såre brystvorter

Cile_mor

Glad i forumet
jeg sliter noe sinnsykt med såre brystvorter... gruer meg nesten til å amme lillebror,
å da er det ille syns jeg. Prøver å legge han til som jeg ble vist på sykehuset, smører de
med morsmelk og lufttørker de lenge etterpå. Men av en eller annen grunn så tar han ikke
langt nok inn på puppen, å klarer å suge meg til blods...
Han er i dag 1 uke, så jeg håper virkelig at det går over snart. Jeg har ikke tenkt å gi meg
med ammingen, for jeg har mer enn nok melk[:)]
Var på amme-poliklinikken å fikk da beskjed at brystvortene mine var akkurat i rute med tanke på
at gutten da var 5 dager gammel. Hun sa at det kunne ta opptil 14 dager før de var herdet[&o]

Gode tips tas imot med stor takknemlighet[;)]

Jeg også slet med såre vorter, vesla saug meg til blods, auuaaah!! Men mitt tips er etter du har lufttørka di, smør på med en salve som heter ungunuentum M, funka bra og fort her! Etter 2-3 dager ble jeg heelt fin igjenn!! [:)][:)] Fås kjøpt på apoteket, og du slipper å vaske den av før du ammer igjen! [:)]

Kjøpte noen fantastiske ammeinnlegg /laget av plast) fra avent på apoteket. Som samler opp lekkende melk, og gir brystvortene mulighet til å lufttørke hele tiden. Dette reddet meg! :-)
Hadde så såre brystvorter, at jeg holdte nesten på å gi opp ammingen.

Jeg bruker bryst creme fra Lana Care,fåes kjøpt på apoteket.. eller ammeskjold hjalp veldig på forrige mann[:)]

du kan pröve a pumpe litt melk ut för du ammer, da har du trukket brystknoppen litt ut og kanskje ungen for bettre tak på brystet.

Jeg bruker skjold, og har brukt skjell(sånne som man finner på stranda, fåes kjøpt på sykehus/apotek) til å ha inne i bhen på dagtid - melka samler seg opp i de og er med på å gjøre såra bedre:) Også bruker jeg krem om nettene!

uff, ja husker det dere,, jeg fikk kjøttsår sist gang.. Jeg lufttørket, brukte slike albueskjell litt hjemme og smørte med purelan.

jeg brukte også slike ammeskjold, mend et var mer pga tørsken som jeg ikke viste jeg hadde.. gjorde så vondt, og de hjalp litt..

Håper det snart blir bedre!:)

jeg har nå kjøpt sånne melkeoppsamlere fra Avent - genialt spør du meg.
Siden jeg sliter med å få brystknoppene til å strutte, så hjelper disse oppsamlerene meg med det[:)]
I tillegg så kjøpte jeg den salva som noen nevnte lengere oppe som begynte på U - de blodige
sårene forsvant etter å ha smurt på 2 ganger[:)]

Må bare nevne at første gangen jeg hadde på de melkeoppsamlerene og skulle amme, så
var de fylt opp med melk - så jeg lekker en del gitt... Var tilsammen 50 ml melk som bare rant
ut av puppene uten at jeg gjorde noe - sprøtt[8D]

Back
Topp