såre stumper...

solstråla

Gift med forumet
noen som har tips for såre stumper?

nurket mitt har sjelden hatt sår rumpe, men de siste dagene har hun bare blitt rødere og rødere. ser ut som brannsår nesten, og det området som er værst vesker!![:o]

bruker en zinksalve med aloe vera, den har fungert kjemprfint før. men den vil jo ikke engang dekke over det området som vesker, bare "sklir" unna på en måte..[&:]

blir det ikke bedre til i morgen, får jeg ringe legen! moren min nevnte en krem på resept som var bra da jeg var liten...

Bruk vanlig zinksalve, klin på masse et tykt lag!
Og la henne være uten bleie i perioder i løpet av dagen.
Det har iallfall hjulpet på min sønn når han har vært såpass sår.

ja, bruker tykke lag med salve, jeg!! men salva liksom trekker seg unna det området som væsker, så jeg får den ikke til å dekke det området..

får nok fyre opp i peisen i morgen, så et blir varmt nok til å ligge naken![:D]

Uff, det er ikke greit nå dem blir så såre.... Er ikke lett når salven bare "sklir bort", får liksom ikke dekket det såre.
Men blir det ikke bedre i løpet av natten/ i morgen, bør du kanskje høre med legen. Kan jo være en bakterieinfeksjon/eller sopp, og da hjelper bare den salven du får på resept tror jeg.
Da jeg var liten brukte man en type lilla salve som visstnok var veldig bra.
Lykke til iallefall, håper det blir bedre snart!

takk for tips! håper det blir bedre til i morgen, det jeg håpet på i går også.
men gjett hvem som hadde bæsjet i løpet av natta! og det gjør hun jo " aldri"... hehe...

ellers får jeg bare ringe legen... så får jeg meg en tur til sentrum også! må se det positive i alt... og trøste meg med at det ser ut som det ikke plager henne...

takk for flotte tips!
får nok bukt med dette i løpet av helgen, tenker jeg...
[:)]

Da jeg jobbet på et sykehjem brukte de krystallfiolett hvis noen var såre. Det hjalp visst veldig godt. Hvis man får flekker på klærene går det ikke bort da[&:]

Back
Topp