Søknad til foreldrepermisjon

Tussi_lussi

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Snøkrystallene2021❄️
Hei. Lurer egentlig bare på om dere velger ferie midt i permisjonen deres eller om dere tar ferien i etterkant av permisjonen? Har det noen fordeler ulemper? Har misforstått litt tror jeg å valgt å ta ut ferien midt i permisjonen da jeg trodde jeg måtte det for å få lov å bruke hele ferien min på 5uker :facepalm: mens de som driver med lønn der jeg jobber tror kanskje jeg får avslag på søknaden da jeg kun har lov å ta ut 4uker og 1dag ferie ifølge nav. Har satt opp at jeg vil ta ut alle 5ukene noe som er greit for arbeidsplassen, men de trodde kanskje jeg burde satt det opp etter permisjonen var ferdig?

Ja, jeg tar ut fem uker ferie pluss ulønna etter min periode og fellesen, for da blander ikke nav seg. Må bare huske at far må søke sine foreldrepenger FØR jeg går i ferie/ulønna

Ja, jeg tar ut fem uker ferie pluss ulønna etter min periode og fellesen, for da blander ikke nav seg. Må bare huske at far må søke sine foreldrepenger FØR jeg går i ferie/ulønna
Jeg også tar ferie etter min periode og den delen jeg skal ha av fellesen :) men når må far søke da?? Er det en måned før jeg er ferdig?

Jeg også tar ferie etter min periode og den delen jeg skal ha av fellesen :) men når må far søke da?? Er det en måned før jeg er ferdig?
Litt usikker- tror det kanskje er senest siste dag av mors permisjon hvis det er opphold mellom mors og fars slik som for oss, men senest 4 uker før om man kjører back-to-back- men dette er jeg IKKE sikker på altså! Høres ulogisk ut kanskje, men det er fordi arbeidsplassen skal ha tid til å sende fars inntektsmelding til NAV, noe de rekker hvis det er opphold med ikke hvis det er back to back. Men uansett må den altså sendes imens mor enda har permisjon- det er det viktigste!

Oi det har jeg ikke hørt koe om, mente jeg leste at det stod noe om 1 uke restferie pluss 4 uke prets ferie var greit. Det har jeg tatt med.. men hva skjer i værste fall, avslag og så må man korrigere?

Dette står på NAV sine sider om far og medmor:

Vi anbefaler at du søker 4-6 uker før du skal ha foreldrepenger. Du må søke senest dagen før mor har siste dag med foreldrepenger. Søker du på et senere tidspunkt får du tilsvarende færre dager med foreldrepenger.

:)

Jøss. Ikke ofret en tanke, men planen er å få avgårde søknaden i helgen så bra timing!
Dere snakker om hele ferien; vi hadde tenkt å ta tre uker ferie sammen i sommer og så de siste ukene i hverandres permisjon.
Blir det samme knotet?
Det så så enkelt ut når vi brukte Navs planlegger.

Dette står på NAV sine sider om far og medmor:

Vi anbefaler at du søker 4-6 uker før du skal ha foreldrepenger. Du må søke senest dagen før mor har siste dag med foreldrepenger. Søker du på et senere tidspunkt får du tilsvarende færre dager med foreldrepenger.

:)
Takk :)

Jeg fikk beskjed av arbeidsgiver at jeg måtte ha minst 3 uker sammenhengende i juli. Jeg har også mye ferie igjen fra i år som jeg tenkte å ta ut neste år, men usikker på om jeg skal ta det i sommer eller etter foreldrepengene. Har nesten 9 uker ferie jeg kan ta ut i 2021. Ble plutselig litt usikker her, får vi 4 uker + 1 dag eller 5 uker i 2021?

I dag søkte vi permisjon! Jeg gjorde det sammen med sjefen på jobben :) såååå ble 100% lønn:) også blir det ferie etter det:) hadde 6 uker ferie igjen så ja! Da blir det nesten som å ha 80%. Når far er ferdig med sin permisjon da, så er ungen 1 år og da er det fint med barnehagestart i januar/februar! Flaks det er løpende opptak i Moss, og at det er masse plasser å ta av :) er selv pedagogisk leder så jeg vet at det er manko på barn i denne barnehagen og for mange ansatte i barnehagene om dagen :) :p

Med de tre første ungene la jeg ferie i forbindelse med andre helligdager sånn at jeg fikk dratt ut permisjonen lengst mulig. Det gikk an så lenge jeg fikk betalt av arbeidsgiver i alle fall. Men nå som Nav har gått fra manuelt skjema til digital løsning var ikke det like lett lenger.
Legger ferien etter permisjon denne gangen, men har ikke søkt om den enda. Hvis frøkna kommer på denne siden av nyttår så vil vi jo ha krav på bhg plass fra august allerede så da er det ikke sikkert jeg trenger så mye ferie/ulønnet permisjon. Må se an litt.

Back
Topp