Søknad til NAV

Metz

Flørter med forumet
Har dere sendt inn søknad om foreldrepenger til NAV enda? Jeg husker ikke fra sist når jeg sendte de inn... Og har ikke time hos jordmor før uke 33, og må jo ha med papirer fra hun også... Er det sent å søke da, eller bør jeg ringe legen min og be om de papirene fra de??

Er nå 31+4 har ikke sendt inn enda.
Fikk bekreftelse på termin av jordmor i går.

Er ikke helt sikre på hvordan vi skal gjøre det med fedrekvota??

Har så lyst på fri helt frem til august..vil ikke jobbe neste sommer =(
Jobber som assisterende kjøkkensjef..og på sommeren er det så trøkk på jobben..
Sjeldent en har noe ferie på sommeren så vil bare nyte en sommer til fri =)

Så nå lurer jeg på graderte foreldrepenger.
Dvs: jobbe 3 dager i uka i januar, februar og mars.
Sånn at min permisjon strekker seg..og plusser jeg på ferie..så begynner jeg og jobbe 1 august.

Hadde først tenkt at sambo skulle ta ut noen dager i uka mens jeg var hjemme..det gjorde vi med storebror i 2008.
Men  vi har faktisk ikke råd til at jeg skal være hjemme samtidig..for det taper jeg penger på =(
Så da blir alternativet at jeg må jobbe..når han har fedrekvoten sin.

Vi skal ha 100% i 47 uker.

Har ikke søkt enda. Men dere vet at man kan endre underveis? Og fedrekvoten må man ikke bestemme nå altså...

Ja, hvet at en ikke kan forandre på 80-100% senere =)

er i veke 29 og har heller ikkje søkt. har papirer og alt klart, så må gå inn en dag eg er tidlig ferdig på jobb. 
vi skal ha 100% i 47 veker. og når eg er ferdig med permisjonen i april engang, så skal eg ha ulønna permisjon fram til august. då begynner eg på jobb, men kjæresten min begynner på pappaperm. :) 

Er i uke 31+3 og har ennå ikke søkt, pga jeg venter på om jeg får innvilget KS el ikke. Hvis jeg gjør får jeg jo ny termindato. Vil ikke miste 2 uker med permisjon! Så venter litt ennå!

mammatil2prinsesser skrev:
Er i uke 31+3 og har ennå ikke søkt, pga jeg venter på om jeg får innvilget KS el ikke. Hvis jeg gjør får jeg jo ny termindato. Vil ikke miste 2 uker med permisjon! Så venter litt ennå!

har KS noko med det å gjere?
Termin datoen er den samme uansett, KS regulerer ikkje permisjonen? 
Eg har ihvertfall fått det inntrykket, og papira mine seier så. og eg har KS i august, så mister 1 veke permisjon. Før tidleg fødsel liksom...
Vist eg tar feil nå, må eg stad og fikse på alt på NAV og jobben og heile greia

Lille alv skrev:

mammatil2prinsesser skrev:

har KS noko med det å gjere?
Termin datoen er den samme uansett, KS regulerer ikkje permisjonen? 
Eg har ihvertfall fått det inntrykket, og papira mine seier så. og eg har KS i august, så mister 1 veke permisjon. Før tidleg fødsel liksom...
Vist eg tar feil nå, må eg stad og fikse på alt på NAV og jobben og heile greia

Min saksbehandler på NAV sier så hvertfall! Han ringte her om dagen og lurte på når jeg skulle søke permisjon og om jeg hadde fått stadfestet termindato, og da sa jeg det at jeg ikke veit om jeg skal ha planlagt KS eller ikke, og han sa at om jeg skal ha KS går de utifra den datoen som KS er som termindato, og jeg da skal ut i permisjon før, ellers mister jeg de dagene/ukene. F.eks har ultermin den 13 september, men om jeg får planlagt KS den 29 august, så mister jeg da 14 dager  permisjon om jeg har levert inn papirer på at termin er 13 september! Så han sa jeg skal søke når jeg har jeg veit om jeg får KS el ikke. Og ta med papirer på at KS evt er den og den datoen!

Jeg har søkt allerede, men det var for å få engangsstønaden så fort som mulig. De sa for øvrig på Nav at vi ikke trengte hverken å søke om pappapermisjon enda eller å avgjøre hvordan den skal fordeles, siden jeg er student får pappaen all permisjonen så han har endel å ta av. 

Jeg har sendt inn papirene :) Hun som sitter med lønn på jobb han fått tlf fra NAV om at de ønsket papirene senest fra henne d. 18.7. Satser på at alt er ok! Jeg skal jobbe 3 uker neste juni for å ha fri i juli og august. Dog ulønnet!

Jeg kikket på skjemaene i dag, og det står at man bør søke maks 6 uker før termin, ellers må inntektsopplysningene fra arbeidsgiver sendes inn på nytt?
Jeg spurte på NAV Foreldrepenger på Facebook da, og fikk beskjed om at det var ok å søke tidligere om lønnen var ganske stabil. 
Men er så teit at det står på skjema det med maks 6 uker før da. 
De fleste søker jo før for å være sikre på at alt er ferdigbehandlet...

Så ikke noe om dette med 6 uker på mitt skjema.. Men jeg sendte inn det "gamle" da før det kom nytt 3.7. Nå stemmer det jo også greit med 6 uker ift. 18.7. da.. Tiden går litt for fort nå merker jeg! 
Satser på at det går bra med papirene :)

Har sendt i uke 29, men det går sikkert helt greit om du sender i uke 33; du får skrive ut papirene og ha dem klare :-)

Jeg er i uke 30 og har ikke søkt ennå. Ut i fra nav sine sider skal man ikke søke før det er seks uker igjen til termin,ellers må man sende inn inntektsopplusninger på nytt.

Jeg er i uke 31, og har ennå ikke søkt. Ringte NAV idag og hørte hvor lang behandlingstid de har på slike saker, og fikk beskjed om at det kunne ta TOLV uker i mitt fylke! (Tromsø) Så har litt lettere panikk her nå..

Moniq666 skrev:
Jeg er i uke 30 og har ikke søkt ennå. Ut i fra nav sine sider skal man ikke søke før det er seks uker igjen til termin,ellers må man sende inn inntektsopplusninger på nytt.

Jeg spurte som nevnt NAV om dette, og man kan fint søke før så lenge man vet at det ikke blir store forandringer i lønnen.

Jeg hadde søkt, men fikk papirene i retur pga det nye skjemaet hvor det med ferie er endret. På det nye skjemaet står det at de vil ha det inn seks uker før fødsel. Jeg får forhåndsbetalt lønnen min fra jobben, og NAV betaler dem, så da gjør det ingenting om saksbehandlingstiden er lengre enn seks uker.

Jeg sendte inn papirene i uke 26, men har fortsatt ikke fått noen tilbakemelding om at de er mottatt. Er straks i uke 33...
Så tror ikke det haster så veldig

Back
Topp