Sønnen min har lave kroppstemperatur!

Niiiitah87

Elsker forumet
Dette bler litt langt.. men må te for å forklara.

Sønnen min hadde på torsdag 39.7 i feber, aldri før hatt så høgt ( ligge normalt på 37)
I går morges va han hos legen der de så og sei bekrefta at han har svineinfluensa.

Han va ganske så greie i formen i heile går, ikkje liga aktive som han pleie og spiste møje mindre.
Då eg la han i går kveld så målte eg han te 35.7. Blei bekymra og ringte legevakten.
De sa eg sgo pakka han gått inn og sjekka igjen ein time seinere.
Han lå oppå sauaskinn, hadde ullundertøy på seg og ullteppe og dyna over seg.
Sjekka igjen ein time seinere og då hadde han 34.4!
Ringte igjen fortvilte te legevakten for å hørra.
Då sa de at eg sgo sjekka igjen itte ein halvtime..

Ein halvtime seinere så hadde han fortsatt bare 34.4 og va heilt blaute i håret, så eg dreid i å ringa te de og drog avgårde me han te legevakten.
Han fekk komma rett inn på legevakten der de målte han te bare 34 og me blei sendt rett avgårde te barneavdelingen. De kalte det for hypotermi..
På barneavdelingen blei han lagt i ein oppvarma seg me varmeputer og de ga han kakao og drikka.
2 timer og mangen prøver seinere målte de han te 37, så me fekk lov å dra jem igjen, men måtte følga nøye me han..

Nå målte eg han nettop te 34.4 igjen! har snakka me legevakten og de sa det sama som i går.. venta ein halvtime. E her me morå mi og hu holde på å gjer han kakao nå.
Någen som har vert borti lignande?

Skummelt[&:]

Har lest om det før, altså at barn har hatt "omvendt" feber.
Om kroppstempen ikke stiger så drar du bare til barneklinikken igjen ja?
Legevakten suger![&:][:'(]

God bedring!!

Oj, det hørtes ganske skummelt ut..[&:]

Har ikke hørt om noe sånt tidligere egentlig..

Håper dere finner ut av det og ønsker dere god bedring hvertfall [:)]

ORIGINAL: StinkiStini

Skummelt[&:]

Har lest om det før, altså at barn har hatt "omvendt" feber.
Legevakten suger![&:][:'(]

God bedring!!

Takk for det!

Ja hvis den ikkje stige nå når det har gått ein halvtime så sga me opp der igjen.
Legevakten suge ja! De tok meg ikkje alvorligt då eg ringte te de i går vertfall!

Eg har aldri hørt om at det har skjedd me andre någen gang.. de hadde ingen logiske forklaring te koffor det skjedde me han i går på barneavdelingen, de sa at det normalt skjedde me folk som har vert avkjølt øve lengre tid.

Men får heldigvis kontakt me han, så allment så virke han ganske fine.
Takk for det!

ORIGINAL: Niiiitah87

Sønnen min hadde på torsdag 97.5 i feber

????

ORIGINAL: Kal-El

????

Ja, han jekk altså ner nesten 6 grader i temperatur på mindre enn ett døgn..

????

Nei, se en gang til, du skriver 97. "nitti-syv" "syv-og-nitti", hva skal det egentlig stå?

????

Nei, se en gang til, du skriver 97. "nitti-syv" "syv-og-nitti", hva skal det egentlig stå?

37

Hypotermi er når Hypothalamus og kroppstemperaturen er den samme, slik at kroppen ikke har noen referansetemperatur å gå etter. Ibux/paracet påvirker Hypothalamus direkte og kan ha mulighet for å rette på det. Dvs. i og med at han har H1N1 så er det jo tegn på underliggende symptoner, men det hjelper allikevel neppe at han har omvendt feber. H1N1-viruset trives dårlig i varme biologiske miljøer, så det er vel heller hensiktsmessig å få feberen opp i stedet (noe som er hensikten med feber, å drepe virus/bakterieinntrengere som da tåler varme litt dårligere enn de bakteriene/mikrobene som er fast inventar i kroppen).

Jeg ville fått han på sykhuset og krevd at han holdes der til observasjon og behandling til han har vært minst 1 eller 2 døgn uten symptoner / motsatt feber.

ORIGINAL: Lois Lane

????

37

Men da blir setningen: "hadde på torsdag 37.5 i feber, aldri før hatt så høgt ( ligge normalt på 37)" - altså, han har aldri hatt så høy feber som 37.5 før?

Uansett, se forrige post, på han på sykehuset, hypotermi er ikke til å spøke med uansett hvilken vei den er, fordi det er ofte tegn på at Hypothalamus er satt ut av funksjon, styres av kroppstemperaturen istedet for motsatt (dvs. kroppstemperaturen skal normalt styres av Hypothalamus og ikke omvendt). Jeg ser heller ingenting i tråden om smertestillende/feberjusterende (paracet+ibux) har du gitt han det / prøvd det?

Jeg hadde ringt sykehuset hadde jeg vært deg. Forklar at du var der i går, og at det samme har skjedd igjen. om den synker alt for mye, så kan det være farlig. Grensen er forskjellige fra person til person.

Om du ikke kommer noen vei, så kan du prøve å sette han i badekar om du har det, eller pakken han godt inn i varme tepper og gi han varmt å drikke.

Har aldri opplevd noe sånt selv. Håper du får svar på hvorfor kroppstemperaturen hans synker så mye

SV: Sønnen min har lave kroppstemperatur! - 28.11.2009 23:31:17

Niiiitah87
Junior medlem

Medlem siden: 24.10.2009
Status: pålogget quote:

ORIGINAL: StinkiStini

Skummelt

Har lest om det før, altså at barn har hatt "omvendt" feber.
Legevakten suger!

God bedring!!

Takk for det!

Ja hvis den ikkje stige nå når det har gått ein halvtime så sga me opp der igjen.
Legevakten suge ja! De tok meg ikkje alvorligt då eg ringte te de i går vertfall!

Eg har aldri hørt om at det har skjedd me andre någen gang.. de hadde ingen logiske forklaring te koffor det skjedde me han i går på barneavdelingen, de sa at det normalt skjedde me folk som har vert avkjølt øve lengre tid.

Men får heldigvis kontakt me han, så allment så virke han ganske fine.
Takk for det!

(som svar på StinkiStini)
Rapport | Innlegg nr.: 4

????

37

Men da blir setningen: "hadde på torsdag 37.5 i feber, aldri før hatt så høgt ( ligge normalt på 37)" - altså, han har aldri hatt så høy feber som 37.5 før?

Det må vel være 39,5?
37,5 er jo knappest feber... dvs han har aldri hatt feber før..?[8|]

????

Åja, beklage. 39.7 sgo det stå.

Hvis det ikkje har stege nå når me måle han igjen så drar me rett te legevakten og eg komme ikkje te å gå der ifra før de finne ud av ka det e!

Om han blir innlagt, så hør med sykehuset om dere kan komme direkte opp der igjen om det skjer igjen. Utrolig tungvindt å gå via legevakten.

????

37

Uansett, se forrige post, på han på sykehuset, hypotermi er ikke til å spøke med uansett hvilken vei den er, fordi det er ofte tegn på at Hypothalamus er satt ut av funksjon, styres av kroppstemperaturen istedet for motsatt (dvs. kroppstemperaturen skal normalt styres av Hypothalamus og ikke omvendt). Jeg ser heller ingenting i tråden om smertestillende/feberjusterende (paracet+ibux) har du gitt han det / prøvd det?

Han fekk paracet stikkpilla torsdagskveld då han hadde 39.7 i feber.
Det sgo ikkje ha någen innvirkningen på at temperaturen hans e så lave som den e nå.

Hmm dette hørtes rart ut!!  Ikke noe kjekt for en utrolig mamma heller..

Hvis tempen ikke går opp, så ville jeg prøvd å ringe barneavdelingen først. Forklar at han var der igår, og at nå har han det samme problemet igjen..  Dete r så slitsomt å måtte dra inom legevakt først!!

Lykke til og håper han blir fort frisk av dette mystiske greiene!

ORIGINAL: Windy

Hmm dette hørtes rart ut!!  Ikke noe kjekt for en utrolig mamma heller..

Hvis tempen ikke går opp, så ville jeg prøvd å ringe barneavdelingen først. Forklar at han var der igår, og at nå har han det samme problemet igjen..  Dete r så slitsomt å måtte dra inom legevakt først!!

Lykke til og håper han blir fort frisk av dette mystiske greiene!

Ja hva hun sier, prøv å unngå legevakta og kom dere direkte på sykehuset. Synes ikke det er "rart", det er influensa dette, og influensa (inkl. H1N1) kan slå inn med motsatt feber og/eller hypotermi, dvs. knocke ut proteinproduksjonen i/fra Hypothalamus, da er det i realiteten "ingenting" som styrer temperaturen i kroppen, noe som må rettes på/justeres/kontrolleres med medisiner + ekstern temperaturpåvirkning. Desto viktigere at han kommer seg i et kontrollert miljø (sykehus).
Hvis det ikke er snakk om hypotermi derimot, så kan det skje at når feber går ned så overkompenserer kroppen litt av en rekke årsaker (som få vet) og går gjerne noen grader under etter en høy feber før den stiger opp mot det normale igjen. Skjer det så er det viktig å holde temperaturen på normal kroppstemperatur så ikke det skjer tukling/forvirring i Hypothalamus. Er det tilfelle er det ikke nødvendigvis noe farlig eller noe sympton på noe underliggende farlig, men rett og slett kroppen som kjøler ned de mikrobene som skal være der etter å ha drept et inntrengende virus.

Når det er sagt, så er det mye forskning rundt nettopp dette og mye som ikke er avdekket ennå med disse prosessene, så vanskelig å si med 100% sikkerhet hva som til en hver tid er årsaken til hypotermi (det kan ha mange årsaker, noen farlige, noen ufarlige).

Kan ikke du ringe til barneavdelingen der du var i går da, trodde man hadde sån 24timers åpenretur.(men aner ikke)
Uansett så hadde jeg ringt de før jeg kontaktet legevakten.

Kal- El: Veldig til info du hadde rundt dette da? Er du fagmann eller bare god på å google?

Back
Topp