Såre lepper

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Har to barn som slikket seg mye rundt munnen og er veldig såre nå. Spesielt yngste og det det umulig å få han til å bruke leppepomade. Prøver å ta på når han sover, men må nok ha noe bedre. Hva funker?

Vaselin er god lindring på såre lepper. Mine slikket seg også mye rundt munnen, så her smurte vi med kuldekrem.

Purelan :notworthy

Prøvde leppepomade på lillegutt her, men han sleiket og tørket det av hele tiden.
Eneste som fungerte her var å bryte vanen med at han sleiket seg rundt munnen. Var et par uker jeg sa «ikke sleik» hver gang jeg så han sleiket.
Nå har han ikke vært sår lenge, og sleiker seg ikke rundt munnen mer.
Det blir en ond sirkel når de gjør det, desto mer sårt det blir, desto mer sleiker de :p

Prøvde leppepomade på lillegutt her, men han sleiket og tørket det av hele tiden.
Eneste som fungerte her var å bryte vanen med at han sleiket seg rundt munnen. Var et par uker jeg sa «ikke sleik» hver gang jeg så han sleiket.
Nå har han ikke vært sår lenge, og sleiker seg ikke rundt munnen mer.
Det blir en ond sirkel når de gjør det, desto mer sårt det blir, desto mer sleiker de :p
Funker ikke å si ifra her:wacky: Ikke på yngste ihvertfall.

PURELAN :D Bruker det på meg, baby og 3-åring

Vi bruker decubal, finns masse bra men så fett som mulig og de første dagene så smøre, smøre og smøre.

Back
Topp