Søke ny jobb

Viica

Forelsket i forumet
Jeg har søkt en stilling som nylig ble lyst ut internt på jobb, er drømmejobben innenfor avdelingen jeg kunne tenkte meg å jobbe. Aner ikke noe om oppstart eller sjansen for at jeg får den, men allerede nå føler jeg meg så "umoralsk".
Har ikke fortalt arbeidsgiver om graviditeten, tenker å gjøre det etter OUL i slutten av juni. Skulle jeg fått stillingen så regner jeg med at jeg kanskje rekker 3-4 mnd. før jeg skal ut i perm.

Noen som har noen efaringer eller tanker rundt dette? Føler jeg ikke kan la sjansen gå fra meg og hvordan de løser det blir opp til arbeidsgiver, men samtidig så føles det også helt feil, som at jeg er et dårlig menneske...
 
Jeg har søkt en stilling som nylig ble lyst ut internt på jobb, er drømmejobben innenfor avdelingen jeg kunne tenkte meg å jobbe. Aner ikke noe om oppstart eller sjansen for at jeg får den, men allerede nå føler jeg meg så "umoralsk".
Har ikke fortalt arbeidsgiver om graviditeten, tenker å gjøre det etter OUL i slutten av juni. Skulle jeg fått stillingen så regner jeg med at jeg kanskje rekker 3-4 mnd. før jeg skal ut i perm.

Noen som har noen efaringer eller tanker rundt dette? Føler jeg ikke kan la sjansen gå fra meg og hvordan de løser det blir opp til arbeidsgiver, men samtidig så føles det også helt feil, som at jeg er et dårlig menneske...
Har ikke erfaring med det selv, men ville bare si at jeg håper du klarer å ikke ha dårlig samvittighet. Du har all rett til å søke. Og selv om det føles som lang tid med permisjon er det (bør i hvert fall være) for arbeidsgiver bare noen måneder i et mye lenger perspektiv.
 
Jeg har søkt en stilling som nylig ble lyst ut internt på jobb, er drømmejobben innenfor avdelingen jeg kunne tenkte meg å jobbe. Aner ikke noe om oppstart eller sjansen for at jeg får den, men allerede nå føler jeg meg så "umoralsk".
Har ikke fortalt arbeidsgiver om graviditeten, tenker å gjøre det etter OUL i slutten av juni. Skulle jeg fått stillingen så regner jeg med at jeg kanskje rekker 3-4 mnd. før jeg skal ut i perm.

Noen som har noen efaringer eller tanker rundt dette? Føler jeg ikke kan la sjansen gå fra meg og hvordan de løser det blir opp til arbeidsgiver, men samtidig så føles det også helt feil, som at jeg er et dårlig menneske...
Jeg sniker jeg :)
En barselpermisjonen er kun en liten del av livet.
Det er i tillegg internt, arbeidsgivern din kjenner deg.

Jeg jobbet i vikariat første gangen jeg var gravid, var vikar for en i barselspermisjon, nr 20 på 5år :hilarious:
Gruet meg fælt til å fortelle det til sjefen. To dager etter at jeg hadde fortalt det ringte ho meg og spurte om jeg ville ha fast jobb :D

De fleste arbeidsgivere er klar over at unge arbeidstagere på et punkt kommer til å stifte familie og OUL er fint innafor fristen for å si ifra :)

Masse lykke til :Heartred
 
Eg begynte i ny jobb i januar og til våren igjen kjem eg til å søke overflytting. Vore sjukmeldt sidan mars og trur ikkje eg kjem tilbake før perm. Kjem ikkje til å ha dårlig samvittighet for det!

Syns du skal søke og ta i mot stillinga om du får den utan dårleg samvittighet! Siste frist for å sei frå er tre mnd før permisjon, så du har god tid endå! :)
 
Har ikke vært i lignende selv. Men tenker som flere nevner over at det er bare en liten del av live. Dessuten mener jeg at det er noen regler ang det å være gravid og at man ikke skal bruke det som et argument når man ansetter :sour::hungry:
 
Arbeidsgivar har faktisk ikkje lov til å spørja om graviditet eller planar om barn, heller ikkje ta ein graviditet med i vurderinga om ein evt ansettelse. Så du har full rett til å både søka og å takka ja til jobben.
Lykke til :happy:
 
Er i akkurat samme situasjon nå. Går et vikariat som går ut i august og har søkt på å videreføre stillingen til fast. Skikkelig kjipt og bor på en liten plass, så er veldig redd for at det vil ødelegge sjansene mine at jeg er gravid. Skal jo ikke gjør det men vet og forstår at det skjer. Lederen har nevnt mange ganger at hun vil jeg skal fortsette og ringte meg for å be meg søke på stillingen hun la ut. Så gjenstår å se!
 
Tenker som de andre her, du skal bare søke og ikke ha dårlig samvittighet. Lykke til!:happy:
 
Takk for svar alle sammen :) Det hjelper! Tror nok min øverste leder er kynisk nok til å ikke gi meg stillingen om hun finner ut at jeg er gravid, det er jo ikke så lett å "bevise" at det var grunnen. Så skal i alle fall ikke si noe før prosessen er over.

Uff, irriterende at man som kvinne skal sitte med så dårlig samvittighet for sånne ting :arghh: Som om en mann noen gang hadde tenkt sånn... Får vel bare kjøre på :D
 
Back
Topp