Sugeteknikken er riktig, ikke kort tungebånd og ingen sopp...men, hvor lenge skal brystvortene være så såre at en nesten griner når den lille ammer? Har måtte tatt Paracet 2 ganger nå for å holde ut
Noen som har noe tips?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hm...må få meg ammeskjold. Bruker purelan, men men. Er nå på 6. dagen med auaBruk brystskjold og purelan! Husk at brystvortene skal herdes og det kan ta litt tid. Mener å huske at en varm dusj lindret en del ogsåHold ut! Det vil bli bedre!!
![]()
Åh!!! Herlig å høre at der er håp!! Er bare på dag 6, men...fy flate!! Tror jeg skal ta annet hvert måltid med pumping for å gi de pauseAu! Her gikk det meste 2 uker, måtte pumpe for ble så sår for hun ikke klarte ta skikkelig grep, den ene gangen sa mannen : nå er det nok! Nå får du pumpe for dette går ikke lenger !da hylte jeg når hun tok tak
men nå, etter en måned, er alt helt flott, hadde aldri trodd det skulle kjennes bra ut og amme, men det blir bedre!
![]()
Hvilke kompresser? Var på apoteket i dag og eneste de anbefalte var purelanHusk å vær supernøye med hygiene når du bruker purelan
Jeg anbefaler sånne kompresser di har på apoteket, tror det er noe sånt som mam di heter, gull verdt! Jeg ble helt fin etter to dager![]()
Hvilke kompresser? Var på apoteket i dag og eneste de anbefalte var purelanHadde vært gull verdt å vite hvilke kompresser du snakker om
![]()
Hun kobler som regel av selv (sovner), men om ikke så gjør jeg detSmør de, og la de lufttørkedu løsner sikkert vacuumet før du kobler av?
Tror hun mener multi mam kompresser. Har kjøpt de, men ikke testet de ut da lille enda er i magen. Var veldig sår med første mann, måtte ha noe å bite i når jeg ammet. Det blødde fra den ene brystvorta, vurderte å slutte med hele ammingen. Brukte purelan og klemte ut litt melk å smørte på brystvortene etter ammingen. Og lot de luft tørke, hadde puppene på vift stort sett hele tiden den første uken. Etter to uker var alt mye bedrehåper det bedrer seg raskt får deg.
Albueskjell med mm i ble redningen min på førstemann. Fant aldri noen krem jeg syntes virket.
https://ammehjelpen.no/artikkel/53/Albueskjell
De kan bestilles i apotek1 kjeden. De er iallfall gode med tanke på gnisning og skorper.