Søsken dater en med navn vi tenkte bruke...

Lilypond

Første møte med forumet
Min bror er nylig blitt sammen med en som har samme navn som vi tenkte bruke som andre fornavn dersom vi får en jente. Det er et av de klassiske og ganske vanlige navnene, mye brukt både som fornavn og som mellomnavn. Tenk Kristine/Marie/Sofie.

Utgangspunktet for valg av dette som andre fornavn er at vi har bestemødre på begge sider som hadde navnet, og det klinger fint med alle alternativene vi har til første fornavn.

Syns dere det blir for rart dersom vi bruker et navn som deles av kjæresten til min bror? Hva ville dere gjort? Jeg er litt redd det blir snålt, men jeg vet ikke om vi har så lyst til å gi opp navnet som vi egentlig er ganske knyttet til kun fordi han er sammen med en med samme navn på tidspunktet vårt barn blir født. Samtidig, dersom forholdet deres ikke varer kan det bli sårt for min bror.
 
Det hadde jeg aldri tenkt noe på.
Skriv navnet på listen, og se hvem som kommer ut, og bestemme dere da. :)
 
Dere har jo bestemødre på begge sider, så ser det ikke som noe rart at dere vil velge et familienavn, at broren din dater en med samme navn spiller vel ingen rolle?

Jeg hadde iallfall ikke valgt det navnet bort pga det.
 
Dere har jo bestemødre på begge sider, så ser det ikke som noe rart at dere vil velge et familienavn, at broren din dater en med samme navn spiller vel ingen rolle?

Jeg hadde iallfall ikke valgt det navnet bort pga det.
Enig :)
 
Forstår tankeganken din, men ville ikke latt det påvirke når det betyr såpass mye for dere :happy:
 
Hadde ikke tenkt så mye på det:). Spesielt ikke hvis det er ett ferskt forhold også;-)
 
Hadde fortsatt tatt navnet.
 
Ikke rart i det hele tatt.
Ville heller syntes det var rart å droppe det..

Vi vurderte lenge dobbelt navn på vår datter og en av kombinasjonene var med min søsters fornavn til mellomnavn. Ikke for å kalle opp etter henne, men fordi jeg likte det navnet veldig godt, spesielt sammen med det alternativet vi hadde.
 
Hadde ikke droppet det
 
Back
Topp