Søndag=fundag?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Hva gjør dere egentlig på søndager?

Her er det enten full fres fra vi står opp til v legger oss, eller så er det sløvings hele dagen.

Aller best er det for oss alle om vi kommer oss ut, bare en tur på den lokale lekeplassen hjelper masse =)

Hva med dere?

Vi må finne på NOE. Vi liker lat formiddag, vesla sover fra 9-12 så får uansett ikke kommet oss noe sted før etter det. Kommer an på været hva vi gjør. Kan godt bare være ute i hagen med yngste, men da må eldste gå til/få besøk av noen kamerater....ellers begynner han å kjede seg.

Har alltid planer på søndag! Det er den eneste dagen i uka uten barnehage og jobb (for vår del) så da er det planlagte aktiviteter!
Kan dra på besøk til venner, møte noen ute, gå på tur osvosv :D

Ofte på svømmehallen (har hatt halvtårskort der nå i fem mnd)

I dag har vi vært på fotballturnering

Elles besøker vi kanskje noen, eller går en tur i skogen. NOE må vi liksom gjøre.

Idag er deg pyamas og kosedress. Kun vært ute med bosset!

Sist søndag var vi ute fra 10-19 . Så det er avhennig av været, men jeg er litt glad når det er så dårlig vær, at deg er LOV å være inne ;-)

Pysjamas-dag i dag. Frister ikke med tur ut når det snør sidelengs. Er glad for at sofaen min er så god :)

Kino eller trening :)
Ellers blir det bare å slappe av hjemme/gjøre husarbeid.
I dag har vi måket snø, vært på butikken og vasket klær. Så har vi sett kamp og spilt tv-spill :)

Det varierer veldig hva vi finner på. I utgangspunktet er søndagen turdag hos oss og da liker vi godt å gå i marka (treåringen elsker å gå til "Ånå", det er en stor bekk i skogen med en steinbro over. Da tar vi med oss mat og koser oss. Vi er også så heldige å bo nær en fin sandstrand og der er vi også mye. Andre ganger er vi bare utenfor, leker i sandkassen, husker og steker et eller annet på takka :)

Søndag er også typisk besøksdag, enten til familie eller venner.

Av inneaktiviteter går det mye i lek med biler, Duplo, film, musikk, lese bøker, puslespill/ spill, baking, maling/ tegning...

I dag har vi vært i familieselskap :)

Søndag er ofte veldig rolige dager med en tur ut på formiddagen om været er greit. I dag har det vært kjempesurt ute så vi har bare vært hjemme. Ryddet litt inne osv.

Nå er det bare meg og samboer da, men søndager går til kjærestetid , totalt avslapping i joggebuksa og serier som regel :) han jobber så mye ellers så søndag er slappeav dag.

Idag regnet det, så Vesla fikk liv til å gå i pysjen HELE dagen - det er SÅ stas ;)
Her har det blitt malt påskeegg, malerier og vi har tegnet. Bare slappet av og vært sammen - deilig søndag:)

Nei, jeg har som regel fri, annen hver helg er snuppa hjemme og samboer jobber ca annenhver helg. Så er ikke enkelt å planlegge noe. I går var snupps på overnatting og jeg dro på veteransenter med mamma for å besøke bestefar sin fetter. Samboer jobbet. :-) er som regel besøk på søndager

Jeg jobber annahver søndag, og de andre søndagene går til å finne på noe som biblioteket, kino, lekeplassen eller kose oss inne. Men ofte så ringer ei fra skolen på formiddagen så da er frøkna der til kvelden. Ellers så stikker hu ofte bort til noen fra skolen. Og snart starter marked sesongen og da er vi bortreist i helgene.

Nå får jeg nr 2 te sommeren og da blir det nok trilleturer så lenge været er greit. Så da får frøkna bestemme om hu vil være med eller ikke :)

Spørst litt på hvor vi er. Vi pendler litt, så annenhver helg er vi hos kjæresten samme plass jeg er oppvokst. Da er vi som regel ute på formiddagen, mens ettermiddagen går til reising.

Er vi hjemme ser vi været an. Er det ok pleier vi gå tur eller finne på noe ute, men om det er skikkelig Bergensk shitavær kan vi gå på kino, leos lekeland, svømmehallen eller finne på noe koselig inne som baking, maling el :-)

Søndag er den dagen det er familiemiddager, bursdagsfeiringer og sammenkomster. Ellers skulle jeg ønske vi kunne ha sløvedager, men har en toåring som er smekkfull av energi, så det blir ikke noe særlig sofatid. Da er det bedre å finne på noe. :)

Back
Topp