Jeg er litt usikker, tror egentlig ikke det, for npr hun har vært syk før har det vært influensa mener jeg.Så bra bursdagen var vellykket tross feber! Har hun hatt denne barnesykdommen som kalles for 3-dagers feberen før?
Kveld er alltid deilig ja![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er litt usikker, tror egentlig ikke det, for npr hun har vært syk før har det vært influensa mener jeg.Så bra bursdagen var vellykket tross feber! Har hun hatt denne barnesykdommen som kalles for 3-dagers feberen før?
Kveld er alltid deilig ja![]()
Jeg er litt usikker, tror egentlig ikke det, for npr hun har vært syk før har det vært influensa mener jeg.
Ikke utenkelig, gpr følge med på utslett. Har snuppa di hatt det?Hmm ok.. men kan jo hende det er det da? Siden det kun er feber?
Ja, hun sovna på et blunk i sta, så vi håper at natta blir rolig og god.Håper vesla sover søtt og godt
Så digg med eplekake!!epler kan visst brukes til mye
og en fin hjelper har du hvertfall!
![]()
Vil jo tro at 500-600kr er en minimumspris du burde ta!Hehe jo..tenker å gjøre det om jeg starter å ta imot fler bestillinger.. bare pyntinga bruker jeg ca 2 timer på! Så kommer jo råvarer og selve bakingen/stekingen i tilleggfår tenke litt, og regne på det
![]()

Enig med deg. Fint å kunne hjelpes til litt! Vi koser oss også veldig når vi holder på med matlaging-ish.Nååå, så flink liten hjelper du har! Er veldig koselig med slike kjøkkenaktiviteter sammen da, synes iallfall jeg og Hermine![]()
Vet du, jeg så smekkfulle eple- og pæretrær sørpå hvor frukten bare hang på trærne og råtnet bortFrukttrær er jo så eksotisk for oss her nord, så syntes det var fryktelig synd at folk ikke plukker frukten sin!
![]()
Ikke utenkelig, gpr følge med på utslett. Har snuppa di hatt det?
Ja, hun sovna på et blunk i sta, så vi håper at natta blir rolig og god.
Spørst om hun blei utslitt av å hjelpe til med kaka..![]()
Man kan vel også bare oppbevare de kjølig og spise epler hele høsten?Enig med deg. Fint å kunne hjelpes til litt! Vi koser oss også veldig når vi holder på med matlaging-ish.
Det har ikke vært noe særlig med frukt på det treet vårt, men i år har det jo vært knallvær!!Altså..FOR et arbeid. Aner ikke hvor mange kg eple jeg gar skrella i dag, men resultatet blei 3liter eplemost, og enda henger det epler på treet ute. Tenkte å tappe det på tøffe glassflasker og muligens gi bort i gaver tio jul, sammen med litt hjemmelaga likør som jeg har satt.
![]()

Vil jo tro at 500-600kr er en minimumspris du burde ta!
Men du, kanskje du kan starte en hobbybedrift og tjene litt ekstra penger mens du venter på jobb?
Hun jeg kjøpte kake av hadde bare lagt ut bilder av kakene sine på FB, i ei sånn kjøp-salg barnegruppe og vanlig gruppe og da dryssa bestillingene inn750kr-1000kr per kake blir jo litt penger. Hun bakte i snitt 2 kaker per uke, som regel til anledninger til helg
Sa hun helst brukte smørkrem inni for det var mer holdbart
![]()
Vi har den juicepressa.
Jøsses, ja da tar det nok sin tid kan jeg tenke meg! Vi får ikke så mye rusk i juicen, selv om vi presser eplene med skall...men det blir jo veldig mye "skum" i juicenVi har den juicepressa.![]()
Hadde alt vært ferdig renska og oppkutta, så hadde det gått fort, ja. Vi måtte tømme/skylle den beholderen fem ganger underveis, samt sile juicen i et klede fire ganger. Tror jeg skal kjøpe meg et sånt stativ med sileklede i til neste gang altså..![]()

Hun jeg bestilte av laga ostesmørkrem, det var veldig godt i gulrotkakeJa jeg fikk mye spørsmål om bestillinger en stund, men måtte si nei til de fleste pga bekkenløsningog tenkte å ta imot flere nå når jeg er alene hjemme
men at jeg ikke baker i helgene lissom
Jeg å liker å bruke smørkremspesielt til pynt.. også er det jo kjekt siden man kan bruke den ene smørkremen og bare putte kakao oppi, så får man sjokoladekrem
![]()

Ja, og det skummet er fruktbiter.
Aaaah, ja da vet jeg det! Det ser jo litt uapetittelig ut med det skummet liksomJa, og det skummet er fruktbiter.Det ble liggende igjen som en brun leiremasse i kledet når det var ferdigsila, men juicen blei mye finere på fargen da.
Små, knotete, norske epler veittu! Mye greiere med de store man få kjøpt.
Juicebag skal absolutt vurderes!![]()

Ja..også smaker det bittert. Får litt sånn "knirketunge" av det.
Ja Liana hadde det for et år siden.. selvfølgelig måtte jeg føde midt i detmen da var det feber og noe ubehag i 3 dager, så kom det utslett etter det
![]()