søke om barnehage

squat

Forumet er livet
når må man gjøre det? hørte noen her som hadde søkt før ungen var født, og hvordan gjør man det, sender man søknad til alle barnehager eller sender man en søknad ett sted også blir man trekt til en barnehage i nærheten? mulig jeg er stokk dum men begynte plutselig å tenke på at man kanskje burde gjøre det snart

Søknadsfrisen er 1. mars for barn som skal begynne høsten 2007.
En felles søknad, hvor du søker barnehageplass, nummerere ønskene dine på hvilkebarnehager 1,2,3 osv.
Private barnehager har ofte 2 inntak, ett rett etter jul også.

men får man ikke barnehageplass før 1. august da, hvis man får plass. og jeg kan risikere at de får hver sin barnehage?

nei tvillinger får komme i samme barnehage.
Likedan er det her, Amalie har fortrinnsrett ovenfor andre barn (som ikke har søsken i barnehage eller særskilte behov) i Skogly b.h fordi Othilie går der. Slik er det når eldre søsken går i b.h.

Barnehage året starter første mandag, likt med skolene. Ikke 1 august, men ca rundt den 15. Aldi hørt om noen som får begynne i mai for.eks. Dette fordi en bruker en stund på tilvenning og at barnehagen er full. En fyller opp ved inntak.
(kan sikkert ordens noe hvis en tar kontakt med b.h. Men du bor jo i Oslo, og der er de ikke engang i neheten av å ha full barnehagedekning)

Private barnehager har 2 inntak ett i August og ett i Januar.

Siden jeg tjener minst, så kommer jeg til å ta permisjon uten lønn, når Espen og jeg er ferdig med permisjon og ferie, slik at jeg går hjemme med Amalie til b.h. begynner. Begynner ikke tivenning  med dagmamma og så flytter henne over i b.h nei.

hvis du søker f.eks i januar og det er plass får du jo den plassen(hvis noen f.eks har slutta ol)

vil anbefale deg å gå inn på oslo kommune sine hjemmesider og sjekke ang barnehage.
Vi søkte plass via kommunens hjemmesider, og der sto alt vi lurte på ang inntak osv.
Det er jo forskjell fra kommune til kommune[;)]

hehe belager meg på å gå hjemme til august jeg, mest sannsynlig får vi ikke plass alikevel, og skulle vi være så heldig å få så får jeg jo dobbel kontantstøtte. men det er vel alt?? hmm tror ikke jeg har råd til det i lengden...

Her i Bergen må man søke så snart man har personnummeret på barnet, selv om søknadsfristen er 1. mars. Sånn som jeg har skjønt det så tar de inn etter når man har søkt...  og det er stort sett håpløst å få plass...

Vi søkte i juli allerede, for august neste år.

ORIGINAL: Marihøne77

Her i Bergen må man søke så snart man har personnummeret på barnet, selv om søknadsfristen er 1. mars. Sånn som jeg har skjønt det så tar de inn etter når man har søkt...  og det er stort sett håpløst å få plass...

Kjære vene... syyyyykt!

ORIGINAL: carina82

ORIGINAL: Marihøne77

Kjære vene... syyyyykt!

Ja det er virkelig helt sykt at det er sånn det fungerer!! Håpløs barnehagedekning i Bergen...[:'(]

Søkte i juli for å komme inn neste august. Jeg skal jo ut å søke jobb i mars/april da, men kan ikke begynne i jobb før snuppa har fått innpass i bh. - og det er jo ikke engang sikkert at hun får plass i august [8|] På en måte så håper jeg at hun i hvert fall ikke får plass før ordinær start i august, sånn at hun er 14 mnd når hun starter og ikke 10-11-12 mnd...dersom hun hadde kommet inn på løpende opptak da.

vi har tenkt å bygge hus, og da havner vi i en annen bydel, så må få ordnet å se om vi får lån, godkjent søknaden, så vet ikke helt hvor jeg eventuelt skal søke, her jeg bor nå eller dit vi da skal flytte, søker jeg her vi bor nå og de registrere at vi skal flytte til en annen bydel havner vi jo hvertfall sist i køen[&:]

Jeg skal ikke i jobb før neste august.. søker barnehageplass til 1. mars.
Tviler på at han får plass, men da får jeg fikse dagmamma.

åhh der var du jo, akkurat savnet deg, trodde endelig du fikk deg litt søvn jeg[8|] men ser på mai tråden at det har du ikke

Back
Topp