****Søndag****

Anjalef

Gift med forumet
God morgen.

Her var kl 7 når vi våknet, har fyrt opp i ovnen, spist frokost og kledd på oss.

Senere i dag skal vi te Oslo, i bursdags selskap.

God morgen! Her gar vi vært oppe en stund. Merkelig at ungenes innebygde klokke ikke flytter seg samtidig som vi skrur klokken? [;)]

Men, men, Maja ser på barne-TV og jeg har tatt meg en kopp kaffe. Mari sover igjen. Så det er en rolig og deilig morgen. Ikke vant med at Maja ser på TV, så det er jo superdeilig!!

I dag har vi ingen store planer. Mannen må rette prøver hele dagen, så jeg må ta meg av jentene. Men, men, det går vel greit.

I kveld skal jeg på en korkonsert med koret Corona. De har en Beatles-konsert. Det blir koselig tror jeg. Skal med fire av naboene her!

Ellers regner det, så planen om en tur opp til naturbarnehagen gikk i vasken kjenner jeg! Men, men, vi får gjøre noen hyggelige inne-aktiviteter

Ønsker dere en god søndag!

Monicabebe: Ja er litt rart det der, jeg trudde at Marcus hadde sovet en time lenger i dag men neida, der tok jeg feil. Godt kl ikke var 8 for da hadde sambo forsovet seg.

God morgen!

Jeg stilte klokken før jeg la meg i går, så slapp noe tull med det ... vi sto opp halv 8 [:)]
I dag skal vi en tur til forledrene mine, og bytte om til vinterdekk. Jeg har skrevet på nesten 20 julekort nå, snart blir det en god frokost og litt slikt før vi drar [:)]

Ha en super søndag alle sammen! (Spent på nøste)

Her var det morgen klokka 5... men jeg fikk sove til 8 da [:D] Nå skal jeg på jobb snart, har "tilsyn" og skal på alle måltidene på skolen... frokost på søndag er ikke før 10, kjekt det ja[:D] Ellers har jeg skrudd sammen tv-stol til Alannah fra Ikea, hun skulle alltid ta storebroren sin, gjerne mens han også satt oppi der, så da måtte vi iveg å kjøpe en til henne og, for det var ikke akkurat populært[;)]

Kjøpte og en bilstol til den andre bilen i går, Raphael er så lett at han ikke kan ha trinn3-stol riktig enda, så da ble det en Britax evolva i den bilen og (forovervendte versjonen av multi-tech, vi har ikke plass til multi-tech'en i noen av våre biler desverre).  Møtte ei flott gravid dame som spurte om jeg husket henne, det gjorde jeg forsåvidt, men kunne ikke plassere hvem det var... og det var Jmamma [:D][:D][:D] Det var koselig altså, og hun hadde så fin mage[:)] (ble nesten litt verpesjuk igjen, først den fine magen, så var vi på barselbesøk rett etterpå...[:)][8D])

Ja, da blir det jobb og kos i dag regner jeg med.....

Ha en fin dag alle sammen[:D]

Kos deg på konsert Monicabebe - jeg tror jeg kjenner halve koret (jeg gjorde i alle fall det da sindre startet det, for da var nesten alle medlemmene mine medkorister i Nittedal bygdekor)

Her har vi hatt et par gråteepisoder (mareritt?) med Johanna i natt, og den siste var i halv seks-tiden.. hun holdt på en god stund, men hun la seg jammen til og sovnet igjen etter hvert, og sov til åtte igjen! Så gikk hun og pappaen og tok et bad (vel, G tok en dusj) mens August og jeg lå og kosa oss. Nå sover han i vogga, Johanna leker med plastilina og G og jeg drikker kaffe og jobber oss opp lyst til å lage frokost.

I ettermiddag skal vi på basar eller marknad eller noe inne i bygda - der er det lodd, luftgeværskyting, og middag og kaker... det er vel ungdomslaget som arrangerer tror jeg, og det er masse slekt og venner som møter opp - det blir kjempekoselig. Eneste jeg tenker litt på er hvordan vi skal gjøre det med alle menneskene som har lyst å ta på august. Fortalte nemlig helsesøster at vi ikke hadde hatt så mye besøk hjemme, men at vi ville få unnagjort det meste med en tur på basar, og da sa hun at vi skulle unngå at så mange klapper på kinnet og tar han i hånda, fordi han har så dårlig immunforsvar... og etter det har jeg lagt merke til at alle vi møter automatisk strekker ut hånda og stryker på han - på kinnet, hodet eller holder han i hånda. Kommer til å føle meg superkjip når jeg nekter folk å ta på han, og teit om jeg skal kreve at de desinfiserer seg først [&:]

ORIGINAL: lenemor

Kos deg på konsert Monicabebe - jeg tror jeg kjenner halve koret (jeg gjorde i alle fall det da sindre startet det, for da var nesten alle medlemmene mine medkorister i Nittedal bygdekor)

Her har vi hatt et par gråteepisoder (mareritt?) med Johanna i natt, og den siste var i halv seks-tiden.. hun holdt på en god stund, men hun la seg jammen til og sovnet igjen etter hvert, og sov til åtte igjen! Så gikk hun og pappaen og tok et bad (vel, G tok en dusj) mens August og jeg lå og kosa oss. Nå sover han i vogga, Johanna leker med plastilina og G og jeg drikker kaffe og jobber oss opp lyst til å lage frokost.

I ettermiddag skal vi på basar eller marknad eller noe inne i bygda - der er det lodd, luftgeværskyting, og middag og kaker... det er vel ungdomslaget som arrangerer tror jeg, og det er masse slekt og venner som møter opp - det blir kjempekoselig. Eneste jeg tenker litt på er hvordan vi skal gjøre det med alle menneskene som har lyst å ta på august. Fortalte nemlig helsesøster at vi ikke hadde hatt så mye besøk hjemme, men at vi ville få unnagjort det meste med en tur på basar, og da sa hun at vi skulle unngå at så mange klapper på kinnet og tar han i hånda, fordi han har så dårlig immunforsvar... og etter det har jeg lagt merke til at alle vi møter automatisk strekker ut hånda og stryker på han - på kinnet, hodet eller holder han i hånda. Kommer til å føle meg superkjip når jeg nekter folk å ta på han, og teit om jeg skal kreve at de desinfiserer seg først [&:]

Jeg skjønner hva du mener. Men jeg krevde faktisk at folk som tok på Mari desinfiserte seg på hendene først. Hadde sånn Antibac med meg. Vi fikk beskjed om det, så da sa jeg bare at legen hadde sagt det.

Og nå i disse svinetider er det sikkert greit å passe ekstra på.

Kos dere på marked. Hørtes koselig ut.

Koret vi skal på konsert med heter Corona. Nå er dirigenten han ene i Cheesy Keys(Skrimmel skrammel).

I natt har Aslak sovet 7 timer i strekk!!! Liker denne utviklingen her altså!!! Var en smule bekymret her i går kveld da han ikke roet seg, men så plutselig!! Passer godt nå når faren er på "gutteklubb"

Nå sitter Solveig på traktoren og ser på små einstein, Aslak sover i vogna, og jeg irriterer meg grønn over å ikke finne foret jeg skal bruke til festdrakten til Solveig!! Blææææ

MEN vi skal på middag til mamma i dag! mmmmmm

ORIGINAL: monicabebe

Jeg skjønner hva du mener. Men jeg krevde faktisk at folk som tok på Mari desinfiserte seg på hendene først. Hadde sånn Antibac med meg. Vi fikk beskjed om det, så da sa jeg bare at legen hadde sagt det.

Og nå i disse svinetider er det sikkert greit å passe ekstra på.

Kos dere på marked. Hørtes koselig ut.

Koret vi skal på konsert med heter Corona. Nå er dirigenten han ene i Cheesy Keys(Skrimmel skrammel).

Ja, han som startet koret for noen år siden (vel, det var før jeg flyttet til Volda for fem år siden da) het Sindre - han er (eller var med) i Strie Strenger. Mange av de jeg sang med i Nittedal bygdekor begynte å synge i Corona også, for å få litt variasjon. Vet at Sindre ga seg som dirigent for koret nå for litt siden, fordi han mente at de var kommet til et nivå hvor han ikke var kompetent til å dirigere dem lenger... voksen avgjørelse synes jeg (måtte inn på hjemmesiden dems nå og kikke, og ser at jeg bare kjenner 7 av dem)

Vi er hos farmor som hadde bursdag igår, skal ut en tur med ungene før de begynner å klatre i gardinene. Godteri, liten leilighet, Playstation er ikke en god kombinasjon. ellers skal vi kjøre hjem og det ter 3- 3,5 timer blææh

Juhu nå er helga over[8D][:D]
Men det går stadig bedre da så selv om jeg hadde sett for meg at det skulle bli ei slitsom helg så har det gått veldig greit![:)] Lillmor har en fryktelig hoste om natten for tiden så hun våkner av hosten og merker at hun mangler sutten så begynner hun å gråte.. hun sovner heldigvis så snart sutten er i munnen da! Og kl 4 i natt måtte IA på do, og hadde null planer om å legge seg i sin seng igjen[:@] jeg lå inne på HS sitt rom så det var ikke plass rett og slett, så etter at hun hadde ropa og skreket i over en time var det endelig stille inne hos henne. Så sov de begge til halv 9!!! Det har vel skjedd en gang tidligere eller noe, men jeg var VELDIG fornøyd[:D][:D]

Så var det ut på tur i finværet så dro vi oppover til mamma på ettermiddagen for å spise middag sammen med henne.

nå er det bare radioen og jeg som lager liv i huset, regner med det blir tidlig kveld i dag for jeg er minst like trøtt som ungene var i dag!

Så har roen senket seg i huset vårt - vi har tilbragt 4 timer på basar i bygda i dag - johanna tok masse lodd og vant både skrubbesvamper, aprikoskompott og svisker (og mye annet morsomt). August vant to av hovedgevinstene på loddboka, et pyntefat og en kokkekniv og så har vi fåttt vist frem arveprinsen vår til slekt og venner. Veldig koselig, og en deilig avveksling til Johannas trassanfall i heimen - i dag har den ene hylskrik-episoden avløst den andre, og den oppførselen opphørte så fort vi kom inn på grendahuset [8D]

G og jeg har delt en grandis og sett Robinson mens August har sovet godt i vogga - har hatt litt vondt i magen sin i dag, og nå som det ser ut til å være over og han har spist godt gjør det seg nok med litt søvn.

Johanna var forresten så trøtt i kveld at hun på slutten satt og ba om å få reise hjem fra basaren. Vel hjemme fikk hun i seg litt mat og så litt barnetv før vi gikk opp på badet - og sjelden har hun vært mer velvillig... og etter at hun var i seng har vi ikke hørt en lyd. Håper det varer natten igjennom - har hatt et par dårlige netter nå så hun trenger å sove.

Dette var en laaaang søndag som endte med meget trøtte barn som stort set sover sødt. Mannen lå også og snorket på sofaen her for et øyeblikk siden.

Mitt indre ur plages enormat av det her time-tilbake-halløj, men jeg har fått gjort en masse småplukk idag... og nå kommer jeg på klesvasken som skal til tørk....Mon ikke den overlever til imorgen. Suuuk.

Men Malte klarer å bli roet ned i sengen sin. Stor forbedring her altså. Men han slår seg stadig krakilsk ut på kvelden. Men jeg tar noen kamper. Så får vi se.

Back
Topp