Såre brystknopper

Gullnurket15

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Jeg har ammet frøkna mi på 3 uker og 2 dager i nesten 3 uker med brystskjold. Men pga av lite melk mot slutten, måtte jeg gå over til mme HIPP. I den forbindelse har nå krystknoppene mine blitt hvite, og høyre er utrolig sensitiv. Bare jeg så vidt er borti så gjør det kjempe vondt. Noen som vet hva grunnen er eller hva det Er? Bør lege kontaktes?

Det kan være Raynauds fenomen. Ta kontakt med legen, men det er ikke farlig om det er det.
Hvis du allikevel ikke ammer er det jo ikke noe problem ifht det, men hvis du vil fortsette å amme må man jo kanskje finne en annen løsning, og f.eks bruke hjelpebryst i tillegg. :)

Stoppet å amme da jeg var redd det var sopp, så jeg ammer ikke lenger

Sopp er ikke farlig, så hvis du vil begynne igjen kan du bare gjøre det. :)

(Nei, dette er ikke "ammepress," for alle som måtte være på tur opp av stolen...)

Sopp er ikke farlig, så hvis du vil begynne igjen kan du bare gjøre det. :)

(Nei, dette er ikke "ammepress," for alle som måtte være på tur opp av stolen...)
Hun fikk ikke nok melk heller og la på seg veldig lite, så her får det kun i hipp nå. Og hun har lagt på seg masse

Fikk mildison salve. Han sa aldri hva det var
Mildison er en mild type kortison (reseptfri/finnes iallefall uten resept også). Brukes mot eksem eller sår hud. Virker nok ikke mot sopp om det er det du har.

Og som noen andre sa - vask bort før amming! Eller allerhelst ta på etterpå når det er lenge til neste gang, er virkelig ikke noe som bør spises!

Back
Topp