Søndagsskole

Dramadama

Gift med forumet
Er det mange med barn på søndagsskole her?
Hvor gamle var de da de begynte å være der, og hva gjør de der?

Gleder meg så til å la vesla begynne på det :) 

Ja jeg gikk...i flere år. tegnet jesus og fisk i nett.
Hadde pappfigurer av jesus og alle vennene hans...

Trodde ikke det fantes søndagsskoler lenger? hehe...morsomt!

Her finnes det ihvertfall :P  Presten vår er så utrolig kul, han er 35, twitrer og er på facebook. Han finnes ikke fordomsfull, så selv om vi ikke går i kirka så var alle barn velkommen på søndagsskole :) 
Jeg gikk selv på søndaggskole, men det er jo 20år siden :P  Husker vi fikk et glass saft og kjeks. Også tegnet vi og sang sanger med koselige gamle damer. Hehe.

Men er jo mulig at tingene har forandret seg og at de gjør andre ting :P

Her har hun ikke vært på søndagsskole enda...

Men blir i tilfelle på lørdager, i den katolske kirke.

Jeg husker det som noe av det koseligste jeg gjorde som barn!

hissigproppen skrev:
Her har hun ikke vært på søndagsskole enda...

Men blir i tilfelle på lørdager, i den katolske kirke.

Jeg husker det som noe av det koseligste jeg gjorde som barn!

Hvor gammel er din? :)
Og ja, helt enig! Jeg likte veldig godt å være på søndagsskole :)

Hun er 3 1/2 år, så litt liten for å bli igjen alene tror jeg.

Men vi var en periode i familiekorøvinger i kirken, da det passet. Det var veldig koselig. Men vi var aldri med på messer og sang da.

Ja, da er man er litt liten til å bli etterlatt alene. Gleder meg til unga blir større så de kan dra på sånne ting :)
Men vi voksne får kanskje være med på "skolen"? Synes fremdeles det er koselig å være på sånne ting jeg :P

Her går alle mine på søndagsskole. Jeg er med og sitter bakerst og hører på. Er vanlig at de begynner når de er rundt 3 år. Her deles de i grupper etter alder. De minste synger mest, og tegner litt...de mellomste hører en fortelling så løser de oppgaver, eller tegner. De eldste har mer et lite og enkelt studie..spiser litt snop og får brus...ikke saft lenger.

Her går alle mine på søndagsskole. Jeg er med og sitter bakerst og hører på. Er vanlig at de begynner når de er rundt 3 år. Her deles de i grupper etter alder. De minste synger mest, og tegner litt...de mellomste hører en fortelling så løser de oppgaver, eller tegner. De eldste har mer et lite og enkelt studie..spiser litt snop og får brus...ikke saft lenger.

Jeg var med mormor på bedehusforening, og gikk i barneforening selv (søndagsskole- bare på tirsdager). Det er noe av det tryggeste og gode jeg husker fra barndommen. Mest foreningen med mormor :) De gamle damene som sang salmer, snakket lunt over hjemmebakst og hekletøy, og som loddet ut kammer og kaffeposer. 
Savn.

Skulle gjerne latt min lille gutt få oppleve noe av dette, men det finnes jo ikke mer.

alruto skrev:
Vi går sammen på møter hver uke,men det er jo ikke det samme som søndagsskolen...Men vi lærer jo om Gud da:)

Så koselig da :)
Her er kirken vår så liten at det aldri er gudstjeneste. Kanskje en gang i mnd..
Husker når vi skulle døpe dattera vår, da måtte vi vente i to uker ekstra fordi det kun var èn gudstjeneste i oktober ;)  Hvis ikke måtte vi valgt en annen kirke, men vi ville jo ha den vi sogner til.

Her er søndagsskulen like kjekk for dei vaksne som for dei små. Me brukar eit opplegg frå Norsk Søndagsskuleforbund som heiter "Sprell levande". Kjempeflott opplegg med mange ulike former for andaktar ; Drama, Teikneserieandakt på storskjerm, god gammeldags flanellograf osv. Flott sang og musikk, ofte med playback på CD eller på storskjerm. Ulike aktivitetar etterpå; Matlaging, forming og hos oss er me så heldige å diponere Gymsal. Til slutt er det kaffi til dei vaksne, og saft til barna, og ein smakebit av det matgruppa har laga. Kjempekoseleg

Kikk gjerne inn her http://www.nssf.no/index.php (Norsk søndagsskule forbund)

Jeg elsket søndagsskolen når jeg var liten! Hehe. Mye lek og mye morro. En veldig trygg og god følelse. Blir helt varm i hjertet at å tenke på det :)
Vi gikk også til kirkeundervisning én lørdag i mnd i den katolske kirken. Var også utrolig kjekt. Har faktisk så gode minner at jeg nå driver å utdanner meg til å bli menighetspedagog.. Hehe.
Tror det er vanlig å begynne i tre års alderen. Gleder meg til våres skal "innrulleres"!

Back
Topp