Såret etter keisersnittet

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Jeg kjenner jeg er livredd det :( selv om jordmor sa det var nydelig og mannen hjelper meg med stell også, men jeg tar ikke på det og tørr nesten ikke å tenke på det.

Mannen byttet på det i stad etter en dusj, og jeg holdt på å svime av... Ble svimmel og kvalm, så jeg ja meg ned på sengen, klissvåt :-P da hadde han bare tatt den av og der var ikke vondt eller no ubehag. Det er kunn psykisk... Lå lenge på senga.

Føler meg litt pinglete :-P heldigvis har jeg en forståelig mann som ikke erter meg <3

Huff vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden... Håper jeg kommer over denne angsten snart :-/

Har ikke hatt keisersnitt, men hadde mest sannsynlig hatt akkurat samme reaksjon som deg! :( synes generelt "sånne ting" er veldig ubehagelig og blir veldig dårlig selv. Hadde epidural under fødselen, og sitter faktisk igjen med følelsen av at veneflonen de satt først var en av de værste delene av fødselen :P

Kan ikke si jeg vet hvordan det er med et keisersnittsår, men vil tro det er en helt normal reaksjon å få :) er jo ikke akkurat småtteri!

Hvor lenge er det siden ks da? Jeg synes og det var skikkelig ekkelt til å begynne med. Men jeg reiste hjem uten bandasje og fikk beskjed om at jeg ikke skulle ha på og bytte bandasje hjemme. Bare å dusje som normalt og la det få masse luft! Syntes det var skikkelig ekkelt i begynnelsen, men nå er det seks uker siden og jeg tenker ikke på det. Så det går seg nok til skal du se!!

Hvor lenge er det siden ks da? Jeg synes og det var skikkelig ekkelt til å begynne med. Men jeg reiste hjem uten bandasje og fikk beskjed om at jeg ikke skulle ha på og bytte bandasje hjemme. Bare å dusje som normalt og la det få masse luft! Syntes det var skikkelig ekkelt i begynnelsen, men nå er det seks uker siden og jeg tenker ikke på det. Så det går seg nok til skal du se!!

JM sa jeg kunne byne å gå uten når jeg kom hjem, var på mandagen, så er hopp tide, men jeg tørr ikke :(

JM sa jeg kunne byne å gå uten når jeg kom hjem, var på mandagen, så er hopp tide, men jeg tørr ikke :(

Huff, ikke så lenge siden da. JM betrygga meg med at ingenting er bedre enn luft på såret nå. Tror ikke jeg tok på såret før det hadde gått rundt fire uker her. Det kommer til å gå seg til med litt tid!

Litt angst her og! Etter de fjernet agrafene dag 7 etter ks så la jm på ny bandasje og sa at den kunne sitte på til den datt av. 4 uker etter ks tok jeg av bandasjen da den ENdA ikke hadde detti av, og til min store forskrekkelse satt det igjen 3!!!! agrafer! Da fikk jeg angst å ringte ned til legen min med en gang jeg våknet dagen etter! Jeg ringte mamsen samme kveldens og ba henne ta med bandasje hjem fra jobben så jeg kunne sette på ny. Var redd for å sette meg fast i klær og sengen/ dyna når jeg skulle legge meg. Måtte da ut å kjøre bil halv tolv om kvelden for å hente bandasjen! ....

Litt angst her og! Etter de fjernet agrafene dag 7 etter ks så la jm på ny bandasje og sa at den kunne sitte på til den datt av. 4 uker etter ks tok jeg av bandasjen da den ENdA ikke hadde detti av, og til min store forskrekkelse satt det igjen 3!!!! agrafer! Da fikk jeg angst å ringte ned til legen min med en gang jeg våknet dagen etter! Jeg ringte mamsen samme kveldens og ba henne ta med bandasje hjem fra jobben så jeg kunne sette på ny. Var redd for å sette meg fast i klær og sengen/ dyna når jeg skulle legge meg. Måtte da ut å kjøre bil halv tolv om kvelden for å hente bandasjen! ....

Huff for er slit :(

Ikke skift på såret alene! Godt du får hjelp av mannen til det også;)
Har selv ikke hatt KS men sydde 4 hull/åpninger i magen da jeg var gravid med nr1. Jeg kjenner til den angsten. Jeg ble kvalm og holdte på å besvime hvergang jeg tok en titt. Tok vel litt mer enn 4 uker før de ble litt bedre og jeg kunne se de uten å bli dårlig. Men vet at KS såret er enda større så det tar litt lenger tid..så prøv å holde ut:)

Ikke skift på såret alene! Godt du får hjelp av mannen til det også;)
Har selv ikke hatt KS men sydde 4 hull/åpninger i magen da jeg var gravid med nr1. Jeg kjenner til den angsten. Jeg ble kvalm og holdte på å besvime hvergang jeg tok en titt. Tok vel litt mer enn 4 uker før de ble litt bedre og jeg kunne se de uten å bli dårlig. Men vet at KS såret er enda større så det tar litt lenger tid..så prøv å holde ut:)

Jeg er så glad jeg ikke er alene om dette, følte meg så dum, for jeg tåler å se blod og slikt, men helt idiot med det såret :-P

Jeg er så glad jeg ikke er alene om dette, følte meg så dum, for jeg tåler å se blod og slikt, men helt idiot med det såret :p
Hehe.. Tro meg, jeg er av type som tåler alt mulig rart, og ble overrasket over hvor dårlig jeg ble.. Har sett mange stygge sår før og aldri reagert. så vi er slett ingen pingler, bare at kroppen har fått gjennomgå mye i graviditeten;)

Back
Topp