Søknad av foreldrepermisjon

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Er det noen av dere som har søkt permisjon fra jobben enda?
Leste akkurat at arbeidsgiver skal ha minimum 3mnd varsel?
Holder det at de vet termin datoen? Er det varsel nok?
Skal selvsagt sjekke med de om de skal ha det skriftlig.

Vet at hos NAV skal man regne minimum 6 uker.

Last edited:
Se her, ja, her var det allerede en tråd om dette. :P

Jeg lurer litt på om vi må søke tre måneder i forveien...

Se her, ja, her var det allerede en tråd om dette. :P

Jeg lurer litt på om vi må søke tre måneder i forveien...
Er det noen av dere som har søkt permisjon fra jobben enda?
Leste akkurat at arbeidsgiver skal ha minimum 3mnd varsel?
Holder det at de vet termin datoen? Er det varsel nok?
Skal selvsagt sjekke med de om de skal ha det skriftlig.

Vet at hos NAV skal man regne minimum 6mnd.
Jeg har gitt beskjed til arb.giver når jeg går ut i permisjon.. men selve søknaden må jo sendes etter uke 26 (dvs med terminbekreftelse datert etter dette).. stresser ikke, men må vel begynne å se på det i januar.. her har de allerede lyst ut stillingen min, så tenker at arb.giver har fått nok beskjed..

Jeg skulle egentlig søke før jul, men gikk omgangssyke på jobb, så slapp komme innom å fikse :) Skal ta d nå i uken som kommer.. :)

Arbeidsgiver har spurt etter terminen min, så blir jeg å søke snart vil jeg tro.
Er 26 uker til mandagen, men har ikke bestemt meg for 100 eller 80..

De trenger kun muntlig beskjed først. Og ang NAV, de vil ikke ha søknaden for tidlig, da opplever mange at man må søke på nytt pga altfor tidlig søking ;) jeg søker nok i begynnelsen/midten av februar :)

Jeg tenkte å starte med søknader etter neste jordmorbesøk(uke 28 eller 29), da jeg får papir med terminbekreftelse:)

Jeg ringte Nav nå, å de sa at i Akershus er det 8 ukers behandlingstid nå. Så vi som bor her bør egentlig søke om foreldrepenger i uke 26, så fort vi har fått bekreftelsen fra jordmor. Jeg har time hos jordmor uke 28, så jeg ble litt stressa!

Hei,

Slenger meg litt på denne - prøvd å lese meg opp på nettopp dette - men ikke så lett å få med seg all informasjon.
Men har også forstått det slik at man må sende søknad til NAV etter uke 26 - og at jordmor/lege må datere terminen da.

Når det gjelder min egen arbeidsgiver har vedkommende allerede nå begynt å mase på søknaden. Hm! Jeg har gitt muntlig informasjon, men tydeligvis ikke nok.
Er så usikker på hvilken dekningsgrad jeg skal gå for.... Må nok lese litt mer! :angel10

Har ikke søkt om foreldrepenger ennå, men arbeidsgiver har spurt når jeg skal ut i permisjon. Får man en dato av NAV, eller teller man bare opp 3 uker før termindatoen selv, eller hvordan fungerer dette?

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke søkt om foreldrepenger ennå, men arbeidsgiver har spurt når jeg skal ut i permisjon. Får man en dato av NAV, eller teller man bare opp 3 uker før termindatoen selv, eller hvordan fungerer dette?

Sent from my iPhone using BV Forum

Nav vil gi deg en dato utifrå termin. Tror også du kan bruke en slags kalkulator på sidene deres for å finne riktig dato. Litt usikker akkurat nå hvordan det regnes.

Back
Topp