Søndagsprat

Hehe.. Skravla går veittu! ;)
Vi skal pakke sekken og dra nå. Portugiserne står vel på døra vår any time tenker jeg.
Ha en fin dag da dere! !:)

Wow! Dere hadde skravlet! Jeg er så treig jeg ;-p
Den solkremen er sikkert bra altså. Jeg synst det var så rart å selge sfktor 50 men ikke anbefale den..hehe..hadde det vært min butikk så hadde jeg ikke tatt inn produkter jeg ikke anbefaler..kan jo hende jeg så på et annet merke..det var ihvertfall på apotek1.
Her også er det gøy å sitte selv å leke. Men hun blir lei etter en stund og gidder ikke alltid å legge seg ned selv så da setter hylekoret inn ;-)
Jeg tror vi er nødt å kjøpe parasoll i dag selv om vi ikke fant en slik diiiger en som vi har lyst på i går. Her er jo 35grader i sola og 23 i skyggen allerede så tenker set blir varmt for a mor i dag og! Kjøpte puter til stolene i går så nå er det rent så koselig på altanen vår :)
Åh så fint det blir da, sikkert :D

Hehe.. Skravla går veittu! ;)
Vi skal pakke sekken og dra nå. Portugiserne står vel på døra vår any time tenker jeg.
Ha en fin dag da dere! !:)
Kos dere på tur!

Mannen har stått opp nå og T er klar for å gå ut og sykle!
Lillebror må snart duppe igjen, så da kan vi begynne å pakke frem trampolina :D

God formiddag!
Vi koser oss på hytta! Snuppa har lekt ute hele morran og tok seg like gjerne en ekstra dupp når vi gikk på tur nå!
MEN sliter med å skjerme henne for sola når vi bærer... What to do?
1368960577499.jpg

*Surfer mobilt*

God formiddag!
Vi koser oss på hytta! Snuppa har lekt ute hele morran og tok seg like gjerne en ekstra dupp når vi gikk på tur nå!
MEN sliter med å skjerme henne for sola når vi bærer... What to do?
Vis vedlegget 15569

*Surfer mobilt*
Solhatt med bred brem?

Har du prøvd med knyting da?
Ja, den sklei alle veier og ned på nesa hennes så hun så ingenting:confused: OG det er så kald vind her så hun måtte uansett ha tynn lue på!

*Surfer mobilt*

Hei og hopp!
Min tur til å stå opp med Lillebror :p
Sov til 6 i dag da, litt bedre enn 5 som i går;)
I dag skal vi nok bare være hjemme. Sliten gjeng om dagen, med litt lite søvn og mye på programmet.
Vi håper å få satt opp trampolinen. Var så nydelig vær i går, men har regnet i natt, så vi må se om det tørker opp litt først.
Lillebror har allerede fått en skallebank i dag, da mammaen var så dum å la han prøve seg på å reise seg opp ved en krakk på badet. Var akkurat litt for sen med å ta han i mot i fallet, så hodet gikk rett i flisegulvet :(
Men han er ved godt mot og klar for å rasere stua og kaste lekene sine omkring
2F963C6B-5FC0-4BEB-B01A-F8707169A025-8242-0000082FB1FDE463_zpsd90de27c.jpg

Herlig bilde:-)

Heisann

Her er det også utrolig varmt i dag, lillemor har sovet to dårlige dupper, enda hun ble lagt i garasjen der er det litt svalere.
Til tross godværet er det ingen som er i godt humør i dag :( Får håpe det endrer seg til i morgen, da har jeg bursdag:-)
Fikk plantet litt planter i dag, så nå ser det litt bedre ut i bedet mitt.
Blir nok litt grilling i kveld etter vesla har lagt seg.

Heisann

Her er det også utrolig varmt i dag, lillemor har sovet to dårlige dupper, enda hun ble lagt i garasjen der er det litt svalere.
Til tross godværet er det ingen som er i godt humør i dag :( Får håpe det endrer seg til i morgen, da har jeg bursdag:)
Fikk plantet litt planter i dag, så nå ser det litt bedre ut i bedet mitt.
Blir nok litt grilling i kveld etter vesla har lagt seg.
Så dumt hun sover dårlig. Lillebror hadde en lang dupp i skyggen her, heldigvis!
Så koselig med blomster :D

Så dumt hun sover dårlig. Lillebror hadde en lang dupp i skyggen her, heldigvis!
Så koselig med blomster :D

Tror jeg skal legge henne snart, siden hun ikke har sovet særlig godt:-)
Ja det gjør godt å få hagen i orden:-)

Tror jeg skal legge henne snart, siden hun ikke har sovet særlig godt:)
Ja det gjør godt å få hagen i orden:)
Lillebror måtte ha en dupp til i vognen han, og sover nå. Så det blir litt senere kveld på han enn antatt.
Jeg skal av gårde og trene i 20-tiden, så det spørs om mannen må legge han i dag :p

Har du han ute i skyggen i kun bleie også? Vi lot henne ligge ute under parasollen i bleie og solhatt en liten stund i går nemlig, men så blei jeg litt usikker på om det var så lurt. Noen som sa at babyer alltid d skal ha på seg et lite lag klær.. vant til å pakke på henne ullklær og varme tepper, så dette er helt ukjent terreng for meg kjenner jeg. Hehe..:oops::rolleyes:
Tilbake til solkremen; kan vi like godt smøre henne med en krem med mindre solfaktor hvis vi finner det på en av bensinstasjonene på vei innover da?
Jeg villr ikke brukt "billigsolkrem" på babyen, da de ofte trekker myyye dårligere inn i huden enn kvalitetssolkremene! ;)
Jeg har hypersensitiv hud, og får elveblest av all annene solkrem enn La Roche Posay sin! Bruker den, spf 50 på både meg og snuppa ;):)

*Surfer mobilt*

Hun kan ikke ha blitt klam av den solkremen?
HAr ikke så god erfaring med Lillebror og varme enda, men T har aldri tålt de kremene der. De kremene vi får kjøpt i Norge med så høy faktor legger seg som et lag på huden hans og gjør han svett og "sperrer" varmen inne mellom kremen og huden, og han får varmeutslett og alt mulig. Så han har bi smurt med lavere faktor og heller smurt ofte.
Nå har jeg begynt å kjøpe solkrem på iHerb, og begge har tålt den med faktor 45, men nå har jeg kjøpt 30, og det bør i grunn holde lenge! De skal jo uansett ikke utsettes for altfor mye direkte sollys..
Lillebror satt med kortermet body og en tynn seleshorts i skyggen i går, og det gikk greit, men han ble jo litt varm...
Har lyst til å bestille UV-skjorte til han for å slippe å smøre hele tiden...
STOR forskjell på spf 50 og 50+!!! Min erfaring er at 50 trekker inn i huden mens 50+ blir som ei hinne på huden! Eneste solkremen jeg kan bruke som ikke gir meg eksem/elveblest er LRP sin, og den bruker jeg på snuppa også!
Men sun block skal man vel streng tatt ikke smøre de inn med, for de kan vel faktisk rett og slett kveles om ikke huden får puste :eek::eek::eek:

*Surfer mobilt*

God kveld ja.:)
Vi har hatt en aldeles nydelig tur i dag. Har tatt noen stopp på vei dit vi skulle for å ta bilder av den vakre naturen. Begge de små jentene som var med koste seg tror jeg. Jenny blei overtrøtt når vi kom opp til fossen, så i vogna ville hun ikke ligge, og i selen blei det for klamt, og solhatten kunne vi bare drite i å ha på, så da måtte mamma bære jenta si et stykke, med et bambilaken over skuldra for å skjerme henne mot sola. Hun sov ikke lange dubben, men det gjorde underverker.

Vedlegg

• 1368984255494.jpg
    1368984255494.jpg
    31,3 KB · Visninger: 10
  • 1368984282866.jpg
    1368984282866.jpg
    43,9 KB · Visninger: 10
Kom borti submit-knappen litt tidlig der..;)
Her er dagens helt som trilla vogna hele veien opp:
1368984364629.jpg
Smurte henne med Cosmica ansiktssolkrem jeg.. Den holdt for denne gang, men vi må nok kjøpe en som ikke er så tett som den andre vi har (og heller bruke 50+ på utsatte områder). I dag blei hun ikke like varm og hysterisk som i går, men det var litt pga den fine brisen oppover mot fossen tror jeg.

Vi har vært 5 timer på orienteringstur i marka - deilig dag i solen!
ImageUploadedByBV Forum1368985903.404295.jpgImageUploadedByBV Forum1368985956.903947.jpgImageUploadedByBV Forum1368986008.054008.jpg

Lillebror måtte ha en dupp til i vognen han, og sover nå. Så det blir litt senere kveld på han enn antatt.
Jeg skal av gårde og trene i 20-tiden, så det spørs om mannen må legge han i dag :p

Ble natta kvart over seks her i dag, spent på når hun våkner i morgen:-)
Blir godt å få trent da, deilig med alenetid, trenger det litt sårt selv.

Back
Topp