Såre brystknopper

Takk!
Legen tok prøve av melken - ikke rullet den over huden. Aner ikke om deg bare var sopp eller også bakterier (infeksjon) som ble sjekket. Føler hun ikke kan så mye om det... Kan jeg ringe poliklinikken tro?


Sent from my iPhone using BV Forum

Det var en eldre barnepleier på ammeklinikken på sykehuset som hjalp meg :)

Legen min ga meg og mini soppmiddel uten og sjekke, og vi fikk jo ingen bedring.

Med tipsene på ammehjelpen.no er det nå MYE bedre. Man kan få piller for det også (blodfortynnende)


Februar -14 mamma <3
 
I kveld når jeg ammet så gjorde det ikke vondt i det hele tatt. En annen gang i dag heller ikke, før hun slapp og tok tak på nytt - da gjorde det vondt. Spørs om hun noen ganger suger feil. Men jeg kan ikke se eller kjenne hvordan... Og kobler jeg henne fra blir hun gjerne så fornærmet at det tar lang tid med grining før hun vil ta den igjen...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
I kveld når jeg ammet så gjorde det ikke vondt i det hele tatt. En annen gang i dag heller ikke, før hun slapp og tok tak på nytt - da gjorde det vondt. Spørs om hun noen ganger suger feil. Men jeg kan ikke se eller kjenne hvordan... Og kobler jeg henne fra blir hun gjerne så fornærmet at det tar lang tid med grining før hun vil ta den igjen...


Sent from my iPhone using BV Forum

Har du lagt merke til om kva humør ho er i når det gjer vondt? Tenker om det gjer vondt dersom ho er/var grinete før pupp? Kanskje ein evt må prøva og legga ho til før ho når eit vist humør?


Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤
 
Hei bare komme med litt ammehjelper info. Sopp blir skjeldent oppdaget på bakterieprøver. Derimot hvite stafyilykokker kam likne på soppinfeksjon (så om dette ikke er blitt testet erter kan det være en ide).
Ellers vil jeg anbefale sjekk etter farvoritt stillinger, og at du har gode ammestillinger. At småen ikke tar feit tak osvosv. Ellers skal sår på nippel behandles som vått sår (det er rart å høre men det kan hjelpe litt) trenger du mer hjelp så send en pm til meg... Lykke til!! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har du lagt merke til om kva humør ho er i når det gjer vondt? Tenker om det gjer vondt dersom ho er/var grinete før pupp? Kanskje ein evt må prøva og legga ho til før ho når eit vist humør?


Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤
Godt poeng.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp