Søker dere barna fri fra skolen utenom skoleferie?

Kengu

Forumet er livet
VIP
må jo bare spørre.

Vi gjorde det 2 dager i fjor og 3 dager i år, min går i 6.klasse
 
Last edited:
Da tenker jeg det skal være noe veldig spesielt som skjer :)
 
Hittil har vi ikke gjort det, det har vi ikke hatt behov for

Eldste går i fjerde klasse og har bare hatt fravær for sykdom og lege, men det har vært nok. Han innledet 2017 med en ukes fravær med vannkopper...

Mellomste har akkurat begynt i første.
 
Nå har vi for første gang søkt de fri. De går inn 3 og 4 klasse. Vi har søkt fri for 1 ukes sydenferie i januar. Her reiser noen flere ganger per år og de får alltid innvilget fri uavhengig av årsak. Her sa rektor på møte i 1 kasse rett ut at sydentur utenom sesong var innafor av og til så...
 
Ja gjort det 1gang... Litt dårlig samvittighet for det men var eneste måten vi hadde fått sydentur. Ungene hadde ikke vært og vi fikk opphold gratis så kun flybilletter i kostnad. De hadde med seg lekser. Eldste skrev blant annet dagbok. Blir nok veldig lenge til vi reiser til Syden igjen desverre.
 
Har ikke hatt behov enda, for jeg har vært heldig å få innvilget ferie da mitt skolebarn har ferie. Det har vi fått beskjed om at det vil det bli slutt på nå og da får vi ferie mellom 1 juni og 30 september. Ferie vil jeg ha med barna mine og havner min ferie utenom skolen så søker vi barnet fri med god samvittighet :)
Er ikke alle som er så heldige å få ferie når skolen har [emoji20]
 
Har ikke vært aktuelt ennå på grunn av økonomi og tre barn til sammen men får vi råd til det tar jeg gjerne ut ungene i en ukes ferie for å dra til Syden. De vil gå med lekser osv og kan ikke te kr meg de går glipp av all verden den lille uka på barneskolen.
 
Ja, det gjør vi. Har stort sett gjort det siden 1. klasse, nettopp hatt ett par fridager nå begge to.
Mine går i 1. og 5. klasse.
 
Her får man avslag hvis det er til ferie eller lignende. Vi fikk avslag fra rektor i fjor når vi søkte om en dag i forbindelse med ferie. Tror klassens lærer kan godkjenne opp til 1/2 dag, og har behov for det snart for tur ut av byen så håper det går i gjennom..
 
Gjorde det 3 dager i 1. Klasse :) men ser ikke noe galt i det.
 
Har ikke gjort det enda, men blir aktuelt neste år om vi drar på ferie rundt jul og det syns jeg er helt ok.
 
Har gjort det en gang i mens de gikk på barneskolen :)Skulle til Tyrkia, og feire 60 års dag. Og fikk sponset ferien av mine foreldre. Hadde med oss lekser, og gjorde dem der.
 
Har ikke hatt behov for det til nå. De går i 2 klasse og 6 klasse

Er behovet der. Søker vi da :)
 
Vi kommer nok ikke til å gjøre det, av den enkle grunn at jeg jobber i skolen og ikke kan reise i skoleåret selv [emoji6] Der jeg jobber har det vel ikke skjedd at en slik søknad har blitt avslått.
 
Vi har ikke gjort det enda (eldste går i 2.klasse). Men at det kommer til å skje for en ukes sydentur er nok ganske sannsynlig. Ser ikke problemet med det og så vidt jeg har forstått godkjennes alltid slike ting her, med mindre det er særlig grunn for å ikke gjøre det.
 
Sjokkerer meg at SÅ mange synes det er greit. Ungene har nok ferie fra skolen og søknad utenom skoleferier burde ikke godkjennes. Dette gjøres på noen skoler og hurra for det!

Mine barn har noen skoleår bak seg nå og de har kun hatt fravær knytta til sykdom. De kommer aldri til å få fri utenom skoleferier, eller viktige ting som tannlege og legetimer. De går på en skole hvor rektor har sagt på AT av fellesmøter at de ber sterkt alle foreldre om å ikke ta barna ut av undervisning pga ferie. De har mer enn nok fridager i løpet av året. 189 skoledager av 365 dager i ett år.

Syden utenom sesongen er IKKE godkjent, skal man reise får man legge det til skoleferier. JA, det er billigere da men det er heller ingen menneskerett å dra til Syden om vinteren. Mine barn har aldri vært på ferie utenom Norge, Danmark, Sverige og Tyskland. Jeg var over 15 år før jeg var andre steder enn Norge og Sverige.Og jeg har hatt en veldig god og harmonisk barndom. UTEN sydenturer, tenke seg til det....

Og argumentet med at: "det er bare 3 dager før høstferien/vinterferie/sommerferien begynner, de lærer ikke så mye de 3 dagene" går ikke inn på meg. Det viktigste man viser ungene sine er at det er OK å skulke hvis man sparer penger (ref: Sydentur)

Begravelse til gamletante Olga på andre siden av landet og fri 2 dager fordi det er langt å dra er noe helt annet.
 
Sjokkerer meg at SÅ mange synes det er greit. Ungene har nok ferie fra skolen og søknad utenom skoleferier burde ikke godkjennes. Dette gjøres på noen skoler og hurra for det!

Mine barn har noen skoleår bak seg nå og de har kun hatt fravær knytta til sykdom. De kommer aldri til å få fri utenom skoleferier, eller viktige ting som tannlege og legetimer. De går på en skole hvor rektor har sagt på AT av fellesmøter at de ber sterkt alle foreldre om å ikke ta barna ut av undervisning pga ferie. De har mer enn nok fridager i løpet av året. 189 skoledager av 365 dager i ett år.

Syden utenom sesongen er IKKE godkjent, skal man reise får man legge det til skoleferier. JA, det er billigere da men det er heller ingen menneskerett å dra til Syden om vinteren. Mine barn har aldri vært på ferie utenom Norge, Danmark, Sverige og Tyskland. Jeg var over 15 år før jeg var andre steder enn Norge og Sverige.Og jeg har hatt en veldig god og harmonisk barndom. UTEN sydenturer, tenke seg til det....

Og argumentet med at: "det er bare 3 dager før høstferien/vinterferie/sommerferien begynner, de lærer ikke så mye de 3 dagene" går ikke inn på meg. Det viktigste man viser ungene sine er at det er OK å skulke hvis man sparer penger (ref: Sydentur)

Begravelse til gamletante Olga på andre siden av landet og fri 2 dager fordi det er langt å dra er noe helt annet.
ok å skulke?
vi får fri, god tur og kos dere fra både lærer og rektor
her tar også lærerne fri utenom ferier, skulker de også da?
 
Back
Topp