Søndag 7.sept

God kveld!!:D
Vi har hatt en strålende dag. Jen sov litt før vi kjørte messa og var der noen timer. Hilste på dyr, kikka på bodene, åt middag og så på sauesanking. Fikk desverre ikke med meg hva kuskitbingoen gikk ut på.. Så boden først da vi skulle hjem og fikk bare med meg at folk kjøpte noe loddgreier.:p
Da vi kom hjem satt vi en deig til grove rundstykker og kosa oss med Askepott og speltvafler. Veldig koselig.♡

Vesla er bada og lagt for kvelden, så nå skal rundstykkene stekes, lysene tennes, Kongen av Queens skrus på og kaffen nytes. Ha en fin kveld!:)
Vis vedlegget 76545Vis vedlegget 76547Vis vedlegget 76549
Så herlige bilder :D
Så fin flette hun har :)

Idag har vi gått en laaang tur:D jentene sykla og Emmeth satt i vogna. N har 38.5 i temp og Emmeth det samma. Så får se ann formen ang bhge i morgen!
1410111607513.jpg
1410111635501.jpg
1410111657932.jpg
1410111689243.jpg
1410111714670.jpg

Ingrid; så søt hun er :-)
Kjipt dere ikke fant ut hva det var hehe...
Vafler er digg. Flink du er som baker hele tiden... vil.også det... men orker aldri :P

Fru h: hadde dere en fin dag på Hafjell?

Lennypenny:hvordan er formen din? Så synd og høre Wael er dårlig. Er han forkjøla? Håper ikke Mina blir smitta. God bedring til storebror:)

Marianne: så deilig og få sove leeenge:D Flinke dere har vært som har vaska huset;) Herlig når alt er shina fra topp til tå:D
Formen er bra nå... er bare redd for tilbakefall ..... men ikke hatt vondy siden fredag.. *krysser fingrene og tærne* :-D :-D
Ja.. rennende nese og feber... blir nok å ringe legen i morgen tidlig.. vært slik siden fredag :-(

Lilla-87: neeei, så moro med en sånn "dyregodag":D:D:D tenker jeg jenny synes er stor stas;) har hu vært syk? Bra hu er i fin form igjen i det minste:) mye basilusker som er ute og går om høsten.
Ja, det var veldig kjekt!:) Fin søndagsutflukt. Dere er jo heldige og har litt dyr i nærheten, mens her er det bare lama og sau..:p
Jen har hatt noen dager med forkjølelse og moderat feber. Også har hun hatt vondt i munnen, så det er nok jeksler på vei. Fin form i dag, så her blir det tur til bhg i morra.:)
God bedring til dine små!!!!

Ingrid; så søt hun er :-)
Kjipt dere ikke fant ut hva det var hehe...
Vafler er digg. Flink du er som baker hele tiden... vil.også det... men orker aldri :P
Men siden du sikkert har vondt inni deg fordi du er så nysgjerrig på den bingoen, så skal jeg høre med ei jeg gikk i klasse med på vgs. Traff henne i dag mens hun jobba som frivillig vakt på arrangementet. Hun vet det sikkert.;) :D

Jeg baker egentlig bare gjærbakst, for den ordner seg liksom selv og krever ikke samme "nøyaktighet" som ei kake. ;) Fant ei oppskrift på grove rundstykker som var knallgode til både brødmåltid og til suppe/salatmiddager. Greit å ha i fryseren!:)

Ååå jeg drømmer og drømmer om å fikse den trange, upraktiske gangen vår. Orker ikke å ta bilder nå, for jeg "rydder" og da ser det ekstra rotete ut! Men gangen er smal med lite veggplass pga inngangsdør, dør til vaskerom, trappen og to døråpninger til hhv stue og kjøkken. Men 1. etasje har åpen løsning, og det er ikke store leiligheten, så vi har lyst til å lukke den ene døråpningen for å få bedre veggplass både i gangen og på kjøkkenet.
Har sett på dette skapet som vi hadde fått plass til akkurat (noe bredere skyvedørsgarderobe går ikke pga et upraktisk plassert sikringsskap...)
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40251478/
Elsker fargen også. Hele leilighten er hvit, og det er jeg litt lei av.
Vi har et endørsskap stående på en liten veggflate mellom vaskerommet og trappa. Men om vi hadde fått dette kunne vi byttet ut det smale skapet med et skoskap og hatt speil over
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40216908/

Skulle bare hatt noen nevenyttige for å lukke døråpningen, og penger for å fornye løsningene våre :p
Akk ja, de pengene..
Kjenner til trange ytterganger. Skulle gjerne hatt større plass her også. Greit med litt plass - spesielt når man har barn.

Så det er kjøkkendøra dere vil kle igjen? Og sette skapet der døra er - vis à vis inngangsdøra?:) Kjempetøff farge på møbelet. Det frisker opp med litt farger her og der.

Ååå jeg drømmer og drømmer om å fikse den trange, upraktiske gangen vår. Orker ikke å ta bilder nå, for jeg "rydder" og da ser det ekstra rotete ut! Men gangen er smal med lite veggplass pga inngangsdør, dør til vaskerom, trappen og to døråpninger til hhv stue og kjøkken. Men 1. etasje har åpen løsning, og det er ikke store leiligheten, så vi har lyst til å lukke den ene døråpningen for å få bedre veggplass både i gangen og på kjøkkenet.
Har sett på dette skapet som vi hadde fått plass til akkurat (noe bredere skyvedørsgarderobe går ikke pga et upraktisk plassert sikringsskap...)
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40251478/
Elsker fargen også. Hele leilighten er hvit, og det er jeg litt lei av.
Vi har et endørsskap stående på en liten veggflate mellom vaskerommet og trappa. Men om vi hadde fått dette kunne vi byttet ut det smale skapet med et skoskap og hatt speil over
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40216908/

Skulle bare hatt noen nevenyttige for å lukke døråpningen, og penger for å fornye løsningene våre :p
Vi var også plaget med rotete gang i årevis :P Løsningen hos oss har du jo sett da, men det skapet tror jeg kostet 800kr på tilbud på Jysk og så satte vi inn Wilfa kurver istedenfor hyller og ei skohylle nederst der hvor man skal henge jakker. I tillegg til skoskap og knagger såklart :P ;)

Akk ja, de pengene..
Kjenner til trange ytterganger. Skulle gjerne hatt større plass her også. Greit med litt plass - spesielt når man har barn.

Så det er kjøkkendøra dere vil kle igjen? Og sette skapet der døra er - vis à vis inngangsdøra?:) Kjempetøff farge på møbelet. Det frisker opp med litt farger her og der.
Ja stemmer. Og da med skap i gangen og kanskje dobbelt kjøkkenskap på kjøkkenet :)

Surfer mobilt!

God kveld!!:D
Vi har hatt en strålende dag. Jen sov litt før vi kjørte messa og var der noen timer. Hilste på dyr, kikka på bodene, åt middag og så på sauesanking. Fikk desverre ikke med meg hva kuskitbingoen gikk ut på.. Så boden først da vi skulle hjem og fikk bare med meg at folk kjøpte noe loddgreier.:p
Da vi kom hjem satt vi en deig til grove rundstykker og kosa oss med Askepott og speltvafler. Veldig koselig.♡

Vesla er bada og lagt for kvelden, så nå skal rundstykkene stekes, lysene tennes, Kongen av Queens skrus på og kaffen nytes. Ha en fin kveld!:)
Vis vedlegget 76545Vis vedlegget 76547Vis vedlegget 76549
Så koselig dag dere har hatt :) Det er så spennende med dyr når man er liten (og stor!) :)

Jeg er helt imponert over at du klarer å 1)få henne til å sitte stille så du får flettet 2)at du KAN flette så fint og 3) at hun har nok hår til flette :)

...her blir deg enda kun den toppen midt oppå hodet, mamman er tragisk dårlig på hårordning og ungen har stålull på hodet :P

Ja stemmer. Og da med skap i gangen og kanskje dobbelt kjøkkenskap på kjøkkenet :)

Surfer mobilt!
Det gjør seg med litt mer skapplass - både i gang og på kjøkken. Det hadde ikke skada her iallfall! :)
Håper dere vinner i lotto eller aver penger av en rik onkel i Amerika. *fingers crossed* :)

Så koselig dag dere har hatt :) Det er så spennende med dyr når man er liten (og stor!) :)

Jeg er helt imponert over at du klarer å 1)få henne til å sitte stille så du får flettet 2)at du KAN flette så fint og 3) at hun har nok hår til flette :)

...her blir deg enda kun den toppen midt oppå hodet, mamman er tragisk dårlig på hårordning og ungen har stålull på hodet :P
Ja, det er kjekt med dyr. Skulle gjerne hatt noen i hagen selv!;)
Hehe..Altså 1) Hun sitter ikke alltid i ro, så 2) resultatet er veldig variabelt. 3) Hun har lang og stri lugg med hårhvirvler slik at ALT på toppen av hodet ligger frem mot/ned i ansiktet, så det hjalp ikke noe at vi klipte tvers over-lugg slik som Hermine har.:p En topp midt oppå ser ut som ei hinsides antenne her, mens hos H og Mina krøller det seg fint.:) Er bare glad for å ha funnet noe som funker. Hårklemmer får iallfall ikke være lenge i..

God kvelden!

Vært litt innom idag, men aldri fått posta noe :P

Har hatt en rolig dag forde da!:) sto opp med barna og fikk bada/dusja dem..Emira var med mamma, stefar, min søster og hunden dems å gikk tur oppover fjellet!.. er en gang/sykkelsti som er 4km lang og har en stigning på 500m:eek: så tok dem taubanen ned igjen :) hun sovnet fort med andre ord:P:D
Liana har lekt mye med dinosaurene sine, sett på tv, bladd i bok og vært med pappan på en liten kjøretur!

Nå tenkte jeg å fortsette med å slappe av:)

Vi var også plaget med rotete gang i årevis :p Løsningen hos oss har du jo sett da, men det skapet tror jeg kostet 800kr på tilbud på Jysk og så satte vi inn Wilfa kurver istedenfor hyller og ei skohylle nederst der hvor man skal henge jakker. I tillegg til skoskap og knagger såklart :p ;)
Kurvene er geniale
Vi ahr sånn liten vinkeltrapp, jeg har lyst til å fylle opp med trådkurver der det er for lavt for noe annet! :D

*trommevirvel*
KUSKITBINGO:
Ei ku går inngjerda på et område hvor gresset er merka opp som et kvadrat med mange ruter (og tall) i. Folk tar lodd på de ulike tallene og vinner dersom kua bæsjer i den ruta som inneholder det tallet de har kjøpt lodd på.

Sikre kilder meddeler at kua ikke skeit under arrangementet i fjor, og at bingoen dermed ble et tapsprosjekt for alle spillerne. :p

Jeg tenker:
1. Originalt påfunn - dumt jeg ikke fikk deltatt.
2. Er det rart at kua holder igjen? TENK den prestasjonsangsten da..

*trommevirvel*
KUSKITBINGO:
Ei ku går inngjerda på et område hvor gresset er merka opp som et kvadrat med mange ruter (og tall) i. Folk tar lodd på de ulike tallene og vinner dersom kua bæsjer i den ruta som inneholder det tallet de har kjøpt lodd på.

Sikre kilder meddeler at kua ikke skeit under arrangementet i fjor, og at bingoen dermed ble et tapsprosjekt for alle spillerne. :p

Jeg tenker:
1. Originalt påfunn - dumt jeg ikke fikk deltatt.
2. Er det rart at kua holder igjen? TENK den prestasjonsangsten da..
Hahahaha......

Er det seriøst?????

Back
Topp