Søsken med lik forbokstav

Er du fan av søsken med like forbokstaver?

  • Ja! Super søtt <3

    Votes: 19 21,3%
  • Ikke helt min smak, men skjønner at det kan friste

    Votes: 21 23,6%
  • Har det selv med mine søsken og liker ideen

    Votes: 5 5,6%
  • Føler det gir en tanke om tilhørighet mellom søsken

    Votes: 7 7,9%
  • Gir meg en rar følelse, lager man en samling liksom?

    Votes: 16 18,0%
  • Syntes det kan virke søtt, men vet ikke helt!

    Votes: 3 3,4%
  • Har ingen formening om det, folk gjør som de vil

    Votes: 25 28,1%
  • Nei! Absolutt ikke! La barna føle seg som individer

    Votes: 6 6,7%

  • Antall som har svart
    89

Familielykke

Betatt av forumet
Er litt nysgjerrig på hva folk tenker! Er selv en av 3 søsken med lik forbokstav, mamma ønsket at jeg skulle gi barnet mitt samme forbokstav som søsknene mine og mamma, men jeg følte dette ble feil! Men tok meg i å lure litt dersom vi skal ha flere om det er et rett valg for oss med likforbostav på eventuelle søsken :dontknow

Tråden er ment som gøy og ikke som en måte å angripe folk som velger/ ikke velger en slik løsning :Heartred
 
Synes det er litt forvirrende,, de kan bli likt og kjenner folk som angrer på det valget. liker bedre de som har navn på a, b c eller like mange bokstaver osv.
 
Jeg mangler svaralternativet
«Det er fint, men man blander for lett navn» :hilarious:
Her har far og sønn samme bokstav og start på navnet og det blir kaos! Jeg blander hele tiden! Så med neste tok vi noe helt annet :)
Ungene skal jo bli voksne og leve liv uavhengig av hverandre så jeg synes ikke søskennavn må matche eller Klinge godt sammen. Det er vanskelig nok og finne et navn begge foreldre liker i utgangspunktet liksom, så vi fant et vi begge likte. Også er jo vi de samme foreldrene som til eldstemann så da blir det jo navn i litt samme sjanger på et vis. Har ikke èn som heter Kjell og en som heter Angelica liksom :p
Jeg tenker man kan mene noe om ting, og
 
Hadde ikke gjort det selv, men skjønner at folk gjør det. Har tilfeldigvis to stykker med navn på fire bokstaver og to stavelser. Begge navnene begynner på vokaler. Om vi får en tredje går det nok sport i å finne et "likt type" navn med ny vokal, men spørs om det lar seg gjøre. Navnet skal jo kle personen også.
 
Helt latterlig av meg altså, men jeg bare tenker på at det var upraktisk når vi skulle spille yatzee og to hadde samme forbokstav :hilarious:

Har ingen formening, jeg tenker man velger det navnet man liker, at det er samme bokstav betyr ikke navnene er veldig like og ikke er individuelle. Husker ei i klassen på barneskolen hadde hele familien samme forbokstav og jeg synes det var så koselig :Heartred
 
Ser ikke noe problem med det. Tenker at det er kun et navn og det ikke vil forme hele deres personlighet eller relasjon til søsken. Som det står over så trenger ikke lik forbokstav automatisk bety at navnene er veldig like og hvis man ønsket navn som likner tenker jeg at det også går helt fint. Her får hver enkelt bestemme hva de synes er fint
 
Synes det er litt gøy når det er gjennomført. :p
Og, å bytte om navn på ungene gjør jeg uansett, og de har ikke like navn i det hele tatt. Men, unge nr4 får muligens lik forbokstav (og andre bokstav!!) som nr3. :O
 
Vi har lik forbokstav på våre to, men det var ikke sånn at vi lette etter navn med samme forbokstav. Mer tilfeldig at vi likte to navn med samme forbokstav. Veldig fornøyd med valget. Blander navnene en skjelden gang, men opplever ikke at de synes det er rart at de har lik bokstav.
 
Her har pappaen + begge barna + hunden samme :p Angrer ikke på navnene deres, men kunne nok vært greit med litt færre L’er i huset. Hjelper jo ikke med at jeg blander hunden med minstes navn heller.
 
Våre to har navn med samme forbokstav, jeg har også den bokstaven.
Ja, det er lett å blande, men det var helt tilfeldig at det ble sånn.
De er begge oppkalt.
 
Her begynner barna på hver sin vokal , men alle slutter på A :)
Hender seg at jeg blander navna selvom innimellom :hilarious:
 
Helt latterlig av meg altså, men jeg bare tenker på at det var upraktisk når vi skulle spille yatzee og to hadde samme forbokstav :hilarious:
Haha, akkurat sånn jeg tenker! Her har samboer og jeg samme forbokstav, og syns det til tider er upraktisk mtp merking av ting. Blir alltid «Ka» og «Kn». Så vi har valgt å ikke ha samme forbokstav på barnet vårt, og blir nok ikke samme forbokstav på neste. Syns det er litt koselig at barna har hver sin bokstavkopp, nøkkelhanke osv. Det er jo bare småting, hadde vi likt et navn med samme forbokstav hadde vi ikke brydd oss
 
Har ingen spesiell formening om det, alle gjør som de ønsker. Det kan være både koselig og upraktisk, kanskje.
 
Back
Topp