Søndager og arbeid/støy?

Setter stor pris på en stille dag i uka uten unødig støy. Bøndene er selvsagt unnskyldt. Vi bruker ikke verktøy, gressklippere el. på søndager, det er alltids ting vi kan få gjort uten å lage lyd. Ser det heller ikke som noe problem om gresset ikke blir klippet som planlagt om det skulle være en periode med regn og den eneste oppholdsdagen tilfeldigvis er en søndag. Takk til alle som tar hensyn selv om de ikke selv sjeneres av slikt!

Vi bor på landet og her er det 5 hus ganske langt i fra hverandre så her er det titt og ofte at vi slår gresset på en søndag :-D

Det gjør meg ingenting om naboene driver med litt hagearbeid på en søndag. Men synes det er greit å ikke begynne klokken 7 på en søndag liksom. :P

Om msn ikke tåler litt plenklipping, oppussing o.l bør man bosette seg alene o skogen langt fra andre :p heller litt "bråk" på søbdager enn sene ukedager :)

I skapelig tid, men det gjelder vel alle ukedager. Helgene 10-18 og ukedager fra 8/9-tiden til 21/22.

Om gressklippingen skjer midt i leggetiden så går det an å høre med naboen om de kan være snille og ikke styre på akkurat i 19-20 tiden (om det er da man legger ungene).

Jeg synes det er helt greit at folk pusler i hagen og lager litt lyd. Er det veldig tidlig eller sent på kveld gir jeg heller beskjed på en grei måte :-)

Vi prøver å unngå det, men noen ganger må søndag også brukes for å få gjort ting. Men jeg nøye på å la gressklipperen stå på søndager! Den kan jeg dra frem eller, 20min så er det gjort her ;)

Tja, her er det aldri stille uansett, bor rett ved hovedveien her i bydelen :-P
Så alltid trafikk. Så en plenklipper i ny og ne merker vi ikke så mye til. Heller på søndag enn i leggetiden til ungene i ukedagene.

Selv passer vi litt på når vi evt bråker, gjør det ikke tidlig eller sent på søndag.

Synes det er greit om folk kan la være å bråke på morgen og kveld (før 8, etter 20), men det synes jeg uansett hvilken dag det er. Søndager kan det godt være stille til i alle fall 10. Men nå bor jeg landlig til - så det er ikke noe jeg trenger tenke på uansett.
Utenom at jeg liker sove lenge, så bryr jeg meg ikke om noen jobber på søndagene.. :)

Her vaskes og jobbes det på søndager. Bryr meg egentlig ikke noe særlig men irriterende med nærmeste nabo som ofte begynner å skal vaske bilen med høytrykksspyler midt i leggetiden til mini eller nabo rett over gaten som står i garasjen og spiller ganske høy musikk midt i leggetiden. Da blir jeg litt irritert. Husverten kan også finne på å komme og skal jobbe på eiendommen enten midt i leggetiden til mini men han har også kommet i 10-11 tiden på kvelden og holdt på til alt mellom midnatt og 2 på natta.

Her vaskes og jobbes det på søndager. Bryr meg egentlig ikke noe særlig men irriterende med nærmeste nabo som ofte begynner å skal vaske bilen med høytrykksspyler midt i leggetiden til mini eller nabo rett over gaten som står i garasjen og spiller ganske høy musikk midt i leggetiden. Da blir jeg litt irritert. Husverten kan også finne på å komme og skal jobbe på eiendommen enten midt i leggetiden til mini men han har også kommet i 10-11 tiden på kvelden og holdt på til alt mellom midnatt og 2 på natta.

Det er ikke greit uansett hvilken dag det er! :(

Bryr meg ikke.. Så lenge det ikke klippes plen sent etc. Men ikke skjedd ennå. Eneste slitsomet er party-naboene-med-barn ved siden av. I 4 dager har de spilt relativt høy musikk. Masse folk på besøk. Drikking(ikke fulle virker det som) og ungene rundt... Hmm... I dag ga de seg 18.30... Tidlig faktisk. Kjipt i går da jeg skulle lese til eksamen.... Så måtte jeg høre på den høye musikken deres...
Kjenner de litt fra da vi vokste opp, så vil liksom ikke klage heller :(

Bryr meg ikke i det hele tatt.
Jeg har nettopp kommet inn etter å ha klippet plenen nå kl.21.45.

Jeg er alenemor til 4 stk, lørdag og søndag er di dagene jeg gjør ting.
Men jeg bråker ikke etter klokken 23.00, men jeg kan fint klippe gresset kl.22.30 :-)

Jeg bryr meg egentlig ikke! Liker generelt litt "bråk" rundt meg:) men om noen begynner kl 7-8 om morgenen blir jeg irritert!!

Skjønner at noen ikke har mulighet til å jobbe i ukedagene (da blir det jo på kveldstid).. Så for min del kan man fint klippe plen, sage, hamre og slikt på søndager;)

Eg har ikke noe imot bråk men må ærlig innrømme at eg ikke kan forstå at folk ikke bryr seg om en lov som vi har eller at dem ikke kan gjøre det de andre 6 dagene :-P

vet det skal være stille og rolig på søndager og man skal vist ikk klippe plen og slik på søndager og ene naboen bak meg er helt nazi på og gauler ut om hun er missfornøyd om det ikke er stille nok for henne :eek: type man må liste over grusen i innkjrselen skulle man tro (ikke fult så ille men kan føles sånn) :p jeg for min del har ikke noe i mot at folk klipper plenen og slikt enkelt hagearbeid på en søndag, er vell heller hvor tidlig/sent de begynner med dette :)

Back
Topp