Søke jobb

Attpåskatt24

Betatt av forumet
Desemberskattene 2024
Jeg har funnet en stilling som passer veldig fint til hvordan jeg ønsker å jobbe. Jobber pr nå som sykepleier i turnus, 100%.
Men så er det jo dette med søke ny jobb mens man er gravid. Det beste er vel å si ifra på et evt intervju, men det kan jo (selvom det ikke skal) gå utover mine sjanser til å få jobben. Oppstart i ny jobb ville evt vært i august. Gudene vet hvor lenge jeg kan jobbe..
Hva ville dere ha gjort? Er jo så tidlig på vei at det foreløpig bare er meg og mannen som vet, har ikke lyst til å fortelle det til fremmede folk..
 
Hadde ikke sagt noe så tidlig. Søk i vei!
 
Hadde ikke sagt noe :smug:
 
Jeg ville nok ikke sagt noe på første intervju, men ville kanskje vurdert å fortelle det om jeg fikk et tilbud om jeg var komfortabel med å fortelle det da. Jeg tenker at om man er den kandidaten bedriften ønsker i stillingen er det gjerne på lang sikt og da spiller permisjonstiden liten rolle i det hele :)
 
Jeg hadde søkt uten å informere informer om du får jobben.
 
Jeg hadde holdt munn. De har ikke rett på å vite så tidlig. Og det er lov å være litt egoistisk noen ganger. Lykke til❤️ Håper du får jobben❤️
 
De tenker på seg selv, ikke deg. Da syns jeg du skal tenke på deg selv, ikke dem! De kjøper fagkompetansen og erfaringen din. Svangerskap og barn har ingenting med det å gjøre! Basta! :shifty::angelic: Hilsen tante Sofie som syns det er trist at kvinner fremdeles må stresse med disse problemstillingene :signs017
 
Jeg har funnet en stilling som passer veldig fint til hvordan jeg ønsker å jobbe. Jobber pr nå som sykepleier i turnus, 100%.
Men så er det jo dette med søke ny jobb mens man er gravid. Det beste er vel å si ifra på et evt intervju, men det kan jo (selvom det ikke skal) gå utover mine sjanser til å få jobben. Oppstart i ny jobb ville evt vært i august. Gudene vet hvor lenge jeg kan jobbe..
Hva ville dere ha gjort? Er jo så tidlig på vei at det foreløpig bare er meg og mannen som vet, har ikke lyst til å fortelle det til fremmede folk..
Det er ingenting som sier at du skal si det på intervju. De må bare vite det senest 3mnd før du går ut i permisjon. Så ville unngått å si det.

Hvordan gikk det? Fikk du jobben?
 
Jeg har funnet en stilling som passer veldig fint til hvordan jeg ønsker å jobbe. Jobber pr nå som sykepleier i turnus, 100%.
Men så er det jo dette med søke ny jobb mens man er gravid. Det beste er vel å si ifra på et evt intervju, men det kan jo (selvom det ikke skal) gå utover mine sjanser til å få jobben. Oppstart i ny jobb ville evt vært i august. Gudene vet hvor lenge jeg kan jobbe..
Hva ville dere ha gjort? Er jo så tidlig på vei at det foreløpig bare er meg og mannen som vet, har ikke lyst til å fortelle det til fremmede folk..
Jeg fikk en vikarstilling i 2014 gravid i 4. mnd… Gikk fint :)
 
De tenker på seg selv, ikke deg. Da syns jeg du skal tenke på deg selv, ikke dem! De kjøper fagkompetansen og erfaringen din. Svangerskap og barn har ingenting med det å gjøre! Basta! :shifty::angelic: Hilsen tante Sofie som syns det er trist at kvinner fremdeles må stresse med disse problemstillingene :signs017
Helt enig!
 
Back
Topp