Søke fødeplass utenfor bokommune

junedavoy

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg fikk beskjed av helsestasjon om å søke fødeplass, men problemet er at jeg bor i Oslo, men skal flytte til Skien i august/september. Går det an å søke fødeplass i Skien mens jeg forsatt bor i Oslo?
 
Men er det flere sykehus å velge mellom dit du skal flytte? Her er det bare ett som man sogner til (hele fylket sogner til dette), men pga fritt sykehusvalg, kan jeg velge meg bort:)
 
Men er det flere sykehus å velge mellom dit du skal flytte? Her er det bare ett som man sogner til (hele fylket sogner til dette), men pga fritt sykehusvalg, kan jeg velge meg bort:)

Jeg vet ikke. Men det er jo et helt annet fylke. Går det an å søke fødeplass i Telemark når man bor i Oslo?
 
Dette er noe legen ordner og du må spesifisere at du vil ha et annet sykehus og hvorfor ellers går det til ditt nærmeste.
Tips sjekk opp før UL at det er registrert hos rett fødeavdeling.
 
Dette er noe legen ordner og du må spesifisere at du vil ha et annet sykehus og hvorfor ellers går det til ditt nærmeste.
Tips sjekk opp før UL at det er registrert hos rett fødeavdeling.

Kommer an på hvor du bor. I Oslo kan du iallfall sende søknad på fødeplass på Ullevål selv på nett. Må ikke gå om legen, men det er sikkert forskjellig praksis fra sted til sted.
 
Back
Topp