Søsken :)

JessLe

Forelsket i forumet
Hei :) Jeg lurer litt på hvordan dere som har eldre barn forteller de at de skal bli storebror/storesøster? Og når forteller dere det?

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Vi fortalte 2 åringen det allerede i uke 5 grunnet hyperemesis og jeg ikke orka annet enn å sove hele dagen. Så nå går han rundt i huset og synger for meg de dagene jeg ikke er i form, koser magen og snakker til babyen. Men tidsperspektiv har han ikke så mye av så kan sikkert bli lenge for han til babyen kommer...

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hei :) Jeg lurer litt på hvordan dere som har eldre barn forteller de at de skal bli storebror/storesøster? Og når forteller dere det?

Hvilken alder snakker du om?

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 02.01.2015♡

Har ei jente på 5år :) hun vil ikke dele mamman sin med noen så jeg trenger litt tips om hvordan jeg skal gå frem :)

Har ei jente på 5år :) hun vil ikke dele mamman sin med noen så jeg trenger litt tips om hvordan jeg skal gå frem :)

Jeg har jo bare ei jente som ikke er et år engang, men jeg har jo noen tanker.
Du kjenner jo datteren din og vet hva dere prater om og ikke. Eneste jeg vet er den ene setningen du har sagt. Andre barn i barnehagen har sikkert søsken eller at hun kanskje kommer hjem og forteller at noen skal få søsken eller har fått, har har du jo en gylden anledning ril å snakke om temaet og la henne tenke litt på den biten. Om du vil vente til du er forbi 12 uker kan du jo ta opp med henne henne at du og pappa(eller ny mann) prøver å gjøre henne til storesøster og at du trenger hennes hjelp til å passe på den nye babyen. Da føler hun at hun er en del av dette. Noen dager senere kan du fortelle at du nå har en baby i magen, men at det fortsatt er en stund til babyen kommer. Ta med henne på litt avgjørelser og sånn, hvis dere skal male barnerommet så kan du plukke ut 3 forskjellige farger også kan hun bestemme hvilken og den slags.

♡Jente 05.07.2013♡

Vi har fortalt våre jenter på 3 og straks 5 år. De er kjempe glade, og spesielt 5 åringen. Hun syns det er ekstremt spennende å følge med på utviklingen i den graviditetsboka jeg fikk hos legen, hun vil se på bilder av hvordan fosteret utvikler seg i magen++ så kanskje deg kan være noe når man forteller de store? La dem få være med på masse, gi masse info og kanskje de tilogmed kan være med på en jordmortime eller noe sånt?

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk får tips :) setter veldig stor pris på det, kan hende hun tar det overaskende bra også, men slik som det virker nå så er hun overhode ikke interessert i søsken. Hun er jo t.o.m sjalu på hunden vår om han får litt oppmerksomhet.

Vi blir som sagt å fortelle det til gutten på (snart) 4 etter UL i uke 12.
Han er veldig klar for å bli storebror han!
Har spurt jevnt og trutt i snart 1 år om ikke han kan få en lillebror/søster..

Så jeg gleder meg enormt til å fortelle.. :)

Takk får tips :) setter veldig stor pris på det, kan hende hun tar det overaskende bra også, men slik som det virker nå så er hun overhode ikke interessert i søsken. Hun er jo t.o.m sjalu på hunden vår om han får litt oppmerksomhet.

Høres ut som hun har sunt av å få søsken. Tror det er lurt å ikke spørre, "ja, Nora :) Har du lyst til å bli storesøster?" Om hun sier nei, har du et problem. Bedre å kanskje informere om hva som faktisk kommer til å skje:D og seff involvere henne masse slik at hun føler jeg nyttig og flink.

♡Jente 05.07.2013♡

Jeg har tenkt å kjøpe en t-skjorte hvor det står "verdens beste storesøster" og gi henne i gave til skolestart :)

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Vi fortalte til Lillemann på 3,5 dagen før tidlig UL i uke 12. Vi hadde tenkt å si det etter UL, men han spurte: mamma, har du baby i magen? Lyver gjør jeg ikke, då da var det å fortelle. Glad gutt, som ivrig har fortalt alle vi har møtt siden at : mamma har baby i magen!

1. Mann skal bli storebror

Back
Topp