Søke jobb nå?

Glajenta

Flørter med forumet
Æsj altså!

Jeg hadde fast jobb frem til august i år - da sa jeg opp og takket ja til et engasjement (litt gærn må man være) som varer frem til 31.12 i år. Min nye arbeidsplass er drømmejobben på drømmestedet med fantastiske kollegaer - et hus med høy faglig kompetanse. Jeg stortrives, mildt sagt ;)

Men. Det ER jo et engasjement. Og selv om både daglig leder, og flere av mine medarbeidere er tydelige på at ingen ønsker å "slippe meg", så står jeg jo per dd uten jobb i januar! Jeg blir fryktelig usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg skal inn til en oppfølgingssamtale første uken i november, og da får jeg nok vite om sjefen har et tilbud til meg eller ikke i januar. Jeg tenkte at på dette møtet, om jeg fortsatt er gravid, kommer jeg til å fortelle det til sjefen uansett. Jeg håper så klart på å få jobb i alle fall frem til sommeren - da er det jo innenfor i fht permisjon. Men, nå kikket jeg inne på nav, og fant en ledig stilling fom 01.01.15 innenfor min utdanning. Søknadsfristen er om to dager. Guriland. Jeg kommer ikke til å søke en annen jobb uten å si ifra til sjefen først, og hadde jeg ikke vært gravid så hadde jeg nok tatt ting med ro. Null stress å kaste seg rundt på nyåret med søknader mens jeg jobbet i en mindre stilling/vikar på samme arbeidsplass osv. Det kan til og med tenkes at stillingen jeg fratrådde i sommer kan hoppes rett inn i på nyåret - men om jeg er gravid orker jeg nok ikke det samme kjøret som vanlig (uten at jeg egentlig kan vite det heller..).

Kjære jemini. Dette ble sikkert fryktelig usammenhengende å lese! Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Det er jo ingen andre som vet at graviditet er en faktor inni bildet her heller :p
 
Du klarer ikke skjule graviditeten en stund da, og se om du får forlenget drømmejobben? Hvis du trives så godt der du er?
 
Skjønner godt hvorfor du er usikker!! Men enig med det som blir sagt her - kan du avvente med å si noe til etter at du evt har fått tilbud om forlengelse, for de kan vel ikke trekke et tilbud fordi du er gravid? Jeg skjønner at det er viktig å spille med åpne kort ovenfor sjefen sin, men tenker og det er viktig å åpne noen muligheter for en selv :) være om det er å få tilbud om forlengelse, eller søke ny jobb og ikke si noe før du evt får jobbtilbud...
 
Du klarer ikke skjule graviditeten en stund da, og se om du får forlenget drømmejobben? Hvis du trives så godt der du er?
Jo, jeg "klarer" det sikkert, og jeg har vel uansett mitt på det tørre om jeg venter over 12 uker og da er det vel bare to-tre uker igjen før det nye året og kontrakten går ut..

Skjønner godt hvorfor du er usikker!! Men enig med det som blir sagt her - kan du avvente med å si noe til etter at du evt har fått tilbud om forlengelse, for de kan vel ikke trekke et tilbud fordi du er gravid? Jeg skjønner at det er viktig å spille med åpne kort ovenfor sjefen sin, men tenker og det er viktig å åpne noen muligheter for en selv :) være om det er å få tilbud om forlengelse, eller søke ny jobb og ikke si noe før du evt får jobbtilbud...
Nei, det er vel ikke lov - å ta tilbake en jobb pga graviditet? Men ja, det er skikkelig rart å ikke skulle si noe til sjefen! Er vel verdens mest forståelsesfulle person, men så klart, når det kommer til bedriftens egne interesser så går nok de først. Ja, jeg får bare smøre meg med tålmodighet og se hva som skjer! Har igrunn ikke helt gått opp for meg at jeg ER gravid en gang :drunken_smilie

Tusen takk for svar dere to! :)
 
Back
Topp