Såre vorter

Bammi

Elsker forumet
Spesielt den ene. Den blør til og med[:(] Har prøvd alle mulige måter til å få henne til å suge annerledes, men det er ikke noe som hjelper[:-] Har hatt problemer med dette med de andre barna også. Vet det blir bra etter noen uker, men det er et helvete mens det står på. Har tenkt å prøve albueskjell. Aner ikke hva det er, men ser det står anbefalt flere steder.[;)]

Kjøp purelan!!! En liten gul tube. Jeg får vanvittige såre brystvorter, fordi de er så flate og ikke vant til å bli "sugd ut".

Denne gangen var jeg forberedt, og visste at det ble sånn. Forrige gang begynte jeg nesten å grine til slutt når jeg skulle amme, for det var så vondt. Etter å ha begynt å smøre med purelan ble det bra etter et par dager, et nytt "ammeliv".

Kunne slutte å smøre etter et par uker, da var huden blir "vant" til behandlingen fra babyen[:D]

Fikk med litt Purelan fra sykehuset, men er litt usikker på hvor mye det hjelper. Begge vortene mine har skorper og blør[&:][:(]

Sliter med det samme som deg! Men bare på den ene. Jeg fikk også med en tube purelan fra sykehuset, men syns ikke den hjelper på annet enn at den holder brystvorta myk.

Jeg var forberedt på det fra før for det har vært det samme med de andre to også, men blir likevel litt tatt på senga over hvor vondt det gjør. Kjennes jo ut som om noen drar en piggtråd ut gjennom brystvorta!! Jeg vet jo det går over, men det er det liten trøst i akkurat nå.
Jeg har brukt albueskjell før og syns det hjelper, men som nevnt over her så er det viktig å ikke ha de på hele tiden.

Den ene vorta mi er innovervendt så det er nok derfor jeg sliter så med den, men da Lillemann ble født ble jeg anbefalt å bruke sånne oppsamlingskopper en liten stund før amming. (sånne du får kjøpt for å samle opp melk som lekker) De stimulerer og får vorta til å komme ut riktig før ungen begynner å suge.

Back
Topp