Søke permisjon

Solsikkespiren

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Hvor lang tid i forveien er det vanlig å søke permisjon? Når er det vanlig å gå ut i permiajon? Hvor søker man?
Helt ny og blank på dette..
Å hvordan skal far gjøre det?

Vil anbefale deg å gå inn på nav foreldrepenger. Der står det masse informasjon, og du kan chatte med en rådgiver om du lurer på noe :-)

386b1835234053bf636866f02c09b453

Hvor lang tid i forveien er det vanlig å søke permisjon? Når er det vanlig å gå ut i permiajon? Hvor søker man?
Helt ny og blank på dette..
Å hvordan skal far gjøre det?

Anbefaler å søke så tidlig som mulig, altså når du når 26+1.
Det kan lønne seg å ringe NAV på tlf. 55 55 33 33 når du har fylt ut skjemaet, og be dem gå gjennom det med deg, så du vet du har gjort det riktig. :)

Når det gjelder terminbekreftelsen du skal legge ved, så ville jeg anbefalt å få den datert i uke 27+0 eller senere. Min var fra 26+4 og det godtok ikke nav. Bare et tips ;)

Når det gjelder terminbekreftelsen du skal legge ved, så ville jeg anbefalt å få den datert i uke 27+0 eller senere. Min var fra 26+4 og det godtok ikke nav. Bare et tips ;)
Da har nok nav tulla :o
Min var datert 26+1 sist gang, og det var ikke noe problem. Det står jo på deres egne sider etter 26 fullgåtte uker.

Da har nok nav tulla :o
Min var datert 26+1 sist gang, og det var ikke noe problem. Det står jo på deres egne sider etter 26 fullgåtte uker.

Helt enig! Men da jeg ringte inn for å klage fikk jeg en lang og innviklet forklaring på hvordan de regnet det ut, og at min ikke var godkjent. Jeg fikk en ny fra jordmor og sendte inn, så ikke det store problemet, bare et tips for andre. Jeg var i kontakt med to ulike saksbehandlere som sa det samme.

26+1 er det tidligste man kan sende inn.
Det er NAV's egne regler.
Da har du nok snakket med noen lokalt? ..De vet ofte ikke en dritt. :P

Back
Topp