Såre brystvorter :(

Prøv å håndmelke ut før du legger til, slik at utdrivingsrefleksen er startet før barnet begynner å suge. Viktig at barnet får mye bryst i munnnen, så pass på at du holder det tett inn til deg under hele ammingen. Smør inn knoppene med morsmelk og la de lufttørke etter ammingen. Unngå press på brystknoppene med trang bh mellom ammingene. Om det ikke blir bedre er det ikke noen plass du kan henvende deg? Helsestasjon, barselpoliklinikk eller ammehjelpen?

Gjør alt dette - men mulig bh er litt trang da.. Og har kun håndmelket når brystene er skikkelig fulle og harde. Kan vel prøve å håndmelke før hver amming :-)
Jeg vil ikke slutte å amme ennå nei, så tror jeg venter litt med brystskjold.

Er forresten litt bedre i dag, det er ikke fullt så vondt når hun ikke skal amme så hyppig. Da får jeg liksom hvilt puppene litt :-)

Gjør alt dette - men mulig bh er litt trang da.. Og har kun håndmelket når brystene er skikkelig fulle og harde. Kan vel prøve å håndmelke før hver amming :-)
Jeg vil ikke slutte å amme ennå nei, så tror jeg venter litt med brystskjold.

Er forresten litt bedre i dag, det er ikke fullt så vondt når hun ikke skal amme så hyppig. Da får jeg liksom hvilt puppene litt :-)
Da det var på sitt verste med første klippet jeg hull til puppene i en singlet og satt med tuttene i friluft. :p Er vondt når det står på, men det blir bedre. :)

Her er det plutselig blitt mye bedre i løpet av en dag. Purelan, ikke noe annet.

Hadde akkurat samme problem de første dagene. Det var skikkelig vondt å amme..! Helsesøster anbefalte meg noen "brystkopper" med luftehull som du kan ha inni bhen som gjør at de får luft hele tiden slik at du slipper å gå naken rundt liksom :) Dette, samt å smøre inn knoppene med brystmelk etter endt amming gjorde at det nå er så å si helt bra ei uke etter! :)

Dette var det eneste som hjalp for meg sist gang.
8c657cd79bb8541d93295c7e43a812bc

Prøv å håndmelke ut før du legger til, slik at utdrivingsrefleksen er startet før barnet begynner å suge. Viktig at barnet får mye bryst i munnnen, så pass på at du holder det tett inn til deg under hele ammingen. Smør inn knoppene med morsmelk og la de lufttørke etter ammingen. Unngå press på brystknoppene med trang bh mellom ammingene. Om det ikke blir bedre er det ikke noen plass du kan henvende deg? Helsestasjon, barselpoliklinikk eller ammehjelpen?

Skjønner virkelig ikke at noen kan gå med en bh som ikke strammer :p lekker som bare det jeg med engang jeg tar av bh'n så her må jeg ha stram bh... :p

Jenta mi har riktig teknikk og godt sugetak, fikk skryt på barselhotellet over hvor fint vi ammet. Men allikevel får jeg skikkelig såre brystvorter.. Begynte å gråte ved siste amming fordi det var så vondt :-(

Hjelp? Tips?
Purelan! Kjøp på apoteket, smør på etter hver amming/pumping! Funker omtrent med en gang du har begynt å bruke den :) en fantastisk krem!

Jepp, jm så på d på tirsdag, og teknikker og alt er riktig.. Gikk sånn som dette i 6 uker sist, det er uaktuelt denne gang.. Men gir meg ikke heelt enda
Huff da :/ er det ikke noe på evt resept som tar bedre legen evt kunne skrevet ut til deg heller? Her har alltid purelan hjulpet, så har dessverre ikke flere råd :/

Prøvd albueskjell? Etter at jeg hadde brukt de i 2 dager gikk ammingen som en drøm:)

Back
Topp