Søknad foreldrepenger nav

Sendte inn i dag. Enkelt og greit via nettsiden til nav.

Noen som kanskje kan svare meg på dette?

Jeg gikk f.o.m i går inn i en fast 80% stilling som pleieassistent i kommunen, denne stillingen vil bli omgjort til 80% fast sykepleier når jeg får autorisasjonen min i juli. Jeg har termin 30. August, og skal dermed ut i permisjon 9 august. Jeg har vært ansatt ved samme plass siden 2015, men ikke i fast stillingsprosent.

Mitt spørsmål er da: må jeg arbeide en måned før jeg evt kan gå ut med sykemelding, for å ha rett på permisjonspenger tilsvarende den 80% stillingen? Eller holder det at jeg har møtt opp å tredd inn i stillingen? Dersom jeg sykemelder meg før jeg har arbeidet 1 mnd i den stillingen, vil jeg da få utregnet permisjonspenger fra 80% stilling eller min tidligere variable stilling?

Når du har fast lønn mener jeg du skal ha den lønnen i permisjonspenger og sykepenger selv om du nettopp har begynt i stillingen, så lenge du har jobbet sammenhengende minst en måned eller hva det er. Lønnsøkning rett før permisjon skal f.eks. telle med. Jeg ville spurt på NAV Foreldrepenger-siden på Facebook. :)

Får man automatisk terminbekreftelse eller må man be om det selv?
Går ikke til jordmor.. Noen som vet om det må komme fra jordmor eller om fastlegen kan skrive det ut?

Er 6 år siden jeg gjorde dette sist, vet jeg kan finne all informasjon på nett, men husker det bare som en mare fra sist og orker ikke starte:wacky::p

Går ikke til jordmor.. Noen som vet om det må komme fra jordmor eller om fastlegen kan skrive det ut?

Er 6 år siden jeg gjorde dette sist, vet jeg kan finne all informasjon på nett, men husker det bare som en mare fra sist og orker ikke starte:wacky::p
Jeg fikk ikke det hos legen, glemte helt å spørre etter den også, så var innom å henta den idag [emoji4]

Mener begge kan skrive det ut.. Jeg måtte spørre etter det hos jm, så fikk ikke automatisk.
Kan jo bare ta en tlf til legekontoret så får du nok svar [emoji4]

Fastlege kan også skrive terminbekreftelse, men du må nok be om å få det da det neppe er noe legen husker på av seg selv :p

Det er noen år siden sist søknad om foreldrepenger, men da fikk jeg lagt inn opplysninger om ferien i samme søknad slik at dette gikk automatisk. Det får jeg ikkje til i denne elektroniske, står at jeg må søke om utsettelse på eget skjema etter den opprinnlige søknaden er sendt, er det virkelig så tungvindt ?

Det er noen år siden sist søknad om foreldrepenger, men da fikk jeg lagt inn opplysninger om ferien i samme søknad slik at dette gikk automatisk. Det får jeg ikkje til i denne elektroniske, står at jeg må søke om utsettelse på eget skjema etter den opprinnlige søknaden er sendt, er det virkelig så tungvindt ?

Mener det var et eget skjema sist jeg søkte, så jeg er bare superfornøyd med at det er blitt elektronisk. :) Selv om det er en egen søknad, så er det jo bare et par ekstra klikk.

Er i uke 30 nå, og begynner vel å bli veldig påtide og søke :p

Er i en situasjon er jeg har søkt om 80% svangerskapspenger, og burde fått svar de nærmeste dagene. Har fått kun 20% lønn av arbeidsplassen siste 2mnd, så har vært ganske så trangt i d siste.

Lurer derfor på om det e lurt å søke etter at alt er i orden med etterbetaling osv, eller om det kommer på d samme? :)

Er i uke 30 nå, og begynner vel å bli veldig påtide og søke [emoji14]

Er i en situasjon er jeg har søkt om 80% svangerskapspenger, og burde fått svar de nærmeste dagene. Har fått kun 20% lønn av arbeidsplassen siste 2mnd, så har vært ganske så trangt i d siste.

Lurer derfor på om det e lurt å søke etter at alt er i orden med etterbetaling osv, eller om det kommer på d samme? :)
Tar det så lang tid å få svangerskapspenger? [emoji57] Tror ikke jobben min betaler heller, søkte for to uker siden. Får se når eg får lønn til slutten av uka....kjedelig med så lite utbetalt da, forstår godt at det kan bli trangt, håper du får svar+penger snart da! [emoji6]

Tar det så lang tid å få svangerskapspenger? [emoji57] Tror ikke jobben min betaler heller, søkte for to uker siden. Får se når eg får lønn til slutten av uka....kjedelig med så lite utbetalt da, forstår godt at det kan bli trangt, håper du får svar+penger snart da! [emoji6]
Skulle ta det fortløpende max2 mnd... [emoji29]
Bør vel begynne å søke, så man har det på plass før babyen kommer kanskje..

Back
Topp