Søndag 09.03

Hallo :)
Kl 05.30 våkna jeg av at jeg ikke hadde vært våken hele natta :eek sjekka da barnesenga og fant en blåfrosen liten unge som hadde ligget oppå dyna riiimelig lenge :( hun var så iskald at mannen måtte varme hendene hennes mens jeg henta votter og varm melk så vi fikk varma henne litt. 06.30 ville hun stå opp, men da sa jeg at nei det er natt legg deg ned, og så gjorde hun det og sov til 08 :D

Her er det ennå storm, nå snøstorm,en blåser ikke like ille som i går. Så håper vi kan kjøre over fjellet hjem igjen, og at brua ikke er stengt!

Idag skal vi ta en omvendt Marianne og ta middag med oss til Olde og spise sammen med henne :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Stakkars lita, godt hun fikk varmen i seg igjen og sov til åtte:-)

God morgen!:)
Lillemor våkna 06.10, så da sløva vi litt i storsenga før vi stod opp. Nå ser vi barne-tv mens kaffen traktes. Har funnet ut at vi må drøye frokosten litt på morran, for Jenny trenger litt tid på å opparbeide seg apetitten sin.;)

I dag er den o'store klesvaskdagen. Også blir det en tur ut på oss etter hvert. :)

Hva skal dere i dag da?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Sånn er det hos oss også:-) Fikk du vasket alle klærne?:-)

God kveld :)

Idag har snuppene vært ute og lekt sammen med pappan, og det ble han som tok dem med til endene, siden jeg ikke hadde noen til å kjøre oss ;) så bakte vi rundstykker etter middagen, som ble kveldsmat :)

Nå skal Liana legge seg, hun har ikke ville sove idag, og det har vi begynt å slite veldig med for tiden:confused: samme er det i barnehagen! Virker ikke som om hun er trøtt nok..
Nå skal jeg og Emira rydde litt før hun også legger seg :)

Hva skal dere ikveld da? :)
Godt med hjemmelaget, det fikk jeg sannelig lyst på selv;) Kanskje hun ikke trenger dupp på dagen lenger, og heller legge henne litt før?:-)

Sånn er det hos oss også:-) Fikk du vasket alle klærne?:-)
Joa, jeg holder da på med vasken enda. Maskin nr.3 er snart ferdig nå. Greit å få tatt det meste på en dag. Hva skulle jeg gjort uten tørketrommelen min?;)
Hvordan går det med deg og dine?:)

Joa, jeg holder da på med vasken enda. Maskin nr.3 er snart ferdig nå. Greit å få tatt det meste på en dag. Hva skulle jeg gjort uten tørketrommelen min?;)
Hvordan går det med deg og dine?:)

Hehe jeg er så enig, tørketrommel er gull verdt:D
Alt vel, rolig dag, tok en liten trilletur bort til plantasjen og kjøpte påskeliljer. nasse fikk seg en smoothie to go fra burgerking på vei hjem igjen, det var hun fornøyd med:-)

Hehe jeg er så enig, tørketrommel er gull verdt:D
Alt vel, rolig dag, tok en liten trilletur bort til plantasjen og kjøpte påskeliljer. nasse fikk seg en smoothie to go fra burgerking på vei hjem igjen, det var hun fornøyd med:-)
Så koselig med ei lita søndagsutflukt. Ja, smoothie var vel stas kan jeg tenke meg! :) Kjekt med "det lille ekstra" når man er ute på tur. Hvordan var været vært i Trøndelag i hælja da?

Godt med hjemmelaget, det fikk jeg sannelig lyst på selv;) Kanskje hun ikke trenger dupp på dagen lenger, og heller legge henne litt før?:-)

Jeg tenker også det..for når hun sover på dagen i helgene, så kan det være vanskelig å legge hun om kvelden:confused: men jeg har sagt til barnehagen at de bare får se det an og prøve :) så får vi gjøre det samme her hjemme ;)

I dag har vi (jeg) leika oss med duplo. Gøy er det!!:) Og når jeg hadde bygd en fin gård (syns jeg selv iallfall), fikk jeg god hjelp til å justere på/ødelegge den. :p

Så kult bilde! Hun ser plutselig så stor ut ;)
Den Duploen var skikkelig fin, er det ny årgang eller arveduplo?

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Hermine sov bare 25 minutter idag :eek: Og var såklart stuuuuptrøtt kl 15, men da hun ikke slokna i bilen på tur til Olde fikk det heller bare være med mer soving. Vi henta mat på BK og spiste hos Olde :) Hermine og Olde fikk hver sin barnemeny, og begge spiste opp nesten all maten sin :p Det er første gang Hermine fikk slik mat (så ofte spiser vi junk food :p ) og vi kan helt klart avklare at hun ELSKER det!!! :) *sjokk* :p

Snuppa sovna som en stein kl 18.45, og nå er det tv resten av kvelden mens regnet hamrer på vinduene!

Så kult bilde! Hun ser plutselig så stor ut ;)
Den Duploen var skikkelig fin, er det ny årgang eller arveduplo?

Hehe..Jenny i lilleputtland.;)
Det meste av duploen har vi fått fra svigermor, så den har mannen brukt som barn. Zoo-dyrene og blomstrene er nye. Veldig mye fin duplo i butikkene nå da. Finner så masse forskjellig!:)

God ettermiddag:)
Nelly og er sånn at hu må "våkne" før hu orker og spise frokost:)
Emmeth og Mathea derimot er skrubsulte når de står opp;)

Idag har vi vært ute og gått tur i finværet:) Det som var så rart var det at 200 meter bortover skogsveien blei vi møtt av en "vegg" med tåke, blæst og regn? Så var ikke lenge vi orka og gå tur i det været;) Vi vendte nesen hjemover og jeg gikk med Emmeth i vogna feil vei så han ikke skulle få vind i ansiktet, mens jeg holdt Nelly og vi skravla, plutselig tipper jaggu meg hele den dumme vogna framover, pga en hull i veien, så tipper Emmeth ut og går rett i asfalten, men heldgvis så det verre ut enn det var. Gikk veldig bra, han skvatt bare en del. PHUUUH..
Kan si jeg begynte og svette en del, det var skikkelig ekkelt!

Nå har jeg støvsugd, tørka støv, rydda kjøkkenet og bakt kake:) Vi får straks besøk av et vennepar og barna:) Koselig:)

Ønsker dere alle en fortsatt fin søndag:)
Uff,stakkars Emmeth :( Godt det gikk bra! :D

Jeg har skummet gjennom ,men orker ikke å svare alle i dag.
Kjempefin dag, men jeg er helt slakt :p
I formiddag fikk jeg privattime i Yoga :p En nabo ville øve seg til eksamen som intruktør og inviterte meg og noen andre naboer til time i dag. Men alle andre meldte avbud, så da ble det bare oss to! Dette var en mer dynamisk type yoga enn jeg har tatt på Spenst, mye tyngre, men guri meg så godt!
Etter det bar det hjem for å pakke og gjøre oss selv og unger klare for BarneBirken! T gikk med det sitt første skirenn! Etter rennet gikk vi en runde på ski og i PULK! Lillebror storkoste seg - heldigvis! Og så lekte vi litt i en bakke med flere familier etterpå.
LAng dag, men det er så deilig å ha fått brukt kroppen og vært ute i sol!
Sofaen er inntatt, for å si det sånn :p

Så koselig med ei lita søndagsutflukt. Ja, smoothie var vel stas kan jeg tenke meg! :) Kjekt med "det lille ekstra" når man er ute på tur. Hvordan var været vært i Trøndelag i hælja da?

Det har blåst noe vanvittig på fredag og i går, men i dag har det vært vindstille og mildt, regnet bittelitt:-) Enn hos dere?

Jeg tenker også det..for når hun sover på dagen i helgene, så kan det være vanskelig å legge hun om kvelden:confused: men jeg har sagt til barnehagen at de bare får se det an og prøve :) så får vi gjøre det samme her hjemme ;)

Lurt det ja, nasse har hatt behov for to dupper de siste dagene, tror det har tatt på å være syk:-)

Det har blåst noe vanvittig på fredag og i går, men i dag har det vært vindstille og mildt, regnet bittelitt:-) Enn hos dere?
Har blåst av og på siden fredag, men natt til lørdag var bare forjævlig med kraftige vindtak og halg mot vindusrutene. I dag har det vært greit, men nå tok vinden seg nettopp opp her. Jinxa den, gitt!:p

Lurt det ja, nasse har hatt behov for to dupper de siste dagene, tror det har tatt på å være syk:-)

Ja hun må tok samle opp litt energi nå som hun har vært mye syk.. hvor lange er dubbene på?

Syns det er litt kjedelig om Liana heller må legge seg tidligere.. hun legger seg jo 18:30 nå, så har jo ikke såå mye tid med hun etter barnehagen..

Har blåst av og på siden fredag, men natt til lørdag var bare forjævlig med kraftige vindtak og halg mot vindusrutene. I dag har det vært greit, men nå tok vinden seg nettopp opp her. Jinxa den, gitt!:p

Ganske likt vær da, her er det heldigvis stille enda, men skal regne en del kommende uke.

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Ja hun må tok samle opp litt energi nå som hun har vært mye syk.. hvor lange er dubbene på?

Syns det er litt kjedelig om Liana heller må legge seg tidligere.. hun legger seg jo 18:30 nå, så har jo ikke såå mye tid med hun etter barnehagen..
1 til 1,5 timer:-) Nei skjønner det, Nasse legger seg 18.00, blir ikke mange timene.

1 til 1,5 timer:-) Nei skjønner det, Nasse legger seg 18.00, blir ikke mange timene.

Så god lengde på dubbene da :D hvis Liana sover, så sover hun alt ifra 1 time til 2,5:) problemet er vel at hun blir ikke trøtt nok i 12-13 tiden lenger (hvertfall hjemme), så om hun blir lagt seinere enn det, så går det utover når hun skal legge seg om kvelden.. og hun må helst være i seng senest kl 18:30, siden vi må stå opp litt etter halv 7 om morgen.. menmen, heller litt mindre tid sammen med er fornøyd unge, enn å drøye det bare for vår egen del, og risikere en frustrert og overtrøtt unge ;)

Så god lengde på dubbene da :D hvis Liana sover, så sover hun alt ifra 1 time til 2,5:) problemet er vel at hun blir ikke trøtt nok i 12-13 tiden lenger (hvertfall hjemme), så om hun blir lagt seinere enn det, så går det utover når hun skal legge seg om kvelden.. og hun må helst være i seng senest kl 18:30, siden vi må stå opp litt etter halv 7 om morgen.. menmen, heller litt mindre tid sammen med er fornøyd unge, enn å drøye det bare for vår egen del, og risikere en frustrert og overtrøtt unge ;)
Sant det ja:-) Det er sånn jeg også tenker:-)

Back
Topp