Såre knopper og sprekker

1+1

....
Hei.
Jeg har fått en stor sprekk i høyre dustepupp. Flere her med sprekker?

Sprekken får ikke tid til å bli leget, da jeg ammer hver 4. time. Nå er den full av noe gult og jeg er så usikker på om jeg har fått infeksjon eller sopp. Aner jo ikke hvordan det skal se ut. Kan også være størkna morsmelk da jeg smører det på og lar det tørke.

Har du erfaring med dette? Skal til helsesøster på onsdag, så skal høre med henne da.

Uff, så dum pupp. :( jeg ville spurt ammehjelpen. De er på fb og, og er visst effektive til å svare og hjelpe har jeg hørt.

Jeg har sprekker!! Grand canyon 1 og 2! Gjør så steike vondt når han tar tak, at jeg griner i minst ett minutt før det slipper og blir levelig vondt.. Er langt nede om dagen og, så jeg klarer ikke å se et lys at det skal bli bedre.. Ang det gule, har jeg ingen peiling :/ men håper dustepupp blir snillepupp 2 snart!!

Eg hadde nett da samma første veko eg amma. Eg smørte med purelan og lufttørka bryste så ofta eg kunne. Han fikk andre puppen mens den andra lega seg iløpe av 3 daga, så håndmelk da vonda bryste t da blir bra igjen:)

Eg hadde nett da samma første veko eg amma. Eg smørte med purelan og lufttørka bryste så ofta eg kunne. Han fikk andre puppen mens den andra lega seg iløpe av 3 daga, så håndmelk da vonda bryste t da blir bra igjen:)

Da amma du ikke på det brystet i det hele tatt? Bare håndmelka? Også var det borte på 3 dager? Var du gul i sprekka? Lys i tunnelen! :D

Jeg har sprekker!! Grand canyon 1 og 2! Gjør så steike vondt når han tar tak, at jeg griner i minst ett minutt før det slipper og blir levelig vondt.. Er langt nede om dagen og, så jeg klarer ikke å se et lys at det skal bli bedre.. Ang det gule, har jeg ingen peiling :/ men håper dustepupp blir snillepupp 2 snart!!

Det er helt jævlig. Rett og slett. Gruer meg til hver amming. I går tok hun to sug og blodet rant. Da grein jeg av oppgitthet. Pumping er nesten like vondt. Så har vært nede for telling selv, ikke sett lyst på ammingen og tenkt at alt går adundas. Men nå håndmelka jeg ut 60 ml mens hun sov, og gav flaske. Skal prøve det nå fremover. Orker ikke mer pupping før den er i orden. Kanskje en idé for deg også? Vi får syns synd på hverandre :(

Det er helt jævlig. Rett og slett. Gruer meg til hver amming. I går tok hun to sug og blodet rant. Da grein jeg av oppgitthet. Pumping er nesten like vondt. Så har vært nede for telling selv, ikke sett lyst på ammingen og tenkt at alt går adundas. Men nå håndmelka jeg ut 60 ml mens hun sov, og gav flaske. Skal prøve det nå fremover. Orker ikke mer pupping før den er i orden. Kanskje en idé for deg også? Vi får syns synd på hverandre :(
Tenkte å se hva jordmora sier i morgen! Men, amming rett etter jeg hadde dusja, var en halv grad mindre vondt! Niplene var liksom litt blaude da! Kanskje det funker å fukte de med vann først, så mm, så amme? Hvis ikke så blir det nok litt håndmelking!!

Bruk brystsjold det hjelper og lar såret gro! Det går over, bara hold ut

Kjøp mam kompresser på apoteket og bruk det morgen og kveld og smør med purelan mellom hver amming!

Kjøp mam kompresser på apoteket og bruk det morgen og kveld og smør med purelan mellom hver amming!

Mam kompresser har jeg kjøpt allerede, skal huske å bruke de som du skriver. Prøver å holde ammingen til natten, og pumpe på dagen. Purelan smører jeg allerede :-)

Jeg smører mine såre bryst med purelan, lufter de godt uten bh og bruker store klær, og avlaster med ammeskjold :) Melka mi løsnet i dag på dag 3.

Hvordan går det med dustepupp!?

Hvordan går det med dustepupp!?

Takk som spør :D Forutenom at jeg blir klissblaut hver gang den skal til pers (må jo la utdrivningen stå på mens jeg legger til=sprut), så går det ganske så bra faktisk :) Såret er blitt mindre og mindre dypt, pluss at skorpe er et faktum. Det betyr jo at det gror. Og den er inntakt etter hvert måltid. Litt styrete og vondt, men det er barnemat i forhold. Så ser lyst på ammingen nå :D

Jeg fikk sprekker som du, og med konstant overproduksjon fikk aldri det mulighet til å tørke... Fikk ikke grodd skikkelig, og endte til slutt opp med å slutte å være vondt når lille var to måneder. Nipplene ble aldri som før dessverre :/ Nå er jeg veldig spent og nervøs for ammingen med nr to som kommer i slutten av april... Håper det ikke blir like vondt denne gangen.

Back
Topp