Søke om permisjon?

Mt91

Flørter med forumet
Jeg kom til å tenke på permisjon, må man sende inn søknad om permisjon til arbeidsplassen? Husker ikke hvordan jeg gjorde det sist gang :-b Noen som vet?

På min arbeidsplass må jeg det. Er sikkert forskjell fra plass til plass. Forhør deg med sjefen din :)

Jeg må bare sende inn til nav tror jeg, men er en del papirer arbeidsplassen må fylle ut også om jeg husker rett

Jeg måtte søke senest 3 mnd før permisjonsstart. Hør med arbeidsgiver :)

Jeg måtte det :) og var veldig viktig at jeg oppga samme informasjon til både nav og arbeidsgiver, altså greit med litt korrekturlesing i papirmølla ;)

Tror noen arbeidsplasser har egne skjema i tillegg til NAVs, men arb.giver får uansett kopi av søknaden du sender til Nav og beskjed om å sende inn lønnsopplysninger

Jeg snakket først med personalsjefen som fylte ut et skjema med inntektsopplysninger, deretter la jeg det som vedlegg i den elektroniske søknaden min på NAV sine sider sammen med terminbekreftelsen på at jeg hadde passert 26 svangerskapsuker (altså fra 27+0) fra jordmor/lege.

Det er som regel mellom 6-8 ukers behandlingstid så de anbefaler å søke tidlig, men i mitt tilfelle behandlet de den ganske raskt. Tror det er fordi jeg sendte all dokumentasjon samtidig med søknaden. På "minside" på Nav sto det at søknaden var behandlet allerede dagen etter, deretter kom papirene i posten en uke etter det igjen :)

Her betalerjobben og får refundert fra nav.. Så må søke jobben også,, de har eget skjema :)

Jeg får også penger via jobben som får refundert fra NAV, for meg holdt det å gi beskjed til personalsjef - hun hadde eget skjema som hun fylte ut info om inntekt som jeg la ved søknaden :) Måtte selvfølgelig legge inn permisjonen i systemet vårt etter godkjent søknad fra NAV slik at de har oversikt over når jeg er borte, men slapp å søke om noe. Er sikkert forskjellig fra arbeidsgiver til arbeidsgiver.

Back
Topp