Sår under tissen

shewolf

Gift med forumet
Dere med gutter:
Dennis er i det siste blitt rød og sår under tissen sin. Er det slik hos dere også? Hvordan får dere vekk sårheten? Jeg vasker ham og lar ham lufttørke, men virker som han blir fuktig under der igjen når bleien kommer på. Det har ikke vært slik før. Er nå i det siste det har kommet.

Vet at før så fantes det et slags pudder de hadde på sår stump. Kanskje det kan hjelpe?

KJenner ikke til det nei, kan noen ganger bli litt fuktig men jeg tørker bare over med tørr vaskeklut evt. q-tip.

Vi bruker pudder av og til, talkum heter det vi bruker[:)]

vi bruker bare sink salve, men har tenkt å gå til innkjøp av talkum pudder...
Mini er litt små sår han også, så smører bare og lar han ligge å sprelle på stellebordet til han er god og tør...[:)]

Håper det ordner seg,så lille mann slipper sårheten.[:)]

I steden for talkum/pudder så kan man bruke potetmel! Det bruker vi. [:)]

Pleier å smøre litt zinksalve der jeg, for det kan fort bli litt fuktig og hud mot hud gjør det gjerne litt sårt...

Bruk litt potetmel, uten parfyme og greier[;)]

Bruker zinksalve vi. Funker på Are. 

Jeg smurte ham med sinksalve, og han er bra igjen idag. Men tror jeg kommer til å gå til innkjøp av talkum, slik at fuktigheten under tissen holder seg unna. Syntes det virket litt feil å smøre på fet, fuktig sinksalve selv om det funket..

Dette problemet hadde jeg med førstemann og da ble vi anbefalt en salve som heter Inotyol fra apoteket. Den ligger i hylla med barneting. Nå bruker jeg bare den når Felix er sår, den er kjempegod, mye bedre enn sinksalve! Bare pass på å ikke få den på klærne, den er veldig fet og vanskelig å vaske av[:)]

Adrian fikk sånne småsår på pungen.. vi smørte på inotoyol i 2-3 dager og det var borte.. men bruker bare sinksalve... for det hjelper en god del, han er ikke så sår lenger...

jeg bruker silulen sinksalve[:)]
den er kjempebra og kjøpes på apoteket[;)]

Back
Topp