Sædkvalitetstest

Er det noen av mennene deres som har testet sædkvalitet med hjemmetest?:p
jada, fins i alle fall to sædtester du får kjøpt på nettet, men det lønner seg å dra til legen, koster faktisk mindre hos legen, legen kan du stole på, hjemmetesten kan du ikke stole på...

Tv2 hjelper deg testet ut disse hjemmeteststene, og ingen av dem var til å stole på.

jada, fins i alle fall to sædtester du får kjøpt på nettet, men det lønner seg å dra til legen, koster faktisk mindre hos legen, legen kan du stole på, hjemmetesten kan du ikke stole på...

Hvordan utfører man en sædtest hos legen?
Vel, jeg skjønner at sæd må til for å analyseres, men tenkte mer på onanerer mannen på legekontoret, tar han med seg sæden hjemmefra? Henviser legen personen videre til en spesialist, hvor lang tid tar det før man får svar?

Vel, jeg skjønner at sæd må til for å analyseres, men tenkte mer på onanerer mannen på legekontoret, tar han med seg sæden hjemmefra? Henviser legen personen videre til en spesialist, hvor lang tid tar det før man får svar?

Hvis det ikke klaffer denne pp så skal vi ta sædtest (privat) hun ga oss ett glass, sa at sæden måtte ikke være mer enn 1 time gammel, og ha kroppstemperatur. Du kan legge glasset i lommen og holde rundt det så sæden ikke blir kald.
Han må også spare opp sæde i 2-5 dager (ingen form for koz :p) og de ville ha den levert kl 08.00 om morgenen.

Dette var "oppskriften" vi fikk. :)

Hvis det ikke klaffer denne pp så skal vi ta sædtest (privat) hun ga oss ett glass, sa at sæden måtte ikke være mer enn 1 time gammel, og ha kroppstemperatur. Du kan legge glasset i lommen og holde rundt det så sæden ikke blir kald.
Han må også spare opp sæde i 2-5 dager (ingen form for koz :p) og de ville ha den levert kl 08.00 om morgenen.

Dette var "oppskriften" vi fikk. :)

vi fikk nesten samme oppskrift, men vi fikk beskjed om å vente minst 4 dager, helst 5 dager, :)

vi fikk nesten samme oppskrift, men vi fikk beskjed om å vente minst 4 dager, helst 5 dager, :)

huff, og jeg som sliter med å få sambo til å holde seg I 2 dager! jeg skal prøve med 3, midt I mellom :) men ikke lenger enn 5 sa hun, da begynte de å bli gamle.

huff, og jeg som sliter med å få sambo til å holde seg I 2 dager! jeg skal prøve med 3, midt I mellom :) men ikke lenger enn 5 sa hun, da begynte de å bli gamle.

ååh, fikk baskjed av den mannlige gyn jeg går til at vi kunne vente så lenge vi ville, 5 dager, 2 år, det var ingen forskjell,,,, måtte bare ikke være mindre enn 3 dager :p

Vi har testet på sykehuset, og da måtte samboeren "spare opp" i 2-3 dager først, men ikke lenger enn 5.
En sædcelle bruker 75 dager på å bli laget, så hvorfor det er akkurat den "tidsgrensen" vet jeg ikke.

Innen en time etter utløsning må prøven leveres, men vi bor såpass langt unna sykehuset som tar imot prøvene, at vi måtte finne et toalett på sykehuset og "avlevere" prøven.
(Nei, de har ingen egne rom for dette..)
Stakkars samboeren. :P
Det glasset var langt ifra fullt, for å si det sånn. :P
Heldigvis skal det ikke mye til før de får testet kvaliteten, og man får svar innen noen uker.

Ikke bruk penger på hjemmetester, de funker ikke, og i verste fall gir de helt feil resultat, og man blir enten motløs, eller lar være å søke hjelp fordi man feilaktig tror alt er i orden.

Ja min mann testet den,og fikk kjempe positiv. Men når vi dro til Oslo uka etter,og tok en ordentlig sædtest. Så var nok den testen hjemme feil,for her er det ikke tipp topp svømmere :(

de hos legen er langt bedre å stole på.. da de faktisk ser på sæden at cellene ikke er missdannet, eller døde... mens de hjemmetestene virker det som at bare "teller" anntall sædceller...
De fleste fertilitetsklinikker. (private og offentlige) tilbyr sædanalyser...

Når mannnen her tok sædkvalitetstest hjemme fikk han beste resultat. I dag fikk vi vite av legen at han ikke har noen sædceller. Så hjemmetesten er virkelig ikke til å stole på. Vi skulle ønske vi aldri hadde tatt hjemmetesten, den gjorde at sjokkbeskjeden som kom fra legen i dag var enda vondere å takle.

Back
Topp