håperpåettmirakel
Glad i forumet
Når skal man egentlig søke helfo om penger tilbake for medisiner? Jeg fikk søknadskjema fra Riksen nå etter første forsøk, men da er det vel ingen vits og søke, har jo bare brukt 11000 så langt..,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dette trodde jeg jeg også fikk beskjed om, hahaJeg forsto det på sykepleieren som at man må sende inn innen 6 måneder etter man har passert egenandelen jeg, så godt man har dere![]()
Jeg skal dobbelt sjekke når jeg ringer inn mens i morgen for ut i fra hva jeg forsto på helfo søknaden står det at man skal sende inn innen seks mnd etter grensen er passert..
Godt å høre at det er flere enn meg som ikke ble helt klok på dette skjemaet, he he..Synes teksten er veldig rar i skjemaet;
"Fristen for å sende inn kvitteringer er 6 – seks måneder for hvert enkelt legemiddelkjøp. Fristen begynner å løpe når dere har nådd grensen for egenbetaling. Send da skjemaet sammen med alle kvitteringene til HELFO."
Her står det jo egentlig begge deler? At fristen er 6 måneder fra et enkelt legemiddel er kjøpt, men samtidig så begynner ikke fristen å løpe før man har nådd grensen? Skal du ringe HELFO eller spørre klinikken?
Jeg er ikke i nærheten av å begynne enda selv, men synes dette var veldig rart.![]()