Sår stump

Jorlin86

Betatt av forumet
Jenta vår har begynt å sove lengre økter om nettene. Supert! MEN, hun er av de babyene som bæsjer opptil flere ganger i timen og tisser masse masse.. Hver gang hun har sovet lenge har hun så fulle bleier at det ofte renner gjennom. + at hun blir veldig sår. Vi har en god krem som lindrer det verste i løpet av dagen da vi bytter bleie ofte, vasker godt og lufter stumpen lenge på stellebordet. Ville dere vekt deres barn for å forhindre dette? Synes liksom det blir litt feil da hun sover så godt og hun aldri klarer sovne skikelig etterpå..

har ungen gjort i bleia så bytter jeg bleie på ungen uansett. så sover dem så vekker jeg dem for å skifte uavhengi om det er natt eller dag.

Jeg bruke en salve som heter løveapoteket. Det er en slags barrierekrem. Jeg tar på den hver kveld, og hun har aldri vært sår, den er helt super. Du kjøper den på apoteket. Fikk den ambefalt av en lege en gang, brukt den siden

Hmmms.. Vi har forsøkt begge deler. Lurer litt på om det er andre som har barn med eller erfaring kostant avføring?? Jenta er nå 8 uker, å først nå har det begynt å bli pauser mellom bæsjebleiene. Har gått gjennom hundrevis av bleier :p I starten sov hun seg gjennom det meste av bleieskift osv. Men nå våkner hun og bruker alt fra halvtime til fem timer på å sovne igjen om vi vekker henne. Så da hun sovner igjen å vi hører det braker i bleia har vi ikke hjerte til å vekke henne enda en gang :/ Får så ondt av henne da hun er overtrett og overgira..

Jeg skifter alltid bleie om hun bæsjer, natt og dag :)

Har også et barn som bæsjer sånn rundt 10 ganger i døgnet.
Det hender ofte at det blir en sprut med når hun promper for hun super mye luft :/

Bruker du nattdrakt på barnet ditt?
Jeg synes det er mye lettere å bytte bleie uten at hun våkner veldig om jeg bruker body og strømpebukse. For da kan jeg bare brette ned str.buksa litt. Bytter bleien på soverommet.

Bruker pysj med åpning mellom bena slik at det er lett å snike inn ny bleie. Vi skiftet også i senga lenge, men for å få vasket skikkelig og smurt inn krem har vi laget et "stellebord" slik at vi har alt tilgjengelig.  Hun reagerer selvfølgelig på alt av våtservietter, så her er det bare vann og engangskluter som fungerer. Sov en stund i bare body også slik at det skulle gå fort (hun er kjempevarm av seg), men likte ikke å ha bena bare da det var mating. Tidligere kunne vi stå opp å skifte bleie alt mellom 5 og 10 ganger om natten (før og etter måltid + ekstraomganger), alltid med masse bæsj og tiss. Heldigvis har hun det blitt bedre nå! Er bare blitt nysgjerrig på hvordan andre gjør det :)

Jorlin86 skrev:
Hmmms.. Vi har forsøkt begge deler. Lurer litt på om det er andre som har barn med eller erfaring kostant avføring?? Jenta er nå 8 uker, å først nå har det begynt å bli pauser mellom bæsjebleiene. Har gått gjennom hundrevis av bleier :p I starten sov hun seg gjennom det meste av bleieskift osv. Men nå våkner hun og bruker alt fra halvtime til fem timer på å sovne igjen om vi vekker henne. Så da hun sovner igjen å vi hører det braker i bleia har vi ikke hjerte til å vekke henne enda en gang :/ Får så ondt av henne da hun er overtrett og overgira..

Snuppa vår bæsjer også maaange ganger i døgnet, og ofte rinner det utenfor om natta. Hun har ikke sovet seg gjennom ett eneste bleieskift, hun våkner alltid uansett. Så hvis jeg har brukt lang tid på å få henne til å sove, og jeg hører at det braker i bleien, så lar jeg henne sove litt selv om hun har bæsja. Hun blir veldig overtrøtt hvis jeg skal bytte på henne når hun endelig har sovnet. Smører henne med MASSE sinksalve hver gang, så hun har aldri vært sår i stumpen.

Vi tørr ikke å skifte i senga vi ... Gutten vår tisser og bæsjer på stellebordet ganske ofte så det tørr vi ikke hehe;) men vi tar det på badet med bare "spøkelseslys".;)
Og det har funket greit det, for jeg tar det alltid før mat og da slukkner han som ett lys;)

LillTrille skrev:
Vi tørr ikke å skifte i senga vi ... Gutten vår tisser og bæsjer på stellebordet ganske ofte så det tørr vi ikke hehe;) men vi tar det på badet med bare "spøkelseslys".;)
Og det har funket greit det, for jeg tar det alltid før mat og da slukkner han som ett lys;)

Vi har også på svaaakt lys, og mater etter skift. Problemet kommer da vi har lagt henne ned og et par minutter etterpå så hører vi det braker i bleia :p Vi kan skifte/vekke henne eller vi kan la henne få en time på øyet først slik at hun ikke får ondt i vil ikke i flere timer etterpå.. Nå har hun i tillegg begynt å bæsje mindre, men promper likevel masse. Så nå er det nesa under dyna for å sjekke om det er behov for bleieskift eller om hun bare kan sove til hun våkner. Haha! En skal drive med mye rart da en har små ;)

Har også en liten en som det er skikkelig vanskelig å få til å sovne. Så lenge han sover skifter jeg ikke på han, verken dag eller natt. Han merker jo ikke om bleia er full uansett når han sover :) men hadde vi hatt trøbbel med sår stump hadde jeg kanskje gjort det. Har du prøvd bepanthen-salve fra apoteket? det funker veldig fint her.
Er 10 uker, og har fram til for et par uker siden bæsja hele tiden, men i det siste har det begynt å roe seg. Kan ha bleier med kun tiss nå :)

NiLove skrev:

Jorlin86 skrev:

Snuppa vår bæsjer også maaange ganger i døgnet, og ofte rinner det utenfor om natta. Hun har ikke sovet seg gjennom ett eneste bleieskift, hun våkner alltid uansett. Så hvis jeg har brukt lang tid på å få henne til å sove, og jeg hører at det braker i bleien, så lar jeg henne sove litt selv om hun har bæsja. Hun blir veldig overtrøtt hvis jeg skal bytte på henne når hun endelig har sovnet. Smører henne med MASSE sinksalve hver gang, så hun har aldri vært sår i stumpen.

Back
Topp