Sædproduksjon...

*Maimamma*

Glad i forumet
Leste at det tar 3 måneder for gutta å utvikle ny sæd. Hvorfor er det da allikevel mer/ mindre sæd om man hadde sex dagen før eller ikke?

Sæden produseres hele tiden, så det tar ikke tre måneder å produsere mellom hver utløsning. Da hadde jo ikke vi damer trengt å tenke på prevensjon, nesten, da [;)] 

Kanskje det tar tre måneder fra sæden begynner å produseres til den er klar, men han er ikke "tom" i månedsvis!

Ellers er det delte meninger om det påvirker sædkvantiteten om mannen har utløsning ofte eller ikke. Noen mener han har mer å rutte med hvis han holder seg noen dager, andre at kvaliteten blir bedre hvis han har utløsning ofte...

ORIGINAL: femomdagen

Sæden produseres hele tiden, så det tar ikke tre måneder å produsere mellom hver utløsning. Da hadde jo ikke vi damer trengt å tenke på prevensjon, nesten, da [;)] 

Kanskje det tar tre måneder fra sæden begynner å produseres til den er klar, men han er ikke "tom" i månedsvis!

Ellers er det delte meninger om det påvirker sædkvantiteten om mannen har utløsning ofte eller ikke. Noen mener han har mer å rutte med hvis han holder seg noen dager, andre at kvaliteten blir bedre hvis han har utløsning ofte...

Ha ha, skjønte jo det da!![:D] Mente mer at man får jo beskjed av legen at røykeslutt/ livstil/ kosthold/ vitaminer/ sink etc tar 3 mnd før det har effekt på sæden - fordi det tar 3 mnd for mannen å produsere nye sædceller. Så har jeg også lest at man skal spare på kruttet i et par dager før EL for best mulig kvalitet/ størst mengde sperm. Skjønner dermed ikke at dette kan ha så mye å si, men som du sier er man kanskje uenige om dette...

Hehe, da forstår jeg [:D]

Æsj, da må jeg få mannen min til å slutte å røyke. Han skal slutte når vi blir gravide, men burde ha sluttet for leeeeenge siden!!! [:@]

Har fått min mann til å slutte å snuse, han gikk med på det på den betingelsen at jeg ikke skal si noe når han begynner igjen den dagen jeg blir gravid[:D]

Back
Topp