart, så blir det veldig lenge vente på å få en ny baby i hus.

Men igjen så må vi fortelle det til våre foreldre og noen venner ganske snart..
Problemet er da, fortelle det til barna først, så resten eller vente å fortelle det til barna?

Min 6-åring fant det ut 1 uke etter meg, da var jeg 5 uker på vei. via app og bilder på telefonen min [emoji14] Hva er problemet med at det blir lenge å vente da? Sånn er det jo bare [emoji14]

Her er storebror bare 16mnd, så han har hørt det allerede uten helt å ha registrert det mer enn det ;)

Vi fortalte det til kommende storebror på torsdag. Han er 4. Han har jo litt tidsoppfattelse, om ikke mye. Så vi sa det tok lang tid og at først kom legoland, så at han blir 4.5år, så etter det kommer lillebror eller lillesøster. Og det er skikkelig lenge til han blir 4.5 ifølge hanselv (aug). Enn så lenge er han opptatt av magen og stryker på den pg snakker om det. Så får vi se hvor lenge nyhetens interesse er der [emoji23]

Jeg forteller det når jeg begynner å få mage, ser egentlig ikke helt vitsen med å si det noe tidligere. Han er 3.

Vi tenkte å fortelle det den helga jeg runder 14 uker :) Jeg vet at med en gang barna vet det så blir nyheten spredt for alle vinder. Tenker spesielt at kommende storesøster kommer til å fortelle det til absolutt alle hun møter på, for hun har lagt inn bestilling på et småsøsken flere ganger allerede:knegg: Derfor synes jeg det er godt å være litt trygt over 12 ukers målstreken først :)

Jeg har kastet opp så mye at vi ble nødt til å fortelle det for noen uker siden. De ble kjempe glade og gleder seg masse. Gutta er 9 og 5 1/2 år

Vi fortalte det veldig tidlig fordi jentene på 10 år ville oppdaget at jeg ble større istedenfor mindre da de vet jeg er på slankern. Og de vet hva en gravid bukse er.

Tenkte vi ville fortelle selv istedenfor at de la sammen to og to. Og siden vi fortalte jentene våre måtte jo lillebror på 3 år få vite også. Men han forstår egentlig ikke konseptet tror jeg.

Vi håper å kunne utsette det til etter OUL i hvertfall. Jeg har mistet ganske seint tidligere, og selv om det ikke er noen logikk i å tenke at dette skal skje igjen, sitter det nok i meg. I tillegg er gutten vår det minst tålmodige mennesket jeg kjenner, så ventetiden blir evig lang nok uansett :laughing021

Skal på Tul på torsdag for å hå en betryggelse på at alt er bra.. Om alt er bra begynner vi å fortelle det til folk som vi har lurt trill rundt i flere uker.. Har jo vært super dårlig og fått mye spm ang graviditet! Aldri løyet så mye i hele mitt liv! Men tørr ikke si noe før Tul.

Men er så usikker på når fortelle ungene! Dei begge ønsker en lillebror eller lillesøster og tror tiden frem til oktober kommer til å gå veldig sakte!

Vi fortalte det veldig tidlig fordi jentene på 10 år ville oppdaget at jeg ble større istedenfor mindre da de vet jeg er på slankern. Og de vet hva en gravid bukse er.

Tenkte vi ville fortelle selv istedenfor at de la sammen to og to. Og siden vi fortalte jentene våre måtte jo lillebror på 3 år få vite også. Men han forstår egentlig ikke konseptet tror jeg.

Her har eldstemann spurt litt rundt hvorfor jeg er så dårlig, og om hvorfor jeg ikke trener mer.. Men tror ikke han legger sammen to og to helt enda heldigvis!

Hvordan reagerte 3-åringen?

Vi snakker med kommende storesøster om at hun skal bli storesøster, men tror ikke hun skjønner så mye av det enda da hun bare er 16 mnd [emoji4] men vi har tenkt å snakke mye om det fremover, så hun kanskje skjønner noe etterhvert [emoji4]

Her har eldstemann spurt litt rundt hvorfor jeg er så dårlig, og om hvorfor jeg ikke trener mer.. Men tror ikke han legger sammen to og to helt enda heldigvis!

Hvordan reagerte 3-åringen?
Han ble jo glad og tok det fint. Bestemt seg for at mamma ikke har jenter i magen fordi det trenger han ikke da han har søstre fra før [emoji23] men han snakker ikke om det i hverdagen og har faktisk ikke nevnt det i bhg:) så tror ikke det har sunket inn helt. Svarer av og til nei og av og til ja når jeg sier "har mamma baby i magen?" Blir nok mer ordentlig når vi kan vise "bilde" av babyen i magen kanskje.

Han ble jo glad og tok det fint. Bestemt seg for at mamma ikke har jenter i magen fordi det trenger han ikke da han har søstre fra før [emoji23] men han snakker ikke om det i hverdagen og har faktisk ikke nevnt det i bhg:) så tror ikke det har sunket inn helt. Svarer av og til nei og av og til ja når jeg sier "har mamma baby i magen?" Blir nok mer ordentlig når vi kan vise "bilde" av babyen i magen kanskje.

Er veldig spent på hvordan minstejenta reagerer.. Hun blir 3 år i juni. Blir veldig spennende og kjekt å fortelle etterhvert!;)
Håper gleden blir stor ;)

Sønnen vår blir 6 til høsten og han fikk vite det når jeg var 8 uker. Det er jo tidlig, men vi ville fortelle det til han først :)
Han fortalte det ikke i bhg før to uker etterpå, men det var hans avgjørelse for vi sa at han kunne si det når han følte for det selv.
I dag er jeg 11 uker og kjenner jeg gleder meg til denne uken er over. Den magiske 12 ukersen hehe :D :D

Er 16 uker når bonusen på 6 får vite. Må fortelle før han ser magen vokser og begynner å skjønne d delv. Vil ikke fortelle gør for vil ikke at mot hans skal vite d før enn nødvendig... Hun kommer til å bruke det mot oss og til å få han til å synest det er negativt å bli storebror [emoji53]
Kunne godt ha ventet til etter oul i uke20, men er redd han finner ut av det når magen vokser og folk rundt oss vet

Pga tingenes tilstand, på alle måter, så fikk hun vite det 2 uker etter positiv test.

Vi fortalte det etter TUL, ville se ett bankendw hjerte først [emoji4][emoji1360]

Tenker å fortelle det til de (10 og 12) rundt uke 12-13. Dels fordi jeg da er forbi de magiske 12, og dels fordi da vil det raskt spres på skole og i bygda :p

Kommende storesøster på 3 her fikk vite det for et par uker siden. At det er lenge å vente, sånn er det jo bare for oss alle.. Siden vi fortalte det til annen familie syns vi det var rett å fortelle til henne og - da vi ville at hun skulle få vite det fra oss :-)

I tilegg har jeg vært superdårlig. Så hun har merket godt at det har vært noe. Så godt for meg og å kunne fortelle at det faktisk har vært en god grunn.

Back
Topp