Sårt

MalinDalin

Forumet er livet
Har et lite problem jeg bare må få lufta litt her, sikkelig teit egentlig, men. I det siste har lillen min begynt å foretrekke "alle" andre fremfor meg. Han får sikkelig anfall når faren, onkelen eller farmoren går ut. Hiver seg om halsen hans og nekter å gå til meg. Jeg blir sikkelig såra egentlig. Virker som om han ikke liker meg, at han vil ha alle andre enn meg. Og spesielt sårt blir det jo fordi det er meg ham er med nesten hele tiden. Jeg som leker med han, er med han, lager mat osv. Også jeg som må gjøre de tingene ham misliker, som skifte bleie, vaske hår, pusse tenner isv. Sikkelig barnslig av meg å tenke sånn, jeg veeeet... Men lurer på hva galt jeg gjør da siden sønnen min ikke vil være hos meg!

er nok ingen fare :)
vet om flere som går igjenom sånne faser :) bare  gi det litt tid så går d nok seg til :D kjedelig der å da men :(

Skriver for å få se svar

Sånn var det her en periode også...

Det er nok kjempevanlig. Men kan du ikke la pappaen eller noen andre ta "drittjobbene" med han noen ganger da? Sliter med det samme her men det fordi jeg har han mesteparten av tiden. Fram og tilbake til barnehagen, middag,stress osv. Pappaen har bare annenhver helg og får bare kosetiden med han :/

Det går nok over :)

Tror egentlig du skriver svaret selv jeg. Du er tilgjengelig for han hele tiden, så han tar deg som en selvfølge (positivt ment altså. Du representerer en stabil trygghet). Derfor er de som er mer utilgjengelige for han mer spennende og henge med. Han føler sikkert han må kjempe mer for deres oppmerksomhet enn han må til deg, så defor disse utbruddene. Frustrerende for en liten kar at ikke ALLE i verden er like tilgjengelig som mamma.... Ta det som et kompliment du ;-)

Når du tvinger ungen til å vaske håret, pusse tenner og skifte bleie er det ikke rart han ikke liker deg..

Haha, men tro meg, han kommer til å takke deg en dag ;)
Har vært igjennom sånne perioder med mine også, men det har gått over.

Håper det går over veeeldig snart. Blir nesten redd fOr at folk skal se og tro jeg er slem med han eller en dårlig mamma.. Drittjobbene må jeg gjøre selv. Om det skal bli gjort "riktig" mannen syns det er sååå grusomt å høre han gråte eller bli sinna så da gjør jeg det for å få det gjort lissom. Og det er kjempe urettferdig at jeg må ta slike ting støtt, men heller det enn at han legger seg med shamporester i håret og uten pussa tenner.,.

MammaMia98 skrev:
Tror egentlig du skriver svaret selv jeg. Du er tilgjengelig for han hele tiden, så han tar deg som en selvfølge (positivt ment altså. Du representerer en stabil trygghet). Derfor er de som er mer utilgjengelige for han mer spennende og henge med. Han føler sikkert han må kjempe mer for deres oppmerksomhet enn han må til deg, så defor disse utbruddene. Frustrerende for en liten kar at ikke ALLE i verden er like tilgjengelig som mamma.... Ta det som et kompliment du ;-)

Signerer bare MammaMia98 over meg her.  Hun skrev det jeg tenkte.

MalinDalin skrev:
Håper det går over veeeldig snart. Blir nesten redd fOr at folk skal se og tro jeg er slem med han eller en dårlig mamma.. Drittjobbene må jeg gjøre selv. Om det skal bli gjort "riktig" mannen syns det er sååå grusomt å høre han gråte eller bli sinna så da gjør jeg det for å få det gjort lissom. Og det er kjempe urettferdig at jeg må ta slike ting støtt, men heller det enn at han legger seg med shamporester i håret og uten pussa tenner.,.

Herregud da, du får heller lære "mannen" din at slike ting må gjøres når man er forelder, selv om ungen skriker. Er vel ingen som syns det er noe gøy å gjøre slikt når ungen skriker og det er ikke noe gøyere for mammaer enn for pappaer. Mannfolk altså. emoticon  Du får ha guttungen med deg å vise ham hvordan ting skal gjøres til tross for at ungen skriker.

Back
Topp