sølvkre

*gullungen*

Betatt av forumet
noen som har dette?
hva gjør dere for å bli kvitt de?

jeg har de på badet, men har lyset på hele tiden og da holder de seg borte, men litt kjedelig å ha
på lyset hele tiden.
jeg har ingen vindu på badet, bare sånn vifte ting som går hele tiden og varmekabler i
gulvet så har en tendens til å bli litt fuktig der..

ORIGINAL: Ihne

Vet ikke hva man gjør for å bli kvitt de, for de er ikke farlige.
De er der det er fukt/vått.

vet at de ikke er farlige men de er utrolig ekle. derfor jeg har på lyset på badet[&:]

Usj de er ekle!!
Hadde aldri sett d før jeg flyttet til Ålesund, hadde de også på badet en stund da jeg var student.. [&:][&:]
Har dessverre ingen gode råd, annet enn å passe på at det ikke blir liggende fukt på gulvet osv..

ORIGINAL: Missi_85

Usj de er ekle!!
Hadde aldri sett d før jeg flyttet til Ålesund, hadde de også på badet en stund da jeg var student.. [&:][&:]
Har dessverre ingen gode råd, annet enn å passe på at det ikke blir liggende fukt på gulvet osv..

ligger sjeldent ting på gulvet, men er bare det at det er varmekabler der og en sokkel leilighet så har lett for å bli
fuktig. men kan jo ikke skru av varmen på badet heller[&:]

ORIGINAL: *gullungen*

vet at de ikke er farlige men de er utrolig ekle. derfor jeg har på lyset på badet[&:]

I know[&:], de dukker opp til stadigvekk her og.
Var mest når vi flyttet inn her, men nå det siste ser jeg de så og si aldri.[:)]

De er jo der selv om du har på lyset, er bare at de ikke kommer frem så du kan se de[8D]

hva har du gjort da?
har du av lyset?
jeg må ta de bort så fort jeg ser en komme frem. får grøssninger nedover hele kroppen.

ja jeg veit at de ligger i flisene og sånn, men at de ikke er skadedyr.

ORIGINAL: alltidlente

hva er det??[8|]

http://www.skadedyr.no/skadedyr-pa-badet/solvkre-lepisma-saccharina.html

I know[&:], de dukker opp til stadigvekk her og.
Var mest når vi flyttet inn her, men nå det siste ser jeg de så og si aldri.[:)]

De er jo der selv om du har på lyset, er bare at de ikke kommer frem så du kan se de[8D]

hva har du gjort da?
har du av lyset?
jeg må ta de bort så fort jeg ser en komme frem. får grøssninger nedover hele kroppen.

ja jeg veit at de ligger i flisene og sånn, men at de ikke er skadedyr.

Ingenting[:-][8D]
Vi har fliser i hele 1etg og ingen kjeller. Så er nok derfor de "koser" seg her. [8D]
Har funnet de på kjøkkenet (pga oppvaskmaskina) og på badet nede.
Ser de aldri på badet nede noe mere.
Og av og til finner jeg en på kjøkkenet, da helst i skapet ved siden av oppvaskmaskina.

Vet ikke om vi er kvitt de eller at jeg bare aldri ser de.
Jeg skrur jo av lyset om natta[8D]
Eller så kan det være at det er "tørrere" her enn når tidligere eier bodde her. har bodd her i 2år nå.

Det verste er når vi har maur-innvasjon[&:][&:][&:][&:][&:] Har hatt to ordentlige innvasjoner til nå. Fikk ingen nå på høsten heldigvis.
Har belegningstein rett inntil huset (og som sagt ingen kjeller)
Du vil ikke vite hvordan det var[:-][8D]

hmm tror jeg må ta det opp med de jeg leier av. lufter stadig gjennom leiligheten, men får ikke luftet så mye på badet da det ikke er noe vindu der..
jeg har hatt mange sukkermaur der hvor jeg leide før. var gravid da, og sto å grein når jeg så alle maurene og mens jeg støvsuget de opp. sikkert alle hormonene. men er ikke gøy med sånne dyr inne. for meg hører de dyra til ute.

Vi hadde sånn i et hus vi leide... Jeg strødde maurmiddel der jeg viste de var, og trodde de var.. Vet ikke om det hjelper.. men jeg såg de iallefall ALDRI mer!!

hadde slike på vaskerommet helt til jeg dro på felleskjøpet å kjøpte noe spm heter terpentin? (tror det var det den het) di er helt ufarlige men ekkel å ha i hus[&:]

Back
Topp