Såre brystvorter !!!

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
De siste dagene har brystvortene mine vært skikkelig såre når minsten spiser av de! Føler nesten jeg er tilbake til sånn det var i starten!! Au! Er ikke vondt bare i starten av måltidet heller.. Funker ikke med den brystvortekremen i den gule tuben, husker ikke navnet.. Noen andre som har noen tips?

Om det føles litt som om det er en stålstreng som går gjennom brystet og noen napper i når han suger, kan det være sopp du har fått. Sjekk munnen til den lille. Er det hvite prikker i kinnene eller hvit tunge kan det være trøske.

Oi.. Så hvis han er hvit i munnen er det sopp? Han sover nå, får sjekke etterpå.. Men sopp, hvor kommer det fra isåfall??

Sopp er noe som bare kan oppstå. Mor og barn smitter hverandre. Om det er sopp, får han Mycostantin som skal pensles i munnen hans og du får Canesten salve som du skal smøre på brystvortene dine. Den trengs ikke vaskes bort før amming.

Det kan være. Ta kontakt med helsesøster eller lege. Men om det kjennes ut som om det blir dratt en ståltråd gjennom brystet ditt er det mest sansynlig sopp.

gutt2012 skrev:
Han er ikke hvit i munnen.. Er det ikke sopp da?

Jeg har sopp, hatt i flere måneder. får ikke bukt med det. det er noe herk. her er det flassende områder og rødt der det er sopp. minsten har ikke noe i munnen

får mycostatin av legen. dette gis til babyen og smøres på brystvortene.

Du kan ta en prøve av brystvorten og eventuelt en melkeprøve. Men det er særdeles vanskelig å få påvist sopp. Det behandles oftest bare ut fra symptomene.

Det var visst tette melkekanaler som var problemet. Var hos legen i går. Så nÅ har jeg fått en nesespray(!) så satser på at det snart blir bedre :-)

Back
Topp