sår rumpe

adi

Elsker forumet
har dere  et godt råd mot sår rumpe på barn...han er 1 uke gammel[8|]
 
A-krem. kjøpes på apoteket! dyr, men da har du krem leeeenge. 
 
spør de på apoteket, jeg har brukt inotyol, den er helt fantastisk, en smøring og det er vekk.
Har ikke hatt samme virking med en zink krem.
A krem trodde jeg var til ansikt og kropp? Visste ikke att den kunne brukes på stumpen :)
 
ORIGINAL: Edna

spør de på apoteket, jeg har brukt inotyol, den er helt fantastisk, en smøring og det er vekk.
Har ikke hatt samme virking med en zink krem.
A krem trodde jeg var til ansikt og kropp? Visste ikke att den kunne brukes på stumpen :)




Ja bruk inotyol, den har jeg fått anbefalt av to leger, yngste datteren vår hadde mye sår på stumpen de første mnd (det vesket fra sårene, så jeg var veldig bekymret), men etter jeg begynte med inotyol har hun ikke hatt noe problemer. Ser jeg antydning til sår bruker jeg den og så er det vekke. Heldigvis lenge siden hun har vært sår nå[:)]
 
ikke bruk våtservietter! Vask med vann og engangskluter ( feks noen som heter Mesoft på apoteket.)
Prøv et annet bleiemerke. Kan jo hende han/hun ikke tåler de  du har.
Lufttørking og Silulen Zinksalve er bra.
Har han fått sopp på sårestumpen, så smør med Cannesten. Reseptfritt på apoteket.

Dette gjorde vi på vår gutt når han var nyfødt og sår. Har ikke vært sår siden[:)]
 
bytt bleie ofte, lufttørking, vask med bare vann, silulen sinksalve (fekk eg anbefalt på sykehuset), smøre med babyolje. Av desse rådene ville eg lagt mest vekt på å bytte bleie ofte, og lufttørke. Gjerne vere uten bleie 15 min kvar gang en bytter bleie Syng og prat på stellebordet, det liker babyer! Og bytte bleiemerke!!
Gi en oppdatering på koss det går!
 
bruk potetmel. bare stryk på og blås bort d overflødige.
 
barnesalven naf. får kjøpt den på apoteket! Den er kjempe bra. merker stor forskjell innen et døgn. Bruker ikke noe annen salve en den jeg. Den er dyr da, men salven er veldig dryg.
 
Silulen Zinksalve fungerte ypperlig her, sammen med å passe på å skifte bleiene ofte.[;)]
 
Vi bruker Inotyol, den funker
 
Må bare signere under på at A-creme er helt super til ALT, både baby, barn og voksne...
 
prøv Aco Baby Talc, det er apotekets eget merke som du kan kjøpe samme sted. De har blandet talkumen med vegetabilske oljer, som er hurtigvirkende og som motvirker rød babyrumpe, anbefales!!
 
Jeg bruker også Inotyol når han er skikkelig rød. Ikke så ofte nå lenger, men da han var baby, hendte det han ble skikkelig sår. Da hjalp ikke zinksalve, men Inotyol hjalp med en gang!
 
Jeg vil anbefalle silulen zink salve eller aselli den er utrolig bra[:)] Lykke til
 
A-creme inneholder både peanøtter(allergifremkallende) og parabener (hormonhermere).
 
Jeg personlig tror på å holde seg unna våtservietter i det daglige (mange av disse inneholder også parabener).
Vi bruker mesoft kompresser (10 x 10 cm kjøpt på apoteket) og vann. Kompressene er så myke og fine.
Om han blir rød bruker vi weleda sin sinksalve (kjøpt på helsekost). Da er han helt fin igjen allerede til neste skift.
 
Om du ammer kan det hjelpe å har morsmelk på stumpen.
 
Anbefaler hyppige bleieskift, vasking med en parfymefri såpe, lufttørking og inotyol som er en sink salve med tjære som kjøpes på apotek. Funker godt!
 
Hadde samme problemet med vår datter, da vi bodde i Australia. Vi brukte masse pudder og kremer, til de foreslo på helsestasjonen å ikke bruke noen ting. Da forsvant det fort. Prøv ellers å holde deg til produkter uten såpe, og mange av de produktene du får kjøpt på super'n inneholder ting som babyer kan være allergiske mot, eller reagere på.
 
Back
Topp