Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg blir også igangsatt i uke 38, har likevel søkt foreldrepenger med utgangspunkt i termindato. For jeg vet ikke om igangsettelsen tar flere dager. Foreldrepengeperioden starter den dagen babyen er født uansett.Greia er at om ikke fødselen har startet innen uke 38-39 så skal fødsel settes i gang. Så kommer ikke til å føde på termindato.Men skal føde normalt .. ikke keisersnitt
Ja. Kan jo høre om jeg kan få en slik bekreftelse på sykehuset ja. Litt slit å søke etter fødsel. Bedre tid nå til å ordne med det.Jeg blir også igangsatt i uke 38, har likevel søkt foreldrepenger med utgangspunkt i termindato. For jeg vet ikke om igangsettelsen tar flere dager. Foreldrepengeperioden starter den dagen babyen er født uansett.
Om det er ukene før fødsel du føler du trenger så kan det jo hende at man kan skrive inn dag for igangsettelse som termindato, men da må man kanskje ha en form for bekreftelse med?
Men altså hva er situasjonen din nå? Jobber du, er du sykmeldt eller student, arbeidsledig? Det har jo litt å si for hvordan det er best å gjøre det.Ja. Kan jo høre om jeg kan få en slik bekreftelse på sykehuset ja. Litt slit å søke etter fødsel. Bedre tid nå til å ordne med det.
Snakket med NAV før i dag. Og de sa at det gikk å søke etter fødsel. De mente at jeg da ikke mistet ukene før fødsel. Men søkte jeg før og fødte før kunne jeg miste tid. Slik jeg forsto det.
Det eneste er at de har 4 uker behandling eller lengre.. Så kan hende jeg må vente litt på utbetaling.Ville bare å høre om noen hadde erfaring/vært i samme situasjon osv her inne. Og hvordan dere gjorde det.
Da skjønner jeg at du gjerne vil ha de ukene før fødsel. Men hvordan skal det hjelpe å søke etter fødsel? Får du fri fra arbeidsgiver? For pengemessig blir det jo akkurat det sammeJeg jobber.