Sår stump :-(

lisabet86

Elsker forumet
Aprilbarna`15
❤ Juliskattene 2018 ❤
Er så fortvila, prinsen har fått så sår stump :'( Og siden apoteket er stengt føler jeg meg ganske så rådvill :-/ Har en del kremer osv hjemme, men er så usikker på hva jeg skal bruke/gjøre.. Mitt første barn, så begynner å bli bekymret her :-(

Bephanten eller sinksalve. La rompa lufttørke ved hvert skift. Bruk tørrservietter med vann, istedet for våtservietter. Trenger ikke vaske ved vært bleieskift hvis det kun er tiss. Og skift bleie ofte :)

Vask med vanlig vaskeklutt. Og tørk godt. Har du potetmel så kan du drysse litt på utslette med det,for det trekker til seg uten å bli vondt for babyen. Bør ikke bruke babynatusanprodukter

vil anbefale en dæsj potetmel ;) funker gull på sår barnerumpe.. jegville heller brukt det enn kremer som har en tendens til å tørke inn å blir bare vanskelig å få bort..

Og har du canastensoppkrem så er den å anbefalle veldig,for den tar det fort vekk
Bør man bruke canesten på babyer sånn uten videre? Står jo at voksne bør rådføre seg med lege før man bruker det..

Bare til å prøve litt forsiktig å se første gang at han ikke reagerer på den,men sjelden det skjer. Trenger bare bruke et par dager når det er på det værste. Da dreper den soppen med engang før den utvikler seg noe mere. Har brukt det på mine unger uten noe problem :)

Sinksalve og skifte bleie ofte så han ikke blir liggende lenge med avføring.. Det gjør huden sår :)

Gjerne skyll stumpen i stedet for vaske, klapp tørr eller lufttørk og smør på inotyol om du har. Den salven er magisk mot sår stump. Det er den de bruker på sykehuset også (stolavs hvertfal). Funker bedre enn sinksalve. Det er sink i inotyolen.

Bephanten som forebyggende og Inityol som behandlende.

Jeg har brukt bephanten på begge mine ved hvert bleiebytte som forbyggende. Storebror blei da aldri sår og lillemor har kun vært sår FØR vi begynte m d.

Hvis du ikke har noen av delene, har du potetmel eller talkum kan du bruke det til i morgen i allefall.

Og ja, vask stumpen i vasken istedet for klut. Og heller klut enn vårservietter. Ikke såpe, kun evt olje.

Jeg ville holdt meg unna canesten. Tror neppe det er noe å smøre på barnehud uten videre...

Vask bæsj med klut og vann, eventuell dusj det av (kan være vondt når en gnir på det). Smør med Bepathen og la lufttørke. Er det veldig sårt kan du smøre med inotyol. Og skift bleie ofte.

Bephanten som forebyggende og Inityol som behandlende.

Jeg har brukt bephanten på begge mine ved hvert bleiebytte som forbyggende. Storebror blei da aldri sår og lillemor har kun vært sår FØR vi begynte m d.

Hvis du ikke har noen av delene, har du potetmel eller talkum kan du bruke det til i morgen i allefall.

Og ja, vask stumpen i vasken istedet for klut. Og heller klut enn vårservietter. Ikke såpe, kun evt olje.
Jeg har bephanten og talkum fra apoteket :-D
Så da bruker jeg talkum til i morgen, også kjøper vi inityol i morgen :-) Tusen takk for gode råd!!! ♡

Nei gud, det kunne ikke falt meg inn:-O
Gubben skal straks a gårde til apoteket å kjøpe linityol ;-)

Inityol kan være vanskelig å vaske vekk, går enkelt bort med olje.
Den kan også sette flekker på klær. Men er super!

Inityol kan være vanskelig å vaske vekk, går enkelt bort med olje.
Den kan også sette flekker på klær. Men er super!
Aha, takk for tips ;-)
Mamma anbefale også og smøre tynt lag!? Ho har jobbet på apotek, så regner med det er riktig :-)

Back
Topp