Såre brystvorter

Louboutin

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Sommerfuglene 2017
Spør her, jeg. Håper noen har litt erfaring. Jeg ammer, men har fått så såre brystvorter. Føler at hun tar riktig tak og det er mest smertefullt akkurat når hun hekter seg på.

Men nå ser jeg at den ene brystvorta blør litt. Vet dere hva som er mest effektivt for å få det til å gro? Holde det tørt eller fuktig? Purelan? Ammeskjold? Hjelp! :)

Mine også er såre med en gang han tar tak, det tar nok litt tid før de blir skikkelig herdet. Vet ikke helt hva som er mest effektivt men det skader nok ikke å håndmelke litt før du legger henne til, da trenger hun ikke jobbe så før melken kommer. Pass også på at hun gaper godt, så det ikke blir så stor "belastning" på selve tuppen. Ellers er jo purelan veldig god å bruke. Ammeskjold har jeg aldri fått noe greie på. Lykke til! Håper det blir bedre snart :-)

Her er min oppskrift: etter amming så presser du ut litt melk. Smør det ut og la det lufttørke på puppen- så smører du purilan på. Bruk engangs ammeinnlegg som du bytter ut ofte! Pass på å vaske hender før du tar på puppene dine! Gjør du dette blir du kvitt sår innen en uke! Det gjorde det ihvertfall på meg ;) lykke til!!

Min også er veldig hard på suginga i starten.. Men når melka kommer slepper hun opp litt! Så dette går seg til etterhvert :)

Her var det kun luft som hjalp når jeg ammet storebror :-)

Jeg har latt mine få en del luft når de er vonde og såre og det hjelper. Ellers har jeg begynt å bruke ammeskjold og det hjelper også.

Tusen takk for tips og råd! Da skal jeg bite tenna sammen og vente til det blir bedre :)

Her så måtte det bare gå seg til, etter litt over en uke så ble det bra. Lot det lufttørke og smurte med purelan. Er jævli vondt en stund, men det går over!!:)

Vil bare skrive under på det samme som de over. Lar brystvortene tørke med melk utsmurt på dem, håndmelker litt ut før han hekter på og prøer å få til et ordentlig sugetak når han skal suge.

Btw så anbefalte hun på sykehuset å ikke bruke engangsinnlegg når man hadde såre brystvorter, da er det bedre med ull eller ingenting.

Purelan funket veldig bra for meg. Og lufttørking :)

Btw så anbefalte hun på sykehuset å ikke bruke engangsinnlegg når man hadde såre brystvorter, da er det bedre med ull eller ingenting.

Jeg bruker den "kurven" som de hadde på barsel når jeg har på klær. Men føler den gjør meg litt hoven, så prøver å ha puppene mest mulig ute i fri luft. Regner med at du ble vist den samme på sykehuset? :)

Også et tips er å variere litt på ammestillingene sånn at ikke det ikke blir den samme belastningen på samme sted hver gang man ammer. Babyen bruker underkjeven mye så å hekte den på fra litt ulike vinkler vil kanskje lette litt på trykket! ;D Det har fungert for meg, min tredje dag inn i ammeverden. + purelan og lufttørking!

Jeg bruker den "kurven" som de hadde på barsel når jeg har på klær. Men føler den gjør meg litt hoven, så prøver å ha puppene mest mulig ute i fri luft. Regner med at du ble vist den samme på sykehuset? :)

Den pølsa med fettvatt?
Den er ganske god når man er hoven i brystene.

Back
Topp