Såre brystvorter??

neleh

Forelsket i forumet
Hei!!

Noen andre som har hatt såre brystvorter, eller skal jeg heller si sår på brystvortene... Har det så vannvittig vondt når jeg skal amme... Vet ikke om jeg klarer mer. Gråter meg gjennom det... Hva skal jeg gjøre?? Hjelp meg, noen.... !!! please

Huff da det er forferdelig vondt når man har såre brystvorter!!!

Hadde det sånn i førsten jeg også!! Helt jævlig rett og slett og jeg grua meg skikkelig til å gi henne mat[:(]

Men så kjøpte jeg sånne brystskjold fra avent på apoteket, og hadde på det noenganger når jeg ammet henne. Fikk avlastet brystvortene da, for da sugde hun ikke direkte på brystvorta liksom.
Vet det finnes krem fra avent også som du kan smøre på.

Også fikk jeg sånne vanlige små kamskjell på fødestua som jeg hadde på, og det hjalp også masse!

Men dra på apoteket og kjøp deg brystskjold du!!!

Og du- selv om du føler at du ikke orker mer nå, så husk at det går over!!
Plutselig er de såpass herda at det går fint!! [:D]

Klem

Prøv å ha albueskjell på .. (kan kjøpes på apoteket ,eller du kan plukke dem i fjæra og koke dem selv)
La brystvortene få ligge litt i egen melk inne i skjellet og så lufttørke etterpå.

Ellers anbefaler jeg å bruke ull-innlegg i BH'en[;)]

Har vert der selv - og VEIT at det er vondt - men hold ut!! Det går vanligvis over ganske snart..
Spør gjerne på helsestasjonen om det ikke gir seg i løpet av noen dager[:)]

God bedring og lykke til med amminga[:D]

Albueskjell het det kanskje ja.. Kamskjell er vel litt store de [:D]

Ja ja.. he he

Takk for tips!! Kamskjell hadde vel sett LITT VELDIG rart ut... hahahahaha, men albueskjell ser litt bedre ut... Har prøvd det, men funka ikke på meg... Skal prøve brystskjold jeg, visst ikke begynner jeg å pumpe meg... For dette nekter jeg å vere med på.. Inne i mitt hodet ser jeg for meg at det skal vere litt kos, men det er det ikke for meg... Mer ett mareritt... fy f...

Jeg pumpet meg et par ganger jeg også når det var på det verste bare for å avlaste litt... Huff sysn virkelig synd på deg altså, for jeg husker også hvor vondt det var...

Hadde helt mørkerøde sår på brystvortene [:(][:(][:(]

uff..det der er ikke godt. Har selv et lite sår på den ene brystvorta.... og jeg kjøpte sånne skjold fra Avent, og det har hjulpet! Også smører jeg brystvorta med morsmelk og lar det luft tørke før jeg pakker inn puppen igjen!
Lykke til!

Back
Topp